Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 september 2012, 22:35
Bas2 Bas2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2012
Berichten: 3
Bas2 is on a distinguished road
Standaard Hbo lerarenopleiding Geschiedenis bevalt me niet, na 2 eerdere verkeerde keuzes

Ik ben net begonnen met een opleiding, 3 weken geleden; hbo lerarenopleiding Geschiedenis op InHolland

We zijn pas net bezig, maar ik merk nu al dat het niks is eigenlijk. We hebben nooit les, alles valt uit, docenten zijn niet goed in hun werk en de vakken en lesstof zijn nutteloos. Ook na een inleiding heb ik het idee dat het werk mij toch niet helemaal op het lijf is geschreven.
Ik wou graag werken met mensen/jongeren, maar dit spreekt mij toch niet helemaal aan.

Maar waarom ik dit topic open, is om advies te vragen.
Wat zijn mijn opties?
Dit is de 3e keer dat ik een opleiding probeer, altijd erg snel gestopt, natuurlijk is dat mijn eigen schuld en stop ik nu ook niet zomaar na 3 weken al!

Maar ik merk iedere keer dat ik nooit mijn aandacht ergens bij kan houden, het lezen kost me moeite, presenteren is mij heel lastig en het niveau ligt me te zwaar eigenlijk.
Ik heb wel een HAVO diploma, maar HBO lijkt toch te lastig voor me, hoeveel uur ik er ook aan spendeer.

Wat zouden nu mijn beste opties zijn? Ik ben 20 jaar oud, heb een HAVO diploma. Ik kan goed met mensen omgaan, heel goed zelfs, ik ben slecht in veel theorie, ik werk liever.

Ik kan dit nog een aantal maanden proberen natuurlijk? Maar ik ben bang dat ik tijd ga verspillen? Ik kan ook van mijn bijbaan bij de Albert Heijn broodafdeling een fulltime baan maken (ze zijn erg tevreden over me en ik kan meer uren krijgen), en in februari of volgende zomer weer wat proberen? Maar dat is pas over zolang weer en ik weet toch niet wat ik moet?

Misschien slimmer om MBO te gaan doen volgend jaar? Gaan werken en kijken wat mogelijk is bij mijn werk of juist een hele andere kant op gaan met iets waar niet een al te hoge opleiding voor nodig is, ik zou graag werken met mensen en ik ben graag bezig, dingen zoals politieagent, het leger, werken met gedetineerden, werken met verslaafden, ouderen of zieken lijken me erg leuk! Maar zou echt niet weten wat ik zou moeten doen op dit moment? Weer een jaar wachten voor weer een andere studie? In april word ik alweer 21, moet toch ooit iets doen!

Ik snap dat dit een vaag verhaal is, en dat jullie mij moeilijk kunnen helpen zonder mij te kennen, maar misschien hebben jullie tips/adviezen/ervaringen voor als je een verkeerde keuze hebt gemaakt (ALWEER) en het ook gewoon echt niet weet

Hartstikke bedankt alvast
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 september 2012, 07:33
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Hoe staat het met je andere vraag? Hier heb je een aantal antwoorden gekregen, maar niks meer laten weten: http://www.carrieretijger.nl/forum/s...2819#post32819
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2012, 08:57
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

In februari bij een MBO4 instromen lijkt me de beste keuze. Probeer dit keer wel een keuze te maken die je gaat afronden. Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2012, 10:35
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dit is de derde studie waarbij je voortijdig afhaakt. Dat is veel. Overigens vind ik dat je er wel snel de brui aan geeft. Als je na drie weken al aangeeft dat de lesstof nutteloos is en het werk niet bij je past, vraag ik me af in hoeverre je je van tevoren hebt laten informeren. Je twijfelt nu of je mbo4 moet gaan doen. Het is heel goed dat je hier advies vraagt, maar in jouw situatie zou ik echt professionele begeleiding gaan zoeken. Denk aan een loopbaanbegeleider of studiekeuzeadviseur. Ik vrees dat je anders van het ene naar het andere blijft hoppen. Het is belangrijk dat je inzicht krijgt in wie jij bent, wat je kan, wat je sterke en zwakke punten zijn en welke baan of studie daarbij past.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 september 2012, 10:54
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hoi Bas,

Ik stuur je ff een privé-berichtje.

Groeten,

Beewee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 08:56
Dilemma, solliciteren om de verkeerde redenen? NotWhoIwantToBe Loopbaanvragen 4 19 april 2012 21:48
HBO wel/niet twijfels... Karma Opleiding kiezen en volgen 9 28 november 2011 21:41
Mbo niet af, via 21+ toets naar hbo ICT in deeltijd? Umut Opleiding kiezen en volgen 4 6 februari 2011 08:17
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon