Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2015, 20:33
Auke Auke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2015
Berichten: 2
Auke is on a distinguished road
Standaard Wat te doen?

Hallo beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem en zoek advies en/of simpelweg meningen.

Ik ben werkzaam bij een bedrijf en zit daar halverwege in een jaarcontract.
Mijn vriendin is woonzaam in een andere woonplaats en het wordt tijd om een knoop door te hakken en 24/7 samen te komen.
Door allerlei, voor ons in ieder geval, logische redenen is er besloten ons in haar woonplaats te vestigen. Dat betekent oa. dat ik daar ander werk wil en moet gaan zoeken daar om de volgende stap in dit plan te bereiken.

Nu zit ik met een gewetenskwestie wat betreft mijn huidige werkgever.

Is het moreel juist om deze werkgever van onze intensies, en dus het einde van mijn carriere daar, te vertellen of gooi ik dan mijn eigen glazen in?
En mocht ik besluiten om vooralsnog niets te vertellen en het dus pas vertel op het moment dat ik werk daar gevonden heb, dan zet ik misschien kwaad bloed én komt het natuurlijk niet over als potentiele nieuwe werkgevers mijn huidige werkgever gaan bellen om referenties te bemachtigen.

Wat te doen in een kwestie als deze? Zijn er verplichtigingen misschien die ik na dien te komen, of is het een morele kwestie en ligt het besluit gewoon voor de hand?

Graag jullie adviezen, bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2015, 12:03
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik zou nu nog niet vertellen dat je voornemens bent om te gaan verhuizen en op zoek bent naar ander werk. Dat zou ik pas vertellen op het moment dat je een andere baan hebt gevonden en meer zicht hebt op wanneer je concreet je contract wilt opzeggen. Het kan gebeuren dat je baas het niet leuk vindt dat je vertrekt, maar het is jouw leven. Je hebt een opzegtermijn en daar moet je je aan houden. Verder staat het je vrij om je eigen keuzes te maken. Het is heel logisch dat als je ervan overtuigd bent dat jullie samen verder willen, je kijkt naar wat de beste optie voor jullie allebei is. Een volwassen baas heeft hier begrip voor. En zo niet, dan zegt dat iets over hem.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2015, 18:20
Auke Auke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2015
Berichten: 2
Auke is on a distinguished road
Standaard

Dag Marieke,

Bedankt voor je reactie en je inzicht/mening daarin.
Dit is ook wat ik eigenlijk voor ogen heb en je hebt helemaal gelijk als je zegt 'het is jouw leven'.

Afgezien van de opzegtermijn is er juridisch gezien natuurlijk weinig tot niets aan de hand. Het blijft, zoals ik al stelde, meer een morele kwestie.

En de overtuiging is er inderdaad zeer sterk! Nogmaals, bedankt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke beroep sluit aan bij mijn interesses/vaardigheden? Wat wil ik doen?! MeljeuG Loopbaanvragen 9 25 september 2012 11:53
Wat te doen? henk87 Loopbaanvragen 2 19 mei 2012 20:17
Doen wat een uitdaging is of doen wat je kan? frankdaal Je competenties ontwikkelen 10 23 mei 2011 18:02
Junior strateeg communicatiewereld. Wat doen na HBO? Suus87 Opleiding kiezen en volgen 1 25 juni 2010 17:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon