Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2014, 18:39
Saratoga Saratoga is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Berichten: 2
Saratoga is on a distinguished road
Standaard Gevangen in een kooi!

Hallo iedereen

Zoals de titel het zegt: ik voel me gevangen. Ik ben een 38 jaar oude man en ben piloot. Ik vlieg met zakenjets ruim 7 jaar maar ik heb het ermee echt gehad. Ik werk in het buitenland en daardoor voel ik me enorm sociaal geisoleerd. Mn vriendin zie ik slechts enkele keren per maand, vrienden zo eens om de 2 a 3 maand. Komt daarbij dat ik mn werk echt beu ben. Je moet steeds 24h beschikbaar zijn, altijd maar wachten, moeten werken op vrije dagen onder dreigement van je baas en bijna geen plannen kunnen maken voor je vrije tijd. Kortom, de ooit mooie droom is vervlogen. Ik ben nu een maand brieven aan het schrijven voor ander werk, en nee, geen vliegbaan. Maar ik krijg de ene afwijzingsbrief na de andere. Meestal omdat ik niet het juiste profiel had. En nu realiseer ik me dat ik buiten vliegen niets anders kan en dat baart me enorme zorgen. Ik zou graag in de haven werken. Kraanman, of operator in de petrochemische sector. Als het maar niet achter een bureau is. Maar hoe moet ik daar nu aan beginnen? Ik heb soms het gevoel dat ik, zelfs na bijscholing, te oud of oninteressant wordt bevonden. Bestaat er een loopbaanbegeleiding? Wie herkent zich in deze situatie en wat heb jij gedaan?
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2014, 20:52
Bor Komorovski Bor Komorovski is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Berichten: 11
Bor Komorovski is on a distinguished road
Standaard

Klinkt erg als de situatie waar ik zelf in zit. Je hebt een vliegbrevet en je hele werkzame leven gevlogen, dus wordt automatisch aangenomen dat dat alles is wat je kan. Ik heb rechten gestudeerd en in de trust gewerkt dus wordt automatisch aangenomen dat dat alles is wat ik kan. Het enige verschil is dat iedereen vindt dat piloten cool zijn maar daar zal jij nu zelf wellicht anders over denken.

Wat voor scholing hebt je dan behalve je pilotenopleiding? Je zou wellicht kunnen kijken wat voor opleidingseisen er zijn en een extra opleiding doen. Dan zou ik wel echt aan een master denken en niet aan een of ander lullig avondcursusje van 3 maanden. Bovendien geeft die opleiding je wellicht extra afleiding en de mogelijkheden een netwerk uit te bouwen. Wellicht is het lastig te combineren met je werk maar er zijn zoveel deeltijdopleidingen mogelijk dat het vast moet lukken.

Enige punt is wellicht wel een eventuele teruggang in salaris, wat een punt kan zijn als je financiele verplichtingen zoals een hypotheek hebt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 maart 2014, 21:03
Saratoga Saratoga is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Berichten: 2
Saratoga is on a distinguished road
Standaard

Hallo Bor

Fijn te horen dat iemand me begrijpt. Geloof me, piloten zijn niet cool en worden serieus onderbetaald. Jij maakt met je diploma rechten veel meer kans om elders werk te vinden. Luchtvaart is iets heeel specifieks waar de meeste werkgevers geen nota aan hebben. Ik weet dat ik financieel er achteruit op ga, maar als de kwaliteit van het leven er op vooruit ga, neem ik dat met een glimlach er bij.

Ik heb een bachelor financie verzekeringen. Slechts 2 jaar bij een bank gewerkt maar dat beviel me niet vandaar voor piloot gekozen. Ik was ook in die richting aan het denken van een nieuwe opleiding te volgen. Zou eerder iets van handenarbeid leren, daar zoeken ze altijd mensen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 maart 2014, 21:16
Bor Komorovski Bor Komorovski is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Berichten: 11
Bor Komorovski is on a distinguished road
Standaard

Hallo Saratoga,

Ja het was een grapje, ik kan je situatie maar al te goed aanvoelen. Overigens zijn er ook mensen die denken dat ik als jurist iedere dag a la John Grisham in de rechtzaal sta, maar zelfs de juristen (advocaten) die dat doen besteden 90% van hun werktijd aan het lezen van documenten en contracten.

Mijn buurvrouw had een vriend die ook piloot was en de relatie was zelfs stukgelopen omdat hij er nooit kon zijn. Je opleiding en ervaring zijn inderdaad zeer specifiek terwijl ik nog min of meer hoop een switch te maken van juridisch naar economisch geschoold werk. Dan is inderdaad een opleiding die toegang geeft tot het werk dat je leuk vindt de enige weg.

Ook bewonderenswaardig dat je het loonoffer kan/wil maken; voor mij ligt dat helaas met een gezin en een hypotheek iets anders.

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 maart 2014, 10:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard hier aan gedacht

Misschien biedt het spoor kansen..... er zijn vacatures bij ProRail: treinverkeersleider..... is misschien wel achter een bureau, maar lijkt niet op kantoorbaan.... of misschien machinist (ik weet niet of hier vacatures voor zijn)..... dit verbreed wellicht je mogelijkheden op een carriereswitch....
Je ervaring als piloot kan dan misschien juist wel helpen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 maart 2014, 11:32
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Het is vervelend dat je zoveel afwijzingen krijgt, ik kan me goed voorstellen dat dit je zelfvertrouwen geen goed doet. Je geeft aan dat je vaak als reden hebt gehoord dat je profiel niet aansloot. Dan is het nu zaak voor jou om eens goed te kijken naar wat jij zou willen en wat je daarvoor wel en niet in huis hebt om dat doel te bereiken. Dan kun je doelgericht te werk gaan en dat werkt vaak veel productiever. Je kunt dit zelf in kaart brengen, maar een loopbaanadviseur kan je hier ook bij helpen. Als je eenmaal weet wat je wilt en hoe je daar wilt komen is het zaak om jezelf te verkopen op een manier dat een bedrijf denkt: 'Die is interessant. Die moeten we hebben.'

Overigens, is luchtverkeersleider niet iets voor jou?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 maart 2014, 13:41
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Je kunt ook proberen om bij een luchtvaartmaatschappij als piloot aan de slag te gaan. Op die manier kun je wellicht meer structuur in je leven krijgen.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 10:46
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 10:04
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
Eerste sollicitatiebrief van een fulltime moeder perakojot Sollicitatiebrief en cv 8 28 maart 2011 14:17
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon