Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2014, 14:12
Annevy Annevy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 4
Annevy is on a distinguished road
Standaard Benieuwd naar jullie tips en opmerkingen op mijn cv

Hallo,

Pff eindelijk klaar met mijn CV.
De hele morgen heb ik eraan gewerkt.
En nu ben ik benieuwd of jullie nog tips/opmerkingen hebben


Groetjes,
Anne
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV.pdf‎ (262,0 KB, 351x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 februari 2014, 12:42
prelatjuje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard tip

Hallo Anne,

Mijn tip is over de lay-out. Bij

08.07.2013 – 30.08.2013 Vakantiekracht secretaresse bij MSD Animal Health te Boxmeer.
Afdelingssecretaresse volledig vervangen tijdens de vakantie.

Werkzaamheden: archief beheer, telefoon aanname, postverwerking, rapport uitgave, kleine administratieve zaken.

De lege regel zou ik eruit halen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2014, 15:40
Jeinna Jeinna is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 25
Jeinna is on a distinguished road
Standaard

Hoi Anne,

Ik ben het eens met de tip om overbodige witregels weg te laten.
Tevens had ik nog wat andere tips. Ik zal ze hieronder één voor één even bespreken.

Persoonlijke omschrijving - Persoonlijk zou ik niet beginnen met 'ik'. Dit doe je meerdere zinnen. Probeer de eerste zin anders te formuleren, anders heb je meerdere keren 'ik' als beginwoord van een zin.
Tevens spreek je van communicatie vaardigheden - communicatieve vaardigheden vind ik persoonlijk net iets netter staan.
Je laatste twee zinnen zou ik daar overigens samenvoegen. Zoals bijvoorbeeld "Het geeft mij een goed gevoel wanneer ik iets voor iemand heb kunnen betekenen, omdat ik het leuk vind om mensen te helpen". Echter, vind ik dit wel heel standaard dus ik zou jezelf afvragen... Waarom vind je dit nou echt leuk? Wat maakt nou dat jij graag anderen helpt.
Persoonlijk vind ik sociaal contact namelijk ook erg belangrijk in mijn werk. Ik vind het hierbij leuk om iets voor anderen te kunnen betekenen die vast lopen op verschillende gebieden. Hierbij zie ik het als een uitdaging om mijn creativiteit in te zetten om samen op zoek te gaan met die persoon naar een passende oplossing. Dit is even uitgebreid verteld aan je nu, maar hierin benoem ik wel waarom ik het leuk vind om iemand te helpen.

Datums in je CV - het is niet noodzakelijk om hele datums te vermelden. Beperk je tot maanden en jaren. Dit is overigens overzichtelijker en ziet een recruiter sneller hoe of wat.

Bijbaan of vakantiekracht - Probeer jezelf te verkopen en noem het gewoon bij de functie. Dus als je als vakantiekracht Secretaresse was (las ik in je CV) geef dan gewoon aan "secretaresse". Laat de toevoeging vakantiekracht weg. Dit is niet van belang op dat moment.
Ik kreeg deze tip zelf mee van iemand bij een CV-check. Ik had flexpool medewerker staan i.p.v. sociotherapeut. Terwijl het tweede natuurlijk professioneler staat!

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Groetjes,
Ancella

PS: Heb je een linkedIn profiel. Zet deze er dan vooral in. Ik merk momenteel heel veel dat daar naar gekeken wordt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wellicht tips over mijn CV Geertvandersanden Sollicitatiebrief en cv 4 27 februari 2012 18:39
kan er iemand naar mijn CV kijken Adalsino Sollicitatiegesprek 4 13 juni 2011 20:26
Mijn sollicitatiebrief en cv Thijs1986 Sollicitatiebrief en cv 1 15 oktober 2010 00:28
Graag jullie mening over mijn CV PietPieterse Sollicitatiebrief en cv 3 5 september 2010 23:37
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon