Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2008, 15:14
Tom84 Tom84 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2008
Berichten: 1
Tom84 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief ambulant hulpverlener

Graag jullie eerlijke, kritische mening over de bijgevoegde sollicitatiebrief.

Bvd
Tom

Info vacaturetekst:

Afdeling
De hulpverlening van Daghulp Nieuwe Stijl richt zich op jongeren in de leeftijd van 12 -18 jaar die vanwege psychosociale problemen, gedragsproblemen en/of problemen in de thuissituatie vroegtijdig de school hebben verlaten, problemen ondervinden met of in de schoolsituatie of niet terecht kunnen op de arbeidsmarkt. De begeleiding richt zich op het leren omgaan met zichzelf, het ontwikkelen van een toekomstperspectief en het weer leren functioneren binnen gezin en samenleving.


Functie inhoud


Tot de taken behoren:
Het planmatig en doelgericht procesmatig begeleiden van jeugdigen en hun cliëntsysteem door gebruik te maken van op de geďndiceerde hulpvraag gerichte hulpverleningsmethodieken.
Het opstellen van hulpverleningsplannen en het bespreken en evalueren van de plannen met de belanghebbenden.
Het geven van trainingen en uitzetten van trajecten, zowel op individueel niveau als groepsgewijs, die erop gericht zijn sociale en praktische vaardigheden uit te breiden en/of de jeugdige te ondersteunen in het ontwikkelen van een toekomstperspectief.
Het onderhouden van contacten met de casemanager en / of andere bij de jeugdige betrokken beroepsbeoefenaren, teneinde de begeleiding / behandeling van de jeugdige op elkaar af te stemmen.
Het bewaken en bijhouden van het dossier van de jeugdige conform de daartoe gestelde eisen en het bewaken van de naleving van de geldende termijnen.
Deelname aan teamoverleg en werkgroepen.


Profielschets

Wij zoeken iemand die:
Bij voorkeur ervaring heeft in het werken met voornoemde doelgroep.
Beschikt over een op de functie afgestemde opleiding op hbo-niveau.
Enthousiast, flexibel en stressbestendig is en beschikt over improvisatievermogen en sociale vaardigheden.
In staat is zelfstandig te werken.
Een actieve werkhouding heeft.
Een actieve rol wil spelen in de verdere vormgeving van de hulpvorm, methodiek en het team.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Sollicitatiebrief Xonar.doc‎ (22,5 KB, 659x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2008, 17:48
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief ambulant hulpverlener

XXXX
XXXX
XXXX

XXXX
XXXX
XXXX

Maastricht, woensdag 14 mei 2008

Betreft: sollicitatiebrief ambulant hulpverlener (DNS-0862)

Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een zelfstandige, actieve en innoverende HBO-er? Dan heeft U de functie waar ik naar op zoek ben. (dit vind ik persoonlijk een beetje vreemde constructie…. U zoekt… dan heeft u de functie die ik zoek….. ik zou meer iets schrijven over dat jij die actieve HBO’er bent) Vernieuwend, zelfstandig en creatief werken, motiveren en enthousiasmeren zijn steekwoorden die bij mij passen. Graag zou ik dan ook solliciteren naar de functie van ambulant hulpverlener.

Wat mij in de functie van ambulant hulpverlener voornamelijk aantrekt is het motiveren en leren van jongeren om de eigen zelfredzaamheid te vergroten. De motivatie voor mij is om de begeleiding van de jongeren zo in te richten dat jongeren gemotiveerd worden en blijven om aan de gestelde doelen te werken. De beroepsattitude die ik ontwikkeld heb op basis van karaktereigenschappen, opleiding en werkervaring zijn in dit proces zeer belangrijk. Planmatig werken, positieve bekrachtiging, een open en empathische houding, eerlijke en duidelijke communicatie staan hierbij voor mij centraal en passen bij mijn manier van werken.

Bij mijn huidige werkgever staat rehabilitatie van de cliënt centraal. Met hulp van de individuele rehabilitatie benadering begeleid ik cliënten bij het ontwikkelen van toekomstperspectief en zelfredzaamheid. Hierbij stel ik zelfstandig, samen met de cliënt, een rehabilitatieplan op dat ik aan de hand van een stappenplan uitvoer en evalueer. Hierbij werk ik samen met collega´s en overige betrokkenen om dit proces te begeleiden. Ook in deze setting zie ik de ontwikkeling dat er steeds meer jongeren met psychosociale en/of gedragsproblematieken terecht komen. Ik heb ervaren dat deze doelgroep mij zeer aantrekt. Met name omdat bij deze cliënten nog een grote uitdaging ligt voor hun ontwikkeling en toekomstperspectief. Voor mij is deze doelgroep uitdagend en prikkelend om mee te werken en hier wil ik mezelf graag verder in ontwikkelen.

Doelmatig en resultaatgericht werken is voor mij belangrijk. Een respectvolle, open en duidelijke bejegening (ouderwets woord) zijn tekenend voor mijn karakter alsmede (ouderwets woord) mijn manier van werken. Verder denk ik door middel van een professionele, gestructureerde en methodische werkhouding een bijdrage te kunnen leveren aan de kwaliteit van uw organisatie. Mijn communicatie is direct, kritisch en respectvol. Naast het feit dat ik goed individueel kan werken, maak ik graag deel uit van een collegiaal (multidisciplinair) team. Deze persoonlijke competenties zou ik graag willen combineren met de, door uw organisatie, beoogde doelstellingen.

Ik hoop dat bovenstaande voor u genoeg aanleiding geeft om contact met mij op te nemen, zodat wij in een gesprek verder van gedachten kunnen wisselen over de mogelijkheden die wij elkaar te bieden hebben. (dit vind ik persoonlijk een te lange zin)
Hoogachtend,


Ik vind je brief interessant maar veel te lang. Raakte onderweg mijn aandacht kwijt.... Mag ook wel iets enthousiaster nog en kort en bondig! Beetje te stijfjes voor een enthousiaste hulpverleners brief !
XXXX

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Open sollicitatie ambulant begeleider, graag commentaar+gehele check (taalfouten,etc) Silvie Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2007 14:06
Sollicitatiebrief pedagogisch hulpverlener nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 6 2 juni 2006 09:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon