Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 16 juni 2010, 22:12
Hope
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Verloskunde droom

ik wil ook heel graag verloskundige worden en ben ook naar de open dag geweest enzo maar ik heb besloten om nu eerst de pabo-deeltijd te gaan doen (dit wilde ik eerst al doen) aangezien het hier in nederland inderdaad alleen in voltijd wordt aangeboden.. ik ben in januari bevallen van een dochtertje en vind 4 jaar lang 5 dagen in de week, veelste veel weg van mijn meisje nu ze nog zo klein is! dus ik heb besloten om als mijn dochter en mijn evt volgende kinderen naar school gaan dat ik dan verloskunde ga studeren..

ik zou trouwens niet bang zijn om niet aan de slag te kunnen (1 van) mijn verloskundige had in engeland gestudeerd... maar er moet natuurlijk wel plek zijn!

Groetjes Hope
Met citaat reageren
  #22  
Oud 27 augustus 2010, 14:54
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee hoor, ik ben zelfs helemaal niet bang dat ik niet aan de bak kan komen.
Een kennis van mij heeft ook in Belgie verloskunde gedaan en werkt nu in het ziekenhuis.
De ziekenhuizen in Nederland sturen zelfs hun O&G verpleegkundigen naar Turnhout om de opleiding tot verloskunde te doen omdat dat de enige plek is waar de opleiding mogelijk is in deeltijd. Vooral als je in het ziekenhuis wil werken als verloskundige is de Belgische opleidinge eigenlijk beter dan de Nederlandse omdat de Nederlandse opleidingen heel erg zijn gefocust op de thuisbevalling en die in Belgie op de ziekenhuisbevalling.
Ik heb op de campus in Belgie geinformeerd en als je de opleiding in deeltijd doet mag je je eigen stageplekken zoeken (dus ook in Nederland!), zoek gewoon goede stageplekken waarin je thuispraktijk en ziekenhuis afwisselt zodat je alles kan. Wees niet bang dat je geen baan kan vinden want vooral in de Nederlandse ziekenhuizen zijn mensen die de opleiding in Belgie hebben gevolgd erg gewild omdat ze veel meer ervaring hebben met bevallingen in stuitligging, keizersnedes, epidurales etc. omdat dat daar veel normaler is dan in Nederland.
@ Hope: ik ben een maand geleden ook bevallen van een zoontje en ga de opleiding daarom in deeltijd doen. Ik hoop dat je hier nog eens op kijkt; want in Belgie kan je de opleiding wel in deeltijd doen en dan hoef je maar 1 tot 2 dagen per week bij je kleintje weg en kan je gewoon lekker thuis studeren als je mooie meid ligt te slapen!

groetjes en succes!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 16 september 2010, 17:53
Hope
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

@ gast wat leuk dat je in het zelfde schuitje zit waar ga jij de opleiding doen? ben je al begonnen? is het te doen? mag ik vragen waar je woont in nederland? haha wat een vragen he! maar ik wil het inderdaad ook erg graag en heb er nu al zoo zin in!
ben overigens nog niet begonnen met de pabo zou opzich starten in feb. maar als jij nou volgend jaar start kunnen we misschien samen heen/studeren via internet ofzo?
nu hoop ik dat jij het nog is leest haha
Met citaat reageren
  #24  
Oud 11 november 2010, 17:39
Hope
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi hier was ik nog eens!
Ik ga aankomend schooljaar naar de verloskunde opleiding in Belgie overigens!
Ik ga dit doen via afstandsonderwijs.. En waarschijnlijk ga ik voor kortrijk dit ivm mijn vooropleiding mbo 4
Ben jij al begonnen?
Groetjes Hope
Met citaat reageren
  #25  
Oud 5 augustus 2019, 23:48
Danielbe Danielbe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2019
Berichten: 1
Danielbe is on a distinguished road
Standaard

Afstand onderwijs in belgië volgen. 1 dag in de week naar Antwerpen moet haalbaar zijn. Succes volgende keer meer uit de box/grenzen denken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
hbo verloskunde, verloskunde

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe klinische neuropsycholoog te worden vanuit hbo toegepaste psychologie? ButterflyAngel Loopbaanvragen 6 18 mei 2015 17:35
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50
Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken? Veertje Loopbaanvragen 9 28 augustus 2006 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon