Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2020, 22:38
nieuweuitdaging nieuweuitdaging is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2020
Berichten: 6
nieuweuitdaging is on a distinguished road
Standaard Solliciteren op geheel nieuwe functie

Hallo, ik ben aan het uitkijken naar een andere baan. Heel anders dan mijn huidige functie. Ik heb geen opleidingen in die richting maar ben na jaren werk (en leef) ervaring echt wel op het niveau gekomen welke in de meeste vacatures wordt gevraagd. Een autodidact. Probleem is dat bij het lezen van mijn cv ik het idee heb dat men al afhaakt omdat ik niet het gevraagde op papier heb. Ook weet ik niet goed hoe ik mijzelf moet "verkopen" in de brief.

Nu heb ik bijvoorbeeld een geweldige vacature gevonden waar ik geknipt voor denk te zijn. Zij zoeken iemand die onder andere ervaren is in handel. Ondernemend, klantgericht, durft te pionieren, tactisch en strategisch overleg. een flexibele en ambitieuze werkhouding.
En uiteraard nog meer competenties waar ik mij wél in kan omschrijven.

Maar hoe kan ik bedrijven overtuigen dat ik écht iemand ben waar ze heel veel aan gaan hebben?

Ik heb toch wel het idee dat ik vastloop in mijn vakgebied(zorg/pedagogisch) terwijl ik zó graag meer de administratieve, organiserende , planning en begeleidende kant op wil

Beetje warrig verhaal misschien maar hoop dat er iemand is die mij de gouden tip kan geven
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2020, 14:21
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Dat is ook lastig. Het vooroordeel waar je tegenaan loopt is dat wanneer iemand ervaring heeft in een bepaalde functie en in een bepaalde branche, men ervan uitgaat dat 'ie er ook goed in is. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Je beste kans is om in de brief de lezer mee te nemen in een verhaal waarom jij de overstap wilt maken. En dan niet omdat de zorg dit en dat (negatief) is, maar een positieve keuze voor die andere functie.
Ook zou ik de competenties die je voor zo'n functie nodig hebt in de etalage te zetten. Daarnaast zou ik kijken naar al je neventaken en privéleven. Dat je secretaris van de tennisvereniging bent - in de feestcommissie zat - of wat dan ook wordt nu heel relevant. Denk niet snel dat het niets voorstelt (of klop het ietsje op zonder contact met de waarheid te verliezen).
Het mooiste zou ook zijn als je zelf een opleiding gaat beginnen. Iets als NCOI Officemanagement, of iets soortgelijks bij één of ander opleidingsinstituut.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2020, 23:17
nieuweuitdaging nieuweuitdaging is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2020
Berichten: 6
nieuweuitdaging is on a distinguished road
Standaard

Dank u wel voor uw reactie. Ik ga met nieuwe ideeen verder met mijn brief.

Inderdaad ook al vooropleidingen aan het rondkijken. Omdat ik dit zelf moet betalen ben ik toch bang een verkeerde keuze te maken.

Nogmaals dank en nog meer tips en adviezen zijn altijd welkom
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2020, 08:49
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 januari 2020, 23:26
nieuweuitdaging nieuweuitdaging is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2020
Berichten: 6
nieuweuitdaging is on a distinguished road
Standaard moeizaam

Het schrijven van mijn brief verloopt moeizaam. Ik zou het prettig vinden als jullie commentaar willen geven op datgeen wat ik tot nog toe geschreven heb:

Medewerker administratie/receptie

Met veel plezier zag ik op uw site dat u op zoek bent naar een medewerker administratie /receptie.
Na jaren ervaring te hebben opgedaan op diverse werkvloeren in de zorg ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Mijn interesses zijn gericht op administratie / receptie. Daarom las ik met plezier op uw site dat u deze vacature open heeft staan.

In deze functie kan ik al mijn ervaringen samenbrengen en een spin in het web worden. Hier kan ik mijn gastvrijheid en het gevoel welkom te zijn in de praktijk brengen. Een warm gevoel geven. Oplossingsgericht werken en situaties discreet maar met humor oplossen. Ook mijn organisatietalent zal zeker van pas komen. Kortom, ik ben geknipt voor deze functie

Tevens ben ik bereid tot het volgen van opleidingen welke mijn kennis nog meer zullen verbreden.

alvast bedankt voor uw reacties
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 januari 2020, 23:30
nieuweuitdaging nieuweuitdaging is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2020
Berichten: 6
nieuweuitdaging is on a distinguished road
Standaard

ps ik ben enorm enthousiast over deze vacature omdat het bij een nieuw op te starten zorgbedrijf is met een visie waar ik helemaal achter sta en blij van wordt. En ook buiten deze vacature veel enthousiaste ideeën over los zou kunnen loslaten. Het gebouw is prachtig met veel mogelijkheden voor de bewoners , ook buiten. Daarbij is het voor mij op fietsafstand (ong een kwartiertje) dus zou ik fluitend op het fietsje naar het werk kunnen gaan. Kortom , alles klopt met wat ik zoek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen salarisverhoging na nieuwe functie, hoe pak ik dit aan? Evert Salaris 1 22 oktober 2014 16:01
Mag dit? binnen huidige baan op dezelfde functie solliciteren? Heijnen Je rechten en plichten als werknemer 1 26 november 2012 17:14
Nieuwe hogere functie marketeer Je rechten en plichten als werknemer 1 1 juli 2011 10:49
Nieuwe functie intern, direct ook nieuw salaris? pike Salaris 3 25 oktober 2010 17:15
Dilemma: nieuwe functie, maar lager salaris volgens CAO chnny10 Salaris 1 2 oktober 2007 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon