Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2015, 13:15
Droomvlinder Droomvlinder is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2015
Berichten: 3
Droomvlinder is on a distinguished road
Standaard Hulp gevraagd bij carričreswitch

Ik heb de opleiding SPH (HBO) gevolgd en ben daarna in de kinderopvang gaan werken met als doel om uiteindelijk voor mezelf te beginnen. Een paar jaar geleden ben ik als gastouder gestart met kleinschalige kinderopvang. Het werken bevalt mij goed en ik ben dan ook bezig geweest om te onderzoeken of ik een kinderdagverblijf kan starten. Helaas is het nu crisis en maakt de overheid het door de regels onmogelijk om geld te verdienen in de kinderopvang. Het werken als gastouder bevalt mij alleen geeft mij niet voldoende voldoening. Mijn interesse ligt bij het werken met kinderen maar ik wil meer, dus werken met kinderen met problemen of vb de kinderopvang beter organiseren evt cursus geven.
Ik wil gaan samenwonen in een dorp zo'n 50 km verderop en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik ben erg aan het zoeken naar wat ik voor werk kan gaan doen en of ik een omscholing zal gaan volgen. Mijn interesses liggen bij servicegerichte beroepen dit kan zijn in de hulpverlening, banken, klantenservice, coach, GGD. Ik heb al veel brieven geschreven maar ik kom niet tot een nieuwe baan. Ik weet dat ik de kwaliteiten bezit alleen kijken mensen naar de ervaring die je in de sector hebt en dat heb ik nu uiteraard nog niet buiten de kinderopvang. Ik heb met veel mensen gesproken over een mogelijke nieuwe baan en ik heb veel op internet gelezen en boeken bekeken. De richting weet ik maar hoe kom ik nu daadwerkelijk aan een baan? Het is nu echt tijd voor een nieuwe stap in mijn carriere en in mijn relatie.

Mijn kwaliteiten: Sociaal, luisteren, open, eerlijk, samenwerken, organiseren, ondernemend, doorzetter, klantgericht, leergierig, verbindend, enthousiast en betrokken
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2015, 21:28
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
De richting weet ik maar hoe kom ik nu daadwerkelijk aan een baan?
Welke richting wil je dan precies uit? Je hebt het namelijk over 'kinderen met problemen of vb de kinderopvang beter organiseren evt cursus geven' en over 'servicegerichte beroepen, dit kan zijn in de hulpverlening, banken, klantenservice, coach, GGD.' Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat je nu precies wilt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 maart 2015, 21:52
Droomvlinder Droomvlinder is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2015
Berichten: 3
Droomvlinder is on a distinguished road
Standaard reactie

ik ben eerst in mijn eigen sector (hulpverlening, kinderopvang) gaan zoeken. Hier zijn vanwege de crisis en transitie van de zorg weinig vacatures is. Daaro, ben ik mij nu veel breder aan het orienteren en kijk ik dus ook naar vb bureaus die kinderdagverblijven adviseren, GGD, maar ook klantenservice, bankadviseur. verder wil ik kijken of ik een opleiding vb verpleegkunde zal gaan volgen om zo de kans op een baan te vergroten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 maart 2015, 10:53
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Er wordt vaak gedacht dat een brede oriëntatie beter is dan je ergens specifiek op te richten. Maar met hagel schieten zorgt doorgaans voor minder resultaat dan wanneer je met scherp schiet.
'Servicegericht' is echt een veel te brede oriëntatie. Ik raad je aan eerst eens goed te kijken naar welk servicegerichte beroepen of servicegerichte sector je voorkeur nu precies naar uitgaat.

Citaat:
Ik weet dat ik de kwaliteiten bezit alleen kijken mensen naar de ervaring die je in de sector hebt en dat heb ik nu uiteraard nog niet buiten de kinderopvang.
Dat is deels waar, maar het heeft ook te maken in hoeverre jij in staat bent met je cv en brief de koppeling te maken tussen wat ze vragen en wat jij te bieden hebt. Ook is het heel belangrijk dat je een ijzersterke motivatie hebt waarom je juist bij dat bedrijf wilt werken. Zou je je cv en een brief eens in het forum willen plaatsen, zodat we kunnen kijken in hoeverre je jezelf weet te verkopen?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 maart 2015, 10:22
Droomvlinder Droomvlinder is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2015
Berichten: 3
Droomvlinder is on a distinguished road
Standaard reactie

op dit moment heb ik een eigen bedrijf en het is voor mij om die reden niet handig om een brief en cv te plaatsen. Ik krijg bij het maken van brief en cv advies van mensen uit het bedrijfsleven. Ik snap dat het handiger is om specifieker te zoeken maar in mijn sector is geen werk dus ik ben ook nog zoekende naar wat nog meer bij mij zou passen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
carriereswitch, kinderopvang, servicegericht beroep

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
Hulp gevraagd bij controle sollicitatie vacature medewerker regie en beleid zinazina Sollicitatiebrief en cv 0 28 september 2009 11:11
Hulp gevraagd bij motivatie! robinbossie Sollicitatiebrief en cv 2 15 mei 2009 11:23
hulp gevraagd voor mijn sollicitatie bij de Hema monique16 Sollicitatiebrief en cv 1 14 oktober 2007 22:52
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 16:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon