Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 april 2019, 11:19
HanSolo HanSolo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 april 2019
Berichten: 1
HanSolo is on a distinguished road
Standaard Kansen in ict voor iemand van rond de 40?

Hallo Allen,

Ik wil hierbij graag een vraag voorleggen n.a.v. iemand die ik ken vanuit een lokale elektronica/computerclub.

Het gaat om een jongen van rond de 38, is altijd positief, komt zijn afspraken na en is goed thuis in bijna alle onderwerpen die op de club spelen (en zo niet pikt hij dingen erg snel op). Verder kan hij qua niveau prima mee met de mensen die een hbo ict baan bij een goed bedrijf hebben.

Hij heeft voor zover ik het weet een technische hbo opleiding, en heeft voor redelijk wat opdrachtgevers gewerkt in de ontwikkeling en systeembeheer. Maar hij mistte tot nu toe wel een beetje de drive om zich voor lange tijd vast te leggen in een baan, en heeft meer interesse voor de inhoud dan kantoorpolitiek.

Hij is inmiddels 3,5 jaar bezig met zoeken naar nieuwe werk (+/- 2 jaar ww, en de rest op eigen kosten (kan omdat hij nog als een student leeft en wat spaargeld had)).

Hij heeft vrij regelmatig sollicitatie gesprekken, maar dat levert tot nu toe geen baan op (reden is niet helemaal duidelijk, misschien: z'n leeftijd, geen spotless cv met gaten er in, geen recente referenties, z'n toch een beetje "gamer/nerdy" uistraling).

Nou sprak ik 'm vorige week, en begreep dat hij de handdoek in de ring wil gaan gooien, en verder wil met een vakkenvulbaan om weer wat geld binnen te krijgen. Nou heb ik niets tegen gewoon werken voor je geld, maar dit lijkt me een beetje een verspilling van kennis en kunde, en een keuze waar je bij latere sollicitaties last van gaat krijgen. Maar op dat moment had ik ook geen echt concreet advies, vandaar mijn vraag hier.

Ik vraag me af hoe mensen in recruitment/pz/ict-sector hier tegen aan kijken, en waar eventueel nog de de beste kansen liggen. Of komt het er toch op neer dat je rond je 40e je zaakjes op orde moet hebben, en je anders vrijwel niet meer aan de bak komt op je eigen niveau?

Hoe zien mensen hier dit probleem?

Mvg, Han
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 april 2019, 17:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Misschien is een ict-detacheringsbedrijf wat voor hem (zie Detachering als start van je carrière). Daar zitten HRM-professionals die er belang bij hebben hem aan bedrijven te 'verkopen'. Dan moet hij wel een beetje flexibel zijn en bij verschillende eindklanten willen werken.

Ik kan niet goed inschatten of zijn opleidings- en kennisniveau voldoende is voor dat soort bedrijven.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Deeltijd: HBO ICT of leraar technisch beroepsonderwijs (ICT) Heathcliff87 Opleiding kiezen en volgen 0 20 maart 2017 16:17
Onzeker over carrièreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Ict-opleiding mbo niveau 4, biedt dat kansen? fisie Opleiding kiezen en volgen 2 24 oktober 2012 19:09
Opleiding Niveau 4 ICT Problemen :( bonecrusher Opleiding kiezen en volgen 6 8 juni 2011 12:57
Ommezwaai van elektrotechniek naar ICT MikeyM Loopbaanvragen 3 17 mei 2009 10:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon