Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 maart 2010, 08:17
Theresa Theresa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 19
Theresa is on a distinguished road
Standaard Waarom werken in de zorg?

Een andere vraag, waarom wil je werken in de zorg?
Wat is een goed antwoord daarop?
Het werken met mensen, dat mensen centraal staan is niet voldoende.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 maart 2010, 23:23
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom werken in de zorg?

Hallo Theresa,

Zie onderstaande link. Daar staan een paar goede tips in.

http://www.carrieretijger.nl/functio...motivatiebrief

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 maart 2010, 10:32
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom werken in de zorg?

Theresa, waarom vraag je niet bij jezelf af waarom JIJ wil werken in de zorg?
Wij kunnen dat antwoord voor jou toch niet verzinnen?

Je moet geen sociaal gewenst of standaard antwoord oplepelen maar goed motiveren waarom jij dat dus blijkbaar wilt.

"Graag met mensen werken" is idd geen goed antwoord, want er is bijna geen enkele baan te vinden waarin je niet met mensen werkt. Zelfs een dierenarts heeft meer te maken met mensen dan met dieren. Het is zo'n standaard antwoord waar je eigenlijk weer niets mee zegt. Wees dus specifieker in je antwoord.

Ga dus bij jezelf te rade: waarom wil jij dat zo graag....? Wat trekt je aan in de zorg? Doe je ogen eens dicht en probeer te voelen waarom je dat wilt...
Moeilijk he? Maar een antwoord dat echt bij jou past, is echt het beste antwoord....

Succes!!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 maart 2010, 09:30
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom werken in de zorg?

In de zorg werken doe je niet om rijk te worden en dat is een gegeven.
Werken in de zorg doe je uit affectie voor de cliënten.
PGB is ook zorg en al 10 jaar met plezier. Het is de warmte die je ontvangt als je een cliënt uit nood geholpen hebt wat het ook moge wezen.
Het is de dankbaarheid die je hebt naar je cliënten en het is de belangstelling in E-learning. Leer bij over wat die mevrouw toch heeft en je praat makkelijker mee.
Waarom is Y kattig en Z zo vriendelijk? Onderliggende oorzaak? Welke?

De zorg is meer voor de empathizer en niet voor een bombastisch iemand die denk het wel even allemaal op orde te zetten in no time want ga dan werken bij de belastingdient "makkelijker kunnen we het niet maken","wel duurder; eigen toevoeging".

Soort zoekt soort en als jij het type bent die iets voeld voor deze kansloze mensen geef ze hun warmte en als je een type bent die werkt op pure cafeïne, pepdrankjes, adrenaline en testosteron ben je niet de geschikte persoon.

That easy.

Een goed idee is om een profiel van jezelf te maken. Wat kun je betekenen in de zorg en staat jouw karakter niet haaks op dat idee of in exact dezelfde richting?

Zorg, het ligt je of niet.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 maart 2010, 09:34
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom werken in de zorg?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosina Bekijk bericht
Hallo Theresa,

Zie onderstaande link. Daar staan een paar goede tips in.

http://www.carrieretijger.nl/functio...motivatiebrief

Succes!

Rosina
Toch vind ik de vraag iets complexer om zomaar een motivatiebriefje in te sturen. Dit heeft ook betrekken op jezelf en je karakter
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 maart 2010, 19:07
Theresa Theresa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2009
Berichten: 19
Theresa is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom werken in de zorg?

Dank je wel voor je mening! Ik heb er zeker iets aan, want ik zeg wel dat ik wil werken in de zorg, maar ja ik vind het lastig om aan te geven waarom het zo is. Dus de vraag voor mij is vind ik de zorg wel echt zo interessant of denk ik dat ik het fijn zou vinden om te zorgen voor mensen, om echt iets voor een ander te doen. Als ik er zo over nadenk dan weet ik toch ook wel wat ik wil. Ik wil mensen verder helpen, niet alleen omdat het mij voldoening geeft en/of omdat de maatschappij er iets aan heeft, maar omdat diegene die ik help er iets aan heeft. Dank je voor je kritische noot, blijkbaar had ik dat even nodig!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 maart 2010, 23:20
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Standaard Re: Waarom werken in de zorg?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theresa Bekijk bericht
Dank je wel voor je mening! Ik heb er zeker iets aan, want ik zeg wel dat ik wil werken in de zorg, maar ja ik vind het lastig om aan te geven waarom het zo is. Dus de vraag voor mij is vind ik de zorg wel echt zo interessant of denk ik dat ik het fijn zou vinden om te zorgen voor mensen, om echt iets voor een ander te doen. Als ik er zo over nadenk dan weet ik toch ook wel wat ik wil. Ik wil mensen verder helpen, niet alleen omdat het mij voldoening geeft en/of omdat de maatschappij er iets aan heeft, maar omdat diegene die ik help er iets aan heeft. Dank je voor je kritische noot, blijkbaar had ik dat even nodig!
Ik vind het fijn dat je er iets aan hebt
Mocht je nog vragen hebben, stel ze me gerust. Je inzet is positief zie ik nu al.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 december 2010, 13:22
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Da's tenminste intrinsieke motivatie en geen dooddoener zoals je zo vaak hoort. Mooi geformuleerd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carrièreswitch van zorg naar ICT Patu Loopbaanvragen 10 4 december 2012 19:27
Lastige vraag: waarom wil je bij ons komen werken? Meertje Sollicitatiegesprek 6 9 januari 2010 12:58
dilemma: werken kost ons eigenlijk alleen maar geld Miss Loopbaanvragen 0 21 december 2009 12:20
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 15:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon