Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 maart 2013, 18:42
Renatev Renatev is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 juli 2012
Berichten: 41
Renatev is on a distinguished road
Standaard Help! Vervelende collega

Dag allemaal,

Ik werk sinds een aantal maanden bij een leuk bedrijf. Dit was tot voor kort prima te doen. Enige tijd geleden is er intern een verschuiving geweest, waardoor er een andere collega in het team is gekomen. Deze persoon werkt al langere tijd bij het bedrijf. De collega in kwestie heeft zichzelf gebombardeerd tot mijn 'eerste aanspreekpunt' en 'oefent' nu haar leidinggevende taken op mij. Dat is op zich prima, maar ze begint nu vervelend te worden. Ze controleert iedere stap die ik zet, als ik een mail uitstuur naar een klant ziet zij dit direct en heeft daar altijd wel een aanmerking op. Zelfs op simpele mails van letterlijk 2 zinnen. Ze verbeterd met rood schrift mijn notulen (wijzigt corrigeren in verbeteren e.d. ) Zodra ik iets verkeerd in het systeem zet, staat ze al naast me om mij erop te wijzen. Dit terwijl ik dan nog met de documenten bezig ben en de fout zelf ook al had gezien.

Ik werk hard maar maak af en toe (net als ieder ander mens) wel eens een fout. Ik vind het prettig als collega's met mij meedenken en sta open voor opbouwende kritiek. Maar dit is me echt teveel, ik word er kriegelig van. Kortgeleden heb ik van haar mijn eerste evaluatiegesprek gehad en ik werd helemaal afgebrand. Niets deed ik goed en heb nu een korte periode om te verbeteren. Ze kwam met voorbeelden die niet klopten, fouten die gemaakt waren in een periode dat ik met vakantie was bijvoorbeeld (en die ze waarschijnlijk zelf heeft gemaakt).

Ik merk nu als ik overal 'ja en amen' op zeg, dat ze mij constant 'prijst'. Mijn half jaar contract loopt bijna af, dus ik zie de bui al hangen: Ik word haar loophondje. Het werk en het bedrijf bevalt me ontzettend goed, dus ik wil mijn baan niet kwijt. Maar ik ben bang dat ik binnenkort uit mijn slof ga schieten want ik ben een volwassen vrouw, heb 25 jaar werkervaring en laat me niet als kleuter wegzetten. Mijn echte aanspreekpunt laat het 'coachen' van mij aan mijn collega over, ze hebben regelmatig overleg met elkaar en waarschijnlijk klaagt mijn collega tegen mijn leidinggevende over mij. Nu is het zo dat er al 6! mensen die mijn collega als eerste aanspreekpunt hebben gehad, zijn vertrokken. Een deel is zelf vertrokken, anderen 'voldeden' volgens haar niet.

Mijn eerste reactie is natuurlijk om direct naar mijn echte leidinggevende te stappen, maar we werken in een klein team en daar is geen ruimte voor een scheve verstandhouding. En als er iemand het veld moet ruimen zal ik dit zeker zijn, ik heb geen aanstelling voor onbepaalde tijd en mijn contract loopt binnenkort af.

Een heel verhaal, maar ik zit echt tussen 'a rock and a hard place'. Hoe pak ik dit aan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 maart 2013, 20:53
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Renatev,

Ik snap dat het een vervelende situatie is, maar als je er mee rond blijft lopen dan kun je ziek worden. Dat is het toch niet waard?

Bespreek je gevoelens en wat je bezighoudt met je "echte" leidinggevende en laat het ons weten hoe het gesprek is verlopen.

Sterkte en succes!

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 maart 2013, 10:53
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Waarom geef je bij je echte leidinggevende niet aan dat je graag een collega als coach wilt om jouw kwaliteiten te versterken. Alleen heb je de zakelijke klik niet met de collega die je nu als coach hebt.
Misschien heb je zelf wel een idee hoe je het gehele team sterker kunt maken en leg dit op tafel. Hiermee laat je zien dat je graag verder wil en dat je jullie afdeling naar een hoger plan wil tillen. Geen één werkgever kan hier onwelwillend tegenover staan, toch?
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 maart 2013, 20:15
daantjeC daantjeC is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2013
Berichten: 8
daantjeC is on a distinguished road
Standaard

wat vervelend voor je zeg!
Ik vind het niet ok dat je echte leidinggevende niet wat meer de leiding ook neemt. Ik zou een gesprek aanvragen zonder deze collega zodat je de kans krijgt dit op je iegen manier te bespreken. die voorbeelden waarop jij bent onterecht bent aangesproken kun je op een vriendelijke manier ter sprake brengen.

Als die dat niet begrijpt of jou niet helpt, weet je wel waar je aan toe bent.
en dat is echt je gezondheid niet waard

Als je lang wacht tot je kwaad wordt, zeg je misschien toch iets verkeerds

Sterkte ermee he
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 maart 2013, 20:37
zoekende2013 zoekende2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 8
zoekende2013 is on a distinguished road
Standaard

pfff irritant hoor. Het klinkt misschien stom, maar ik weet precies wat je bedoelt. Ik wou dat ik je kon helpen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 april 2013, 01:06
T te DH T te DH is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2013
Berichten: 6
T te DH is on a distinguished road
Standaard

Dag Renate,

Vervelende situatie, zeg. Het lijkt me vervelend het gevoel te hebben, dat je de hele tijd gecontroleerd wordt door je collega.
ik denk, dat het beste is, open kaart te spelen met je vervelende collega. Hoe moeilijk het ook is. Anders explodeer je een keer. Probeer open en tactisch te vertellen hoe jij je voelt en niet te aanvallend te zijn. Het lucht vast op. En wie weet begrijpt ze je wel.

Succes en sterkte ermee.

Groeten,

T te DH
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 mei 2013, 16:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs down buiten werken zo een collega

Zulke mensen moeten ze afvoeren... helaas zijn sommige bazen blind
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 april 2014, 21:25
Mirriepirrie Mirriepirrie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 april 2014
Berichten: 6
Mirriepirrie is on a distinguished road
Standaard

Hoi lieve meid!
Je frustratie is zeer begrijpelijk. Realiseer je alleen wel dat hoe leuk je je werk op dit moment vindt, dit niet veel langer door kan gaan. Als je een keer flink uit je slof schiet (hoe begrijpelijk dit ook is :P) heb je namelijk nog een veel groter probleem! Je leidinggevende is er voor deze problemen. Jij en je collega hebben geen toneelacademie gedaan en kunnen deze vervelende relatie echt niet altijd verbergen. Als het een keer fout gaat, heb je geen kans meer om je éigen verhaal te doen. Neem die kans nu en ga naar je leidinggevende. Wie heeft het over een blijvende scheve verstandhouding? Misschien is het probleem gewoon op te lossen met zn drietjes, en in het ergste geval met je verschrikkelijke collega erbij. Ik zou in ieder geval zeggen wat jij vindt en je frustraties laten gaan (op natuurlijk een professionele manier, maar ik heb er alle vertrouwen in dat je dat kunt). Veel succes!

Liefs,
Miriam
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Solliciteren na vervelende werkervaring Liav Sollicitatiegesprek 5 20 mei 2012 02:19
Collega kan zich niet focussen/concentreren RAR Alle andere carrièreonderwerpen 2 9 december 2011 15:37
nieuwe collega saskia1 Je competenties ontwikkelen 6 21 augustus 2008 15:21
Vervelende manier van sollicitatiegesprek Frank Sollicitatiegesprek 3 10 november 2006 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon