Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2012, 21:00
Henk Henk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2012
Berichten: 1
Henk is on a distinguished road
Standaard Benaderen stageadres: bellen of mailen?

Hallo allemaal,

ik zit op het moment in het laatste jaar van de opleiding webdeveloper, en deze moet ik afsluiten met een webstage. Ik heb al rond zitten kijken naar stageadressen op internet, maar ik heb hier nog een paar vragen over.

Hoe moet ik het stageadres benaderen? Kan ik het beste een e-mail sturen met CV etc? of kan ik beter bellen? uit ervaring heb ik het idee dat bellen niet zo erg effectief is. Met het zoeken van een vorige stage heb ik veel bedrijven gebeld, maar er werd meteen gezegd dat ik mijn cv moest opsturen. Dat had ik dan gedaan en vervolgens nooit meer wat van terug gehoord.

Verder denk ik dat een email beter is zodat het bedrijf er rustig naar kan kijken en meteen kan zien wat je in huis hebt.

Maarja zo denk ik erover. wat is jullie visie hierover? Bellen of mailen?

alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2012, 23:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste Henk,

Ik denk dat bellen meer indruk maakt dan een e-mail. Bedrijven krijgen namelijk tientallen tot honderden e-mails per dag, waarvan ze waarschijnlijk alleen de belangrijkste direct openen. Door te bellen en te vragen of ze het op prijs stellen als je hen je CV stuurt laat je van je horen en herinneren ze zich jou nog als ze je CV krijgen.
Tijdens een sollicitatietraining heb ik bovendien geleerd dat brieven die per post gestuurd worden eerder geopend zullen worden dan brieven die per e-mail worden gestuurd (ik ben zelf vaak erg benieuwd naar de inhoud van de weinige brieven die ik nog ontvang, omdat tegenwoordig bijna alles via internet en e-mail gebeurt...). Ik begrijp dat je een opleiding volgt tot webdeveloper. Wellicht zou het niet in je op komen om de bedrijven waarin jij geinteresseerd bent per post een brief te sturen,maar misschien onderscheid je jezelf juist wel op die manier? Denk er maar eens over na!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 maart 2012, 01:04
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Henk,

Mijn advies: een brief schrijven met daarin wat je voor het bedrijf kan betekenen en wat je wilt leren.

Na twee dagen bellen of ze je brief ontvangen hebben. Dan checken of ze gelezen hebben wat je hebt geschreven. Vervolgens vragen naar de mogelijkheden.

Zorg dat je brief bij de juiste persoon aankomt. Dit doe je door vooraf te bellen en te vragen aan wie je de brief kunt richten. Vraag zijn/haar e-mailadres, zodat je de brief per mail kunt sturen.

Succes.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bellen naar aanleiding van vacature pique Sollicitatiebrief en cv 6 27 februari 2011 14:14
wel of niet bellen? midosil Sollicitatiebrief en cv 13 17 december 2009 22:35
Wanneer bellen? Trish Sollicitatiegesprek 12 26 september 2009 18:32
Wanneer bellen na het sollicitatiegesprek? kikelientje Sollicitatiegesprek 3 24 april 2009 09:42
Bellen nav vacature kiereweed Sollicitatiebrief en cv 11 30 november 2007 13:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon