Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 mei 2013, 15:17
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Wat ouder en het beruchte cv-gat

Allereerst: dit is een interessant forum en ik wil dank zeggen aan al die mensen die met hun verhalen en gedachten bijdragen.

Ik wil wat vragen, misschien weten jullie raad en ik zal het niet te lang proberen te maken. Kort komt het hier op neer:

Na mijn v.w.o.-examen (wat ik later nog verrijkte met Latijn en Grieks, gewoon omdat ik het mooi en waardevol vond om in die traditie te staan) ging ik studeren. Dat deed iedereen, dus je dacht er niet zo over na, je koos een vak dat je wel aardig vond en het speelde wel mee wat voor leraren je had. Het kwam dus een beetje aanwaaien. Iets wat ik later nog bij veel jonge mensen zou tegenkomen overigens: 'je moet toch wat studeren, nou, dan maar rechten.......'

Het werd toch geen Rechtswetenschap, maar de Letterenfaculteit. Aanvankelijk wel met redelijk succes, maar de klad kwam erin. Afhaken is iets wat veel studenten moeilijk vinden; goedbedoelde adviezen van mensen die graag willen dat je niet opgeeft en je denkt ook dat je de weg er wel weer in terug gaat vinden.

Uiteindelijk gaf ik er de brui aan; bijna 28, geen ervaring en een gierende werkeloosheid in Nederland. Jarenlang niks; afwijzingen op alles, af en toe dingetjes als folders rondbrengen of achter de bar staan. Uiteindelijk na vele jaren een baantje bij de post, afwisselend als uitzendkracht en het bedrijf zelf en weer uitzendkracht, maar contracten zaten er niet meer in. Dat is nu ook alweer enige jaren voorbij, de productie daalt er letterlijk met bakken tegelijk, wat jammer is. Op zich nog best leuk werk, alleen dat lawaai van die machines vaak.........

Nu zag ik een aardig baantje: het magazijn van een grote bibliotheek, halen, brengen, beetje cataloguswerk, accuraat zijn en vooral: besef van de kwetsbaarheid van sommige dingen. Dat heb ik wel als rasechte alpha .

Het is maar voor 1,1/2 jaar maar dat geeft niet; maar ze vragen v.m.b.o, waar ik natuurlijk weer bovenuit steek. En die c.v. hiaten van jaren die zelfs met een beetje fantasie niet toe te dekken zijn.

Spijt heb ik niet van de universiteit, dat niet. Ik zou het iedereen aanraden (maar maak het wel af
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
26 jaar en onzeker over wat ik met mijn leven aan moet Rudolf84 Loopbaanvragen 50 17 november 2020 14:41
Wat nu weet het niet hangen blijven of niet? weethetnietje Loopbaanvragen 2 7 oktober 2010 08:46
Is dit wat ik wil..?! LindaT Loopbaanvragen 5 16 maart 2010 11:31
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon