Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 januari 2015, 22:36
Liene Liene is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 1
Liene is on a distinguished road
Post Niet weten wat ik echt wil en moet doen

Dag allemaal

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik ben werkende in het onderwijs, maar voel me door allerlei omstandigheden zo goed als geen leerkracht meer. Hoewel ik altijd gepassioneerd was, kan ik door de bomen het bos echt niet meer zien. Eigenlijk is mijn werksituatie alles behalve ideaal, is er sprake van pestgedrag en loop ik daardoor voortdurend gespannen rond op de werkvloer. Ik heb dan ook al lange tijd last van verschillende lichamelijke en emotionele klachten. Kortom, de sfeer is alles behalve en als ik mijn gevoel volg werk ik niet meer tussen deze mensen. Het probleem is echter dat ik totaal niet meer weet wat ik moet doen. Gesprekken over de situatie halen niet echt iets uit en ik word er alleen maar meer onzeker en verwarder door. Ik wil me terug gelukkig voelen en met plezier gaan werken, want als ik eerlijk ben is dat gevoel al lang weg. Als je aftelt naar een weekend of vakantie, dan weet je dat het serieus scheef zit. Zeker als de zenuwen door je maag gieren bij het vertrekken naar het werk. Ik merk ook op dat ik mijn interesse als snel verlies tijdens uitstappen met familie. Ontspannen lukt me dan ook niet meer. Mijn job geeft nu enige zekerheid, vermits ik tadd ben. Maar ik vrees dat ik zo nog lang kan aanmodderen en mijn gezondheid en geluksgevoel alleen maar feller achteruit zullen gaan. En het is nu, naar mijn gevoel, echt al te fel zo.

Ik weet ook totaal niet welke jobs ik nog mag/ kan doen met mijn bachelordiploma in het onderwijs. Als ik het opzoek word ik er niet veel wijzer door. Het voelt een beetje aan als een vogel in een kooi. Ik wil uitzoeken wat er allemaal mogelijk is om een goede beslissing te kunnen maken. Hoewel beslissingen nemen iets is wat me op deze moment maar niet wil lukken. Ik loop echt volledig vast en heb ook angst om te gaan werken door agressiviteit. Ik wil dus graag zo snel mogelijk uit deze benepen situatie weg.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een overplaatsing in zulke situaties en hun ervaringen willen delen? Ik ben bang dat zelfs dat ook niet zo een goed idee is, omdat je dan daar mogelijk als indringer gezien kan worden (omwille van de benoeming en tadd strijd). Bovendien weet ik gewoon ook helemaal niet meer wat ik nu echt wil. Het contact met de leerlingen lijkt op deze moment nog het enige dat ik als pluspunt kan zien.


Elk advies, reactie,... is echt meer dan welkom.


Hartelijk dank
Liene
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2015, 14:28
Pietje2
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

ZSM de ZW in via de bedrijfsarts/huisarts. Vervolgens zodra je op rust bent gekomen in overleg met de directie. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 februari 2015, 13:05
Pieter_cl
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Niet weten wat ik echt wil en moet doen

Liene,

Dit is een duidelijk voorbeeld van mensen die het pad richting burnout aan het bewandelen zijn. Wat bij mij 2 jaar geleden net hetzelfde was. Het slechte nieuws is dat het nog niet voorbij is :s. Dit lukt ook niet in enkele maanden.

Wat ik jou als tip wil geven, is nadenken over wat jou blij maakt. Momenteel niets vermoed ik. Wat deed je in je jeugd wat jou gelukkig maakte, wat zeggen je vrienden en familie over deze periode?

Een moeilijkere vraag is, wat indien volgende week jou laatste week zou zijn. Hoe vul je deze week dan in? Welke activiteiten en waarom? Zijn er activiteiten die je zou doen gewoon omdat je er enorm veel plezier zou aan beleven?

Zou een van die activiteiten voor geluk een guideline kunnen zijn voor een nieuwe carričre?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik weet niet wat ik wil Nickname1 Loopbaanvragen 0 2 september 2014 12:01
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon