Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 april 2009, 07:58
kikelientje kikelientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 31
kikelientje is on a distinguished road
Standaard Kennismakingsgesprek

Hallo lezers,

Vanmiddg heb ik een kennismakingsgesprek oftewel orientatiegesprek.
Wat ik hier precies van kan verwachten heb ik niet echt een idee van maar dat hoeft ook niet. waar het mij om gaat is het volgende. Ik ben vaak zenuwachtig voor dit soort gesprekken en weet niet goed wat ik moet antwoorden op vragen als: Waarom ben jij de uitgelezen persoon voor ons bedrijf? waarom moeten wij jou kiezen. hier heb ik vaak niet een direct antwoord op en dat is iets wat mij onzeker maar..
kan iemand mij adviezen geven en misschien tips??

Bij voorbaat dank!

Kikelientje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2009, 09:37
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Kennismakingsgesprek

Dit gaat dus niet om een specifieke vacature maar is iets als een intake (bij een uitzendbureau oid)?

Wat je kunt doen als algemene voorbereiding op gesprekken is een aantal van die vragen alvast voor jezelf beantwoorden.

Te denken valt aan:
Noem 2 kwaliteiten of 2 competenties. Geef voorbeelden uit het verleden erbij waar deze kwaliteiten of competenties uit blijken.

Noem 2 verbeterpunten en vertel erbij hoe je aan verbetering werkt.

Wat is jouw doel? Waar zie jij jezelf over 5 jaar. (als het enigszins kan, is het goed om deze baan dan wel dit bedrijf in je onmiddelijke toekomstvisie te verwerken. Hoe past dit op jouw pad?)

Werk je liever in een team of alleen? Waarom?

Heb je wel eens in een team gezeten dat niet functioneerde? Hoe ben je daarmee om gegaan?

Als je helemaal geen antwoorden weet te geven, dan is het hoog tijd om bij je vrienden en familie te rade te gaan. Wat noemen zij als jouw sterkste en zwakste punten? Vraag voorbeelden!

Succes ermee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2009, 10:09
kikelientje kikelientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 31
kikelientje is on a distinguished road
Standaard Re: Kennismakingsgesprek

Bedankt Vlammetje!

Ik ben zelf al aan het zoeken geweest en de punten die je noemt over goed en slechte eigenschappen dat had ik al.

Het gaat om een gesprek bij een marketing en adviesbureau.. ik heb totaal geen ervaring in deze branche en ik weet niet eens precies wat het voor vacature is ze hebben tijdens het telefoongesprek alleen gezegd dat het om een functie voor assistent gaat. Het heeft iets met office management te maken dat weet ik wel. Anders hadden ze mijn cv ook niet van Nationalevacaturebank.nl gehaald.

Groetjes,
Caroliena
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2009, 10:55
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Kennismakingsgesprek

heb je wel een functieprofiel? Anders zou ik dat nog even opvragen, ter voorbereiding.

Verder zou je je even kunnen verdiepen in het onderwerp marketing. Weet je iets van het werk of een campagne die door dit bureau is verzorgd? Als je gewoon via google eea uitzoekt, bereid dan ook vragen aan het bureau voor. Wat heeft je interesse, waar zou je meer van willen weten. En wat hoop jij te leren bij dit bureau? Wat is voor jou reden om juist hier te solliciteren?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2009, 20:21
kikelientje kikelientje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 31
kikelientje is on a distinguished road
Standaard Re: Kennismakingsgesprek

Hallo!

Nou heb het gesprek vanmiddag gehad, ze vroegen niet gerichte vragen, want ik kon mij immers niet er goed op voorbereiden gezien ik de vacature niet zelf opgezocht heb maar het bedrijf mij gevonden heeft via nationalevacaturebank.nl.

Er worden deze week nog meer gesprekken gevoerd met andere kandidaten en dan laten ze begin volgende week weten... dan zal ik wel laten weten hoe en of het wat geworden is.

Caroliena
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kennismakingsgesprek - 2 bedrijven, zelfde functie? JennieG Sollicitatiebrief en cv 3 14 december 2006 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon