Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2006, 13:58
Soeske Soeske is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 11
Soeske is on a distinguished road
Standaard Commentaar graag! Sollicitatiebrief Traineefunctie

Barcelona, 13 juni 2006

Betreft: Sollicitatie Traineeship


Geachte Mevrouw/Heer,

Op Intermediair.nl kwam ik vandaag uw vacature tegen voor trainee. In deze brief wil ik een aantal aspecten aanstippen waarom ik denk geschikt te zijn voor de functie van trainee bij [bedrijf].

Mijn belangstelling gaat speciaal uit naar het traineetraject omdat het mij de mogelijkheid biedt om me op projectmatige wijze te ontwikkelen tot allround consultant. Ik wil in korte tijd veel zien, doen, beleven en leren. Ook vind ik het belangrijk om me te blijven ontwikkelen en ontplooien. [bedrijf] biedt mij die mogelijkheid.

Naast mijn studie ben ik altijd erg actief geweest. Ik heb deel uitgemaakt van meerdere besturen in verschillende functies. Zo ben ik penningmeester geweest van mijn dispuut, verantwoordelijk voor de academische zaken bij UNISCA en voorzitter bij het ISN Amsterdam. Zowel in bestuursverband als in studieverband heb ik ervaring opgedaan met het werken in teamverband, wat ook bij [bedrijf] het geval zal zijn.

In 1998 heb ik een jaar in Frankrijk gestudeerd. Op dit moment woon ik in Barcelona, maar met het zicht op de carrièremogelijkheden kom ik terug uit Barcelona naar Nederland. Mijn voorkeur gaat uit naar de adviesgroep “[bedrijf] International Solutions.” Gezien mijn achtergrond in internationale betrekkingen en mijn CV, denk ik dat ik bij [adviesgroep] van de grootste toegevoegde waarde kan zijn. Tijdens mijn bestuursjaar en student-assistentschap bij UNISCA heb ik mij intensief bezig gehouden met internationale organisaties. Daarnaast zal mijn talenkennis goed van pas komen bij deze adviesgroep.

Voor gegevens over mijn ervaring en opleiding verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae en cijferlijsten.


Hoogachtend,

[naam]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2006, 14:47
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Commentaar graag! Sollicitatiebrief Traineefunctie

Prima brief. Persoonlijk, met motivatie én reden voor de werkgever om jou te willen hebben.

Toch knaagde er na lezing een onbestemd gevoel van 'ze (hij?) vertelt iets niet'. Dat komt doordat je onvermeld laat hoe of waarom je in Barcelona terecht bent gekomen en welke werkervaring je daar al dan niet hebt opgedaan. Daar zou ik nog een zinnetje over toevoegen.

En een paar details:
  • Mevrouw/Heer zonder hoofdletters.
  • Voor een trainee.
  • Aspecten aanstippen klinkt een beetje vaag. Gebruik actieve zinnen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juni 2006, 14:48
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Commentaar graag! Sollicitatiebrief Traineefunctie

niets aan op te merken, goede brief!

groetjes Nicky
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juni 2006, 17:11
Soeske Soeske is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 11
Soeske is on a distinguished road
Standaard Re: Commentaar graag! Sollicitatiebrief Traineefunctie

Dank voor de reacties! Ik heb de brief inmiddels op de mail gedaan. Nu maar afwachten. Volgende keer zet ik mijn brief zeker weer op carrieretijger.nl, want het werkt ECHT! Ik ben op dit moment bezig met een sollibrief aan een verzekeringsmaatschappij waar ik helemaal NIET uit kom... , dus wordt vervolgd!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief traineefunctie, commentaar gevraagd! mcpranger Sollicitatiebrief en cv 9 26 november 2014 23:26
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12
Sollicitatiebrief Docent Beeldende Vorming pluistervantil Sollicitatiebrief en cv 2 23 december 2006 15:38
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in het ziekenhuis. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 2 6 september 2006 16:18
Sollicitatiebrief stageplaats IC: Graag commentaar Deezjuh Sollicitatiebrief en cv 0 9 juni 2006 01:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon