Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 november 2007, 11:17
katze katze is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 2
katze is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief assistent verzekeringsadviseur

Ik weet niet, of ik met deze brief succes heb. Maar als iemand mij wil helpen, zal ik blij zijn. Ik heb ook overlegt, of ik niet in een winkel gaan staan, omdat ik daar niet zo veel moet schrijfen, maar ik denk, dat ik in een paar manden goed zal werden.


Betreft: vacature assistent verzekeringsadviseur


Geachte meneer, mevrouw,

Met grote belangstelling las ik uw vacature voor assistent verzekeringsadviseur.

Ik ben een duitse vrouw van 55 jaar en ben toe aan een nieuwe uitdaging.
Ik werk sinds 1994 in een groot advocaatenkantoor in Duitsland, met veel plezier, maar omdat mijn man weer naar Nederland terug wil gaan, wil ik me graag veranderen.

Ik ben de juiste persoon voor deze functie, omdat ik bij een verzekering (Allianz-Verzekering in Duitsland) mijn opleiding heb gedaan. Ook werk nu ook voor verzekeringen (Gothaer en AXA). Het lijkt mij leuk, om darmee verder te gaan.
Ik ben zelfstandig, punctueel, verantwoordelijk, betrokken en leergierig. In een Team werk ik graag.

Uiteraard ben ik bereid alle relevante opleidingen te volgen die nodig zijn voor mijn nieuwe baan. De Nederlandse taal spreek ik goed, lezen gaat ood goed, maar schrijf ik nog met kleine vouten. Dat zal snel veranderen, als ik iedere dag schrijf. Helaas spreek ik geen Engels. Ik heb een schoolopleiding in Duitsland gevolgt, die met HBO, Richting Economie in Nederland vergelijkbaar is.

Ik kan mijn baan 2 manden voor kwartalseinde opzeggen. Op 1 april 2008 kan ik maar beginnen. Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn curriculum vitae die u als bijlage aantreft.


Ik hoop dat u mij uitnodigt voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2007, 13:14
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief assistent verzekeringsadviseur

Hoi Katze,

Wat een enorme uitdaging om na 55 jaar Duistland je man achtern ate gaan naar zijn Vaderland.

Je brief bevat erg veel informatie welke in een sollicitatiebrief hoort maar je hebt hem naar de Duitse vorm geschreven.

Op de site kun je het AIDA-model vinden. Als je jouw brief indeelt naar dit model dan heb je de informatie in de juiste alinea staan.

Verder is het hier niet gebruikelijk om erg veel vanuit de ik-vorm te schrijven. Daarom is het verstandig om iets te zeggen waarom jij dit bedrijf uitzoekt, waarom jij bij het bedrijf past en waarom het bedrijf bij jou past.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2007, 13:29
katze katze is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 2
katze is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief assistent verzekeringsadviseur

Bedankt voor u help. Ik zal bij de AIDA kijken, darmee het beter word.
Liefe groetjes
Wilma
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Sollicitatie Woonbegeleider... Wie kan helpen... Cindy... Sollicitatiebrief en cv 8 13 november 2007 14:24
Mijn CV levert mij niks op, wie kan mij helpen? Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 7 26 juni 2007 19:01
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon