Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 november 2014, 17:31
rudmer rudmer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 4
rudmer is on a distinguished road
Smile Graag feedback op mijn sollicitatiebrief

Hallo iedereen,

Ik heb een sollicitatiebrief opgesteld voor twee vacatures die bij een gemeente vrij zijn gekomen. In de vacatureomschrijving staat nadrukkelijk vermeld dat ze graag de motivatie van de kandidaten willen weten. Graag ontvang ik feedback van jullie over de inhoud van de brief. Ik stel het ook zeer op prijs om op het gebied van grammatica en spelling feedback te ontvangen

Alvast bedankt!

Groet,

Rudmer

-------------------------------------------------------------------------------

Leeuwarden, 4 november 2014

Betreft: Sollicitatie Consulent sociaal domein 2e lijn (T2) en Medewerker
interne controle sociaal domein (V3)

Geachte mevrouw xxxx,

Met de decentralisaties van taken op het terrein van Jeugdzorg, Ondersteuning en Participatie op 1 januari 2015 begint voor gemeenten eigenlijk pas de ontwikkeling van een nieuwe aanpak. In de vacatureomschrijvingen van beide functies heeft u terecht beschreven dat deze de komende jaren nog volop in ontwikkeling zijn. Een steentje bijdragen aan een hele nieuwe manier van werken in het sociale domein spreekt mij erg aan. Dit geldt voor beide functies. Voor de backofficefunctie Consulent sociaal domein 2e lijn is het van belang om op adequate wijze ondersteuning te geven aan het werk van de 1e lijn. Bij de ontwikkeling van Interne controle ‘nieuwe stijl’ is het van groot belang om de bureaucratie te vermijden. De professional in de 1e lijn moet alle ruimte krijgen om als ‘spin in het web’ verantwoord te werken. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn inzicht in de actuele wet – en regelgeving rondom Jeugdzorg, Wmo, Werk en Inkomen en AWBZ, kennis van de sociale kaart, mijn sociale vaardigheden en opgedane werkervaring in staat zal zijn om beide functies op een goede manier in te vullen.

In het kader van mijn Hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) heb ik stage gelopen als schulddienstverlener op de afdeling werk, inkomen en zorg van de gemeente Achtkarspelen. Hier heb ik kennisgemaakt met de bekende computersystemen van de gemeente: GWS4all, Suwinet. Op stage heb ik mij met de volgende werkzaamheden beziggehouden: het voeren van intake en vervolggesprekken, signaleren en analyseren van de financiële problematiek, het opzetten en het uitvoeren van het budgetplan, schuldenregelingen en WSNP verzoeken. Tevens was ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een goed budgetbeheer. Ook heb ik geleerd met diverse cliënten om te gaan en in belangrijke situaties proactief te handelen. De werkzaamheden voerde ik in goede harmonie met directe collega’s zelfstandig uit. Hieruit blijkt dat ik klantgericht, resultaatgericht en proactief kan samenwerken.

Gedurende mijn studie ben ik vrijwilliger geweest bij Vluchtelingwerk Noord-Nederland met als standplaats Damwoude. Zo heb ik onder andere spreekuren gedraaid waarbij gevraagd werd om kleine sociaal juridische vraagstukken voor de vluchtelingen op te lossen. Hierbij moet gedacht worden aan het aanvragen van huur- en zorgtoeslag, het invullen van een ROF-formulier en andere bijkomende vraagstukken waar een vluchteling tegenaan loopt. Hier komt de dienstverlenende instelling van mij als persoon sterk naar voren. Verder wil ik benadrukken dat ik door mijn opgedane werkervaring bij Bos Incasso en de Belastingdienst beschik over goede contactuele en communicatieve eigenschappen. Beide aspecten zijn voor beide functies belangrijk.

Voor verdere persoonlijke informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae.

Ik kijk uit naar een persoonlijk gesprek, waarin ik mijn sollicitatie voor beide functies aan u toe zou willen lichten.

Met vriendelijke groet,


Rudmer Herder




Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heel graag feedback op mijn solicitatiebrief :) Kimbo Sollicitatiebrief en cv 1 24 juli 2014 11:33
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Sollicitatiebrief vakantiewerk zorgorganisatie, graag feedback karinnetje Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2011 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon