Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 april 2006, 00:22
Danny Danny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2006
Berichten: 5
Danny is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Dit is mijn eerste keer dat ik een sollicitatiebrief heb moeten schrijven, opmerkingen/tips worden gewaardeerd. Vooral het middenstuk is aan de matige kant (volgens mijn mening).

Bij voorbaat dank


Betreft: sollicitatie Junior Assistent Accountant AA.


Geachte mevrouw *****,

Naar aanleiding van uw advertentie in de krant maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie van Junior Assistent Accountant AA.

De functie bij uw bedrijf spreekt mij aan, omdat ik graag meer ervaring wil opdoen in de administratieve richting van het bedrijfsleven. Momenteel ben ik bezig met de laatste afronding van mijn opleiding die ik daarna succesvol heb afgerond.

Als bijlage bij deze brief doe ik u een uitgebreid C.V. toekomen, zodat u zich een beeld kunt vormen omtrent mijn persoon en mijn mogelijkheden, waarbij ik vertrouw op discrete behandeling van mijn gegevens.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Met vriendelijke groeten,

***


Bijlage:Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 april 2006, 00:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Danny, kun je tegen een stootje? Zonee, sla dan nu deze bladzijde om en lees verder op de achterkant.

Dit lijkt wel een saaie standaardbrief van een ambtenaar, die gekopieerd is van een template van een historisch archief met dooddoeners

Probeer eens jezelf te verkopen. Bedenk wat jouw specifieke kwaliteiten zijn. Onderscheidende kenmerken. Overtuig de lezer. Maak hem nieuwsgierig.

Maak van zwaktes voordelen. Geen ervaring = jong, ambitieus en kneedbaar Enzovoorts.

Vertel iets over "mijn opleiding".

En zeg nooit tegen een accountant dat je vertrouwt op discrete behandeling van je gegevens. Daar vertrouw je toch gewoon op?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 april 2006, 01:25
Danny Danny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2006
Berichten: 5
Danny is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Oké, zal een poging wagen zoals ik al zei, ik ben nieuw met dit
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 april 2006, 15:40
Danny Danny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2006
Berichten: 5
Danny is on a distinguished road
Arrow Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Nou, volgende poging

Citaat:
Geachte mevrouw ***,]

Naar aanleiding van uw advertentie in de krant maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie van Junior Assistent Accountant AA. Eind mei ben ik afgestudeerd aan het MBO in Helmond met als richting administratie niveau 4.

Tijdens mijn opleiding bleek dat mijn interesses lagen in de administratieve sector, hierbij vooral denkend aan de financiële administratie.

Ik ben ervan overtuigd dat ik beschik over de juiste eigenschappen voor de functie van Junior Assistent. Ik ben jong, flexibel, ambitieus en beschik over een flinke dosis doorzettingsvermogen.

Graag licht ik mijn motivatie en cv verder toe in een gesprek.

Met vriendelijke groeten,



Danny ***

Bijlage:Curriculum Vitae


Het is nogsteeds niks zeker, aan me vader heb ik ook niet veel want die heeft er nog nooit één geschreven. Eigen zaak
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 april 2006, 18:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Probeer het eens met actief taalgebruik:
  • Ik ben geïnteresseerd in (i.p.v. "maak ik mijn interesse kenbaar" en "bleek dat mijn interesses lagen").
  • Eind mei studeer ik af, of: Eind mei haal ik mijn diploma (i.p.v. eind mei ben ik afgestudeerd)
  • Bij de financiële administratie voel ik me als een vis in het water (of iets dergelijks, in plaats van "hierbij denkend aan de financiële administratie").
Tweemaal "beschik over" in één alinea. Ik zou er ééntje anders formuleren.
Ik ben jong, flexibel, ambitieus en beschik over een flinke dosis doorzettingsvermogen.
Da's krachtige taal. Maar ik zou het bij drie dingen houden in plaats van vier. Alle goede dingen gaan in drieën, is een principe uit de voordrachtskunst. Let maar eens op bij krachtige toespraken.

En bij dit zinnetje zou je een onderbouwing kunnen toevoegen. Waaruit bleek bijvoorbeeld jouw doorzettingsvermogen in de praktijk?
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 april 2006, 19:46
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Een goede brief is belangrijk, maar je c.v. is ook heel belangrijk. Heb je die al gemaakt? Je kunt in je brief ook naar je c.v. verwijzen. In je c.v. kun je je werkervaring, stages (is ook werkervaring), eigenschappen, vrijwilligerswerk, hobby's en natuurlijk je opleiding(en) zetten.

Succes.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 april 2006, 19:53
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Het berichtje hierboven heb je van mij gekregen. Ik bleek niet ingelogd te staan.

Nogmaals succes met het maken van je c.v. en aangepaste brief. Zie de opmerkingen van Rene.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 april 2006, 19:58
Danny Danny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 april 2006
Berichten: 5
Danny is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Cv heb ik al gemaakt en deze lijkt in orde te zijn (vergeleken met cv's van andere mensen etc.) Ik zal proberen mijn brief te verbeteren met de punten die Rene heeft genoemd. Alvast hartelijk dank voor alle hulp
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 april 2006, 20:38
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Junior Assistent Accountant AA

Jij succes met je sollicitatie. Laat het even weten als je de baan hebt gekregen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie educatiemedewerker. Wat vinden jullie ervan???? Brigitte Sollicitatiebrief en cv 3 21 april 2006 15:10
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27
Open sollicitatie hans Sollicitatiebrief en cv 2 25 september 2005 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon