Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 januari 2012, 00:15
paradise87 paradise87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 december 2011
Berichten: 4
paradise87 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief docent zorg en welzijn

Hallo,

Ik heb alvast een sollicitatiebrief geschreven voor een openstaande vacature, waar ik 9 januari pas over kan bellen (ivm de kerstvakantie)
Willen jullie deze lezen en hier feedback op geven?

vriendelijke groet,

Samantha

SOLLICITATIEBRIEF:

S.E.Koedood
xxx
xxx
xxx


Ridderkerk, 10 januari 2012

Betreft: vacature docent zorg&welzijn


Geachte mevrouw xxx,

Uw advertentie op de xxx internetsite en het telefonisch contact dat ik op 9 januari hierover met u had, is voor mij aanleiding om te solliciteren naar de functie van docent zorg & welzijn. Graag kom ik in aanmerking voor deze uitdagende functie.

Vanaf het moment dat ik mijn middelbare school diploma ontving, heb ik altijd voor ogen gehad dat ik uiteindelijk voor de klas zou staan. Ik ben van mening dat leerlingen het meest leren van zelf ervaren en delen, maar ook van ervaringen horen. Vandaar mijn keus om niet direct een docentenopleiding te volgen maar eerst genoeg ervaring op te doen in het werkveld waardoor ik over ruime praktijkkennis beschik.

Op dit moment werk ik als persoonlijk begeleidster op een woning voor mensen met een verstandelijke beperking. Dit houdt in dat ik de belangen behartig van een aantal cliënten, verzorgende en huishoudelijke taken uitvoer en de assistent begeleidsters in ons team aanstuur. Verder maak ik het werkrooster en begeleid ik stagiaires en leerlingbegeleiders binnen het team.
Doordat we in een team, maar tijdens een dienst zelfstandig werken ben ik erg goed geworden in het overleggen met collega’s maar ook zelfstandig een groep begeleiden.
Door het begeleiden van stagiaires en leerlingen heb ik kennis ontwikkeld in het competentiegericht leren en begeleiden hiervan, dit sluit erg goed aan op de werkwijze van het Dalton onderwijs.

Voor mij betekent de functie van docent zorg & welzijn een enorme uitdaging waarop ik mij vol energie en enthousiasme wil storten. Mijn geduld, doorzettingsvermogen, vermogen om mensen te enthousiasmeren en overwicht maar toch open houding zal zeker van pas komen als docent. Verder kan ik mij absoluut vinden in de visie van het Dalton onderwijs, ik ben van mening dat het aanspreken van de zelfstandigheid van leerlingen op het middelbaar onderwijs de overgang naar het beroepsonderwijs absoluut zal bevorderen.
Het zal u waarschijnlijk niet ontgaan zijn, dat ik geen lesbevoegdheid heb. Dit zou ik natuurlijk graag willen behalen.

Graag licht ik mijn brief toe in een persoonlijk gesprek. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,


Samantha xxx xxxx

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief docent biologie, feedback gevraagd docent-biologie Sollicitatiebrief en cv 5 17 augustus 2011 13:13
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
sollicitatiebrief docent farmaceutisch consulent sama Sollicitatiebrief en cv 2 21 november 2008 22:15
Goede sollicitatiebrief Docent heeft aanpassingen nodig. celienepiene Sollicitatiebrief en cv 4 18 oktober 2008 18:06
Sollicitatiebrief docent ANW Les Sollicitatiebrief en cv 5 23 juni 2006 16:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon