Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2011, 16:57
DeJongh DeJongh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2011
Berichten: 1
DeJongh is on a distinguished road
Standaard Hbo Voedingsmiddelentechnologie: voltijd, deeltijd of zelfstudie?

Na een aantal opleiding geprobeerd te hebben en inmiddels 23 jaar oud te zijn, ben ik dit jaar begonnen met de opleiding voedingsmiddelentechnologie.
Echter is er de klik niet met de opleiding en ga ik me hiervoor nooit 4 jaar gemotiveerd krijgen.
Waar ik me ook wel aan stoor is de leeftijd van mijn klasgenoten, allemaal een stuk jonger. Dit is natuurlijk me eigen schuld, maar schaam me hier wel een soort van voor.

Nu zit ik er aan te denken om een deeltijd-/avondopleiding te gaan doen. Ik heb begrepen dat hier vaker ouderen op zitten. Dit is denk ik ook beter voor me, aangezien ik afgelopen jaren ook veel heb gewerkt en ik nu dan ook weer overdag kan gaan werken. Ook fijner aangezien ik op mezelf woon en genoeg vaste lasten heb.

Dus mijn vraag, hoe zit het met de kwaliteit van deeltijd opleidingen. En hoe is jullie ervaring met de leeftijd, school en (parttime) werken. Is dit allemaal een beetje vol te houden en moet je niet je complete sociale leven inleveren?

Alvast bedankt voor jullie reacties. Als jullie nog andere tips denken te hebben, met betrekking tot dit onderwerp, hoor ik ze graag!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2011, 22:19
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Het is echt niet zo dat er allemaal 30 en 40+ op de deeltijd opleidingen zitten.
Als ik naar mijn huidige klas kijk zijn de meesten toch echt onder de 30 en zijn het vaak mensen die ergens aan het werk zijn gegaan en daar via deeltijdopleiding willen doorgroeien naar een hogere functie.

De kwaliteit waaraan je moet voldoen is hetzelfde als de voltijd, je doet namelijk dezelfde examens en moet ook aan dezelfde eisen voldoen met het inleveren van verslagen e.d.
Natuurlijk is het wel zo dat je minder klassikale lessen hebt en je daardoor zelf meer op zoek moet naar de informatie.

Wat betreft het inleveren van het sociale leven, tja je moet er natuurlijk wel wat voor doen maar het ligt toch heel erg aan hoe je totale leven is ingericht. Werk je 40 uur, heb je gezin, heb je een eigen afgesloten werkplek en werkt je werkgever mee in de zin van bijvoorbeeld extra uren voor opleiding.

De volgende vraag is natuurlijk wel wat voor opleiding wil je doen als je met de voltijd geen klik met de opleiding hebt zul je die ook niet hebben met de deeltijd. Misschien eens met decaan ofzo praten om erachter te komen wat de mogelijkheden zijn voor nu, zou zonde zijn om weer een jaar weg te gooien.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
voedingsmiddelentechnologie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 21:24
HBO voltijd én deeltijd loveturn Opleiding kiezen en volgen 5 25 juni 2011 12:02
Advies gevraagd over hbo Personeel en Arbeid in deeltijd Rammer Opleiding kiezen en volgen 3 13 september 2010 21:21
Mbo voltijd en Hbo deeltijd tegelijk?? ibi Opleiding kiezen en volgen 1 3 februari 2010 19:38
Deeltijd / voltijd HBO kippie Opleiding kiezen en volgen 4 25 november 2008 20:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon