Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 september 2007, 10:31
dianairie dianairie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 4
dianairie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief klantmanager SoZaWe, reageren voor 4 sept a.u.b.

Mijn sollicitatiebrief heb ik geschreven op de volgende vacature:
De functie
Je bent verantwoordelijk voor je eigen klantenbestand waarbij je je richt op het laten uitstromen van deze klanten naar een betaalde baan. Je bekijkt per klant welke uitstroommogelijkheden er zijn, regelt reďntegratietrajecten naar werk en bewaakt de voortgang hiervan. Je beoordeelt het recht op uitkeringen en verwerkt uitkeringsaanvragen. Je bent de contactpersoon tussen klant en SoZaWe en zorgt voor de juiste informatieoverdracht tussen beide partijen. Je verwijst klanten met specifieke problematiek door naar diverse instellingen. Je beoordeelt de noodzaak tot schuldhulpverlening bij klanten met schulden en zet het schuldhulpverleningstraject in gang. Je handhaaft de orde in de ontvangstruimte en spreekt klanten aan op ongewenst gedrag. Je onderhoudt contacten met derden op uitvoerend/klantniveau en geeft ondersteuning bij het onderhouden van het netwerk binnen het team.

Vraag en aanbod

Je hebt een opleiding op HBO-niveau, bij voorkeur richting SJD of ruime ervaring als klantmanager; kennis en ervaring met uitvoering van relevante wet- en regelgeving en ervaring met de geautomatiseerde systemen GWS4All en MrE, ervaring in werkbemiddeling en projectmatig werken is een pré; je bent stressbestendig en gedisciplineerd; je kunt plannen en organiseren; je bent vasthoudend, resultaatgericht en flexibel; je bent in staat je op basis van afweging van feiten een oordeel te vormen; je bent in staat de voortgang van de werkzaamheden te bewaken; je beschikt over goede luistervaardigheden; je bent integer en klantgericht.


Dit is mijn brief:





Sociale Zaken en Werkgelegenheid




Rotterdam, 01-09-2007


Betreft: Sollicitatie Klantmanager.


Geachte meneer/mevrouw,

Mevrouw ..., medewerker bij Bibliotheek Rotterdam stuurde mij uw vacature van Klantmanager door. Toen ik de vacature las, vond ik mijzelf de juiste persoon voor deze functie. Ik ben op zoek naar een baan waarin ik iets voor anderen kan betekenen. Daarnaast ben ik op zoek naar een afwisselende functie.

Tijdens mijn studie Algemene Sociale Wetenschappen heb ik mij veel bezig gehouden met vrijwilligerswerk in de sociale richting. Zo heb ik meegewerkt aan verschillende campagnes van CNV Internationaal en CNV Jongeren, zoals het verzamelen van handtekeningen om vakbondsleden in Cuba vrij te krijgen en het mede ontwerpen en uitvoeren van een consumentenonderzoek naar eerlijke kleding. Ook heb ik in de Derde Kamer gezeten waarbij ik mij vooral richtte op het (jongeren)publiek om hen bewust te maken van de invloed die zij kunnen uitoefenen op het ontwikkelingsbeleid.

Na mijn studie heb ik in Sevilla, Spanje gewerkt als case manager bij CEAR, een niet-gouvernementele organisatie die migranten en vluchtelingen sociale hulp biedt. Deze baan was op bepaalde momenten heel hectisch, omdat mensen ineens dakloos waren geworden, maar wel ’s avonds een dak boven hun hoofd moesten hebben. Verder schreef ik artikelen over huisvesting voor het informatiebulletin en hield ik informatiebijeenkomsten over dit onderwerp. Doordat ik van nature een dienstverlenende instelling heb, heb ik dit werk met zeer veel plezier gedaan. Door deze ervaringen trekt mij de door u aangeboden functie heel erg aan.

Natuurlijk wil ik deze brief en curriculum vitae graag toelichten in een nader gesprek. Daarom zie ik uw reactie met zeer veel interesse tegemoet.


Met vriendelijke groet,



Bijlage: Curriculum Vitae
Studiebeschrijving Algemene Sociale Wetenschappen

IK vind het heel moeilijk een sollicitatiebrief te schrijven, omdat er altijd gevraagd wordt naar een x aantal jaren werkervaring en omdat mijn studie, Algemene Sociale Wetenschappen, niet oveern komt met de gevraagde studies.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Diana
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 september 2007, 15:04
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief klantmanager SoZaWe, reageren voor 4 sept a.u.b.

Beste Dianairie,

Je brief sluit niet aan op de werkzaamheden die gevraagd worden. Ik vraag mij dan ook af of je weet wat de werkzaamheden inhouden. Anders gezegd: kun jij je verplaatsen in de werkzaamheden?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 september 2007, 09:22
dianairie dianairie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 4
dianairie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief klantmanager SoZaWe, reageren voor 4 sept a.u.b.

Hoi Hetty,

Dat is dus precies mijn probleem, mijn brief slut niet aan, omdat ik zulke werkzaamheden nog nooit heb gedaan. Zelf vind ik dat het werk wat ik bij CEAR heb gedaan er dicht bij komt, daarom heb ik dit in mijn brief vermeld, maar ik weet dus niet hoe ik nu verder moet.

Groetjes,
Diana
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 september 2007, 09:51
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief klantmanager SoZaWe, reageren voor 4 sept a.u.b.

Beste Dianairie,

Ik denk dat de functie waar je nu naar geschreven hebt teveel omvattend voor je is, omdat het veel verschillende onderdelen heeft waar je allemaal of ervaring mee moet hebben of weet waar je over praat. Snap je wat ik bedoel?

Het lijkt mij een goed idee dat je hulp krijgt van een loopbaanadviseur die met je gaat onderzoeken welke factures geschikt zijn om op te reageren en die je ook inzicht kan geven wat de verschillende jobs inhouden. Dus je meer kennis kan geven van verschillende banen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Klantmanager Schuldhulpverlening lala Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 01:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon