Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2010, 20:52
val82@xs4all.nl val82@xs4all.nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 3
val82@xs4all.nl is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief communicatieadviseur, feedback gevraagd

Hallo,
Sinds lange tijd schrijf ik weer eens een sollicitatiebrief. Heb een eerste opzetje gemaakt, hij is nog niet helemaal af. Graag jullie feedback.
Valesca


Via mijn man, werkzaam bij xx xx werd ik gewezen op de vacante vacature Coördinator Communicatie te xx (38 uur). Graag wil ik mijn interesse kenbaar maken en solliciteren naar de functie van Coördinator Communicatie.

In de vacature lees ik dat u op zoek bent naar een allround medewerker die affiniteit heeft met communicatie en de Nederlandse taal. Nu ben ik een echte taalpurist, ik ben zeer goed op de hoogte van de meest recente Nederlandse spelling en grammatica en ik vind het erg leuk om uw bedrijf te ondersteunen met deze kennis. Stukken als offertes en contracten zullen via mij foutloos de deur uitgaan daar ik erg accuraat ben en in systemen werk ik secuur en duidelijk. Ik ben iemand die goed de regie kan houden over een project en zal ervoor zorgdragen dat er van begin tot eind de puntjes op de i gezet worden met een perfect resultaat tot gevolg. Verder ben ik creatief, ik denk graag pro actief en in oplossingen, leergierig, ik maak me systemen, programma’s en dergelijke snel eigen en enthousiast. Werk moet voor mij uitdagend zijn, ik wil steeds geprikkeld worden om creatieve oplossingen te verzinnen. Ik werk graag in een team van mensen die net als ik niet tevreden zijn met een 8 maar gaan voor de 10! Een team waarin we kennis kunnen delen en zo met goed gevolg ons gezamenlijke eindresultaat kunnen behalen.

Bij mijn huidige werkgever ben ik betrokken bij de opzet en beheer van de informatievoorziening op intranet en ben ik medeverantwoordelijk voor het opzetten van de huisstijl en controle op naleving ervan. Verder draai ik zelfstandig projecten als webpostafhandeling en schrijf ik de bijbehorende instructies/adviesnotities. Ook kijk ik met de supervisors mee naar de managementrapportages en zorg dat ze voorzien worden van de juiste informatie door mijn project steeds te controleren en updaten wanneer nodig.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 oktober 2010, 22:27
dorine dorine is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 63
dorine is on a distinguished road
Standaard

Beginzinnen vind ik altijd super moeilijk. Jij begint met "Via mijn man ...". Ik weet niet of dat een aanbeveling is. Vind je zelf dat dit positief klinkt?
Verder zou ik eerst beginnen met je werkervaring en daarna pas je goede eigenschappen/competenties. Ik denk dat een werkgever als eerste je werkervaring wilt weten.
De 2e alinea is erg lang en de 3e alinea wat saai. Je zou ook alinea 2 en 3 kunnen combineren: bv je draait zelfstandig projecten en daarbij houd je goed de regie. Of; je bent mede verantwoordelijk voor de huisstijl en zet daarbij de puntjes op die i. Dan wordt het (denk ik) concreter en sterker.
Misschien is het van belang om (heel kort) te schrijven waarom je solliciteert.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 oktober 2010, 23:18
val82@xs4all.nl val82@xs4all.nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 3
val82@xs4all.nl is on a distinguished road
Standaard Aangepast Communicatie Adviseur

Hallo, mijn eerste brief heb ik aangepast, zie hieronder. Graag jullie feedback:

Geachte heer xx xx,

Met belangstelling heb ik uw vacature gelezen waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een Coördinator Communicatie te xx (38 uur). Mijn man, werkzaam bij xx xx, wees mij hierop. Graag wil ik mijn interesse kenbaar maken en solliciteren naar de functie van Coördinator Communicatie omdat uw bedrijf met mijn kennis en kunde verzekerd is van correcte en duidelijke communicatie zowel intern als extern.

U geeft aan op zoek te zijn naar een allround medewerker die affiniteit heeft met communicatie en de Nederlandse taal. Nu ben ik een echte taalpurist, ik ben zeer goed op de hoogte van de meest recente Nederlandse spelling en grammatica en ik vind het erg leuk om uw bedrijf te ondersteunen met mijn kennis. Bij mijn huidige werkgever ben ik medeverantwoordelijk voor het opzetten van de huisstijl en controleer ik de naleving ervan. Ook ben ik betrokken bij de implementatie van intranet, controleer ik de te plaatsen teksten en houd ik informatie up to date. Op dit moment draai ik naast mijn reguliere werkzaamheden zelfstandig projecten waarbij ik van begin tot eind de puntjes op de i zet met een perfect resultaat tot gevolg. Hier schrijf ik ook de bijbehorende instructies en adviesnotities voor collega’s en het managementteam.

Werk moet voor mij uitdagend zijn, ik wil steeds geprikkeld worden om creatieve oplossingen te verzinnen. De functie Coördinator Communicatie is geschikt voor mij vanwege de variatie in de werkzaamheden. Ik werk graag in een enthousiast team van mensen die net als ik niet tevreden zijn met een 8 maar gaan voor de 10! Een team waarin we kennis kunnen delen en zo met goed gevolg ons gezamenlijke eindresultaat kunnen behalen. Verder maak ik me nieuwe systemen snel eigen omdat ik leergierig en enthousiast ben. Door mijn ervaring bij diverse klantcontactcenters kunt u zien dat ik commercieel ingesteld ben en routine heb in het adviserend verkopen en pro actief handelen.

Voor meer informatie over mijzelf en mijn werkervaring verwijs ik u naar mijn CV. Graag wordt ik uitgenodigd voor een oriënterend gesprek waarin ik desgewenst een en ander nader toe kan lichten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
communicatieadviseur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief maatschappelijk werk, feedback gevraagd Ilona3103 Sollicitatiebrief en cv 0 13 juli 2010 17:09
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief redacteur Journalistje Sollicitatiebrief en cv 4 2 oktober 2009 11:28
Feedback gevraagd op startende leerkracht basisonderwijs (sollicitatiebrief). Murl87 Sollicitatiebrief en cv 2 3 maart 2009 21:15
Sollicitatiebrief, feedback gevraagd :D missm Sollicitatiebrief en cv 5 6 september 2006 00:55
Feedback gevraagd op sollicitatiebrief Maatschappelijk werker anomalus Sollicitatiebrief en cv 6 30 augustus 2005 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon