Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 oktober 2008, 14:51
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatie opleidingscoordinator

Het is veel makkelijker om andermans brieven te lezen en er niet-lopende dingen uit te vissen dan om zelf een goede brief in elkaar te zetten....

Nu toch maar een schrijven van mijn hand neerzetten. Tot nu toe heb ik nooit serieus ergens hoeven solliciteren en ben ik overal een beetje in gerold (nooit een serieuze brief hoeven schrijven). Nu wil ik eigenlijk toch weer eens iets anders, dus aan het solliciteren geslagen...

Zou er iemand even naar deze brief willen kijken?

Vast bedankt, Phaidra


Betreft: vacature Opleidingscoördinator

Geachte heer XXX,

Met belangstelling las ik de personeelsadvertentie op uw website, waarin u aangeeft dat u op zoek bent naar een opleidingscoördinator XX. Graag solliciteer ik naar deze functie.

Met mijn achtergrond in klassieke talen was het onderwijs misschien een voor de hand liggende keuze geweest. Maar hoewel ik het onderwijs en de wetenschap een warm hart toedraag, ben ik vooral geïnteresseerd in wat er achter de schermen wordt opgebouwd: hoe het lesmateriaal tot stand komt; hoe coördinator en docenten samenwerken om de opleidingen in goede banen te leiden en hoe een voor de studenten een zo optimaal mogelijk traject kan worden aangeboden.

Met de ervaring die ik als student-assistent en vooral ook als project coördinator bij een wetenschappelijke uitgeverij heb opgedaan, meen ik een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de Afdeling XXX. Ik ben een goede organisator en sterk in het opstellen en bewaken van de planning. Het onderhouden van contacten met auteurs, editors, vormgevers en drukkers behoort in mijn huidige functie tot mijn dagelijkse bezigheden en heeft ervoor gezorgd dat ik makkelijk communiceer met mensen uit verschillende disciplines. Daarnaast ben ik leergierig, en heb ik grote affiniteit met het onderwijs.

Ik hoop dat ik u met deze brief een indruk heb kunnen geven van mijzelf. Gedetailleerde gegevens over mijn achtergrond, opleiding en relevante werkervaring kunt u vinden in mijn cv, dat ik als bijlage meestuur. Graag zou ik mijn sollicitatie nader toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2008, 15:18
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Hoi Phaidra,

Persoonlijk vind ik een eigen brief schrijven net zo makkelijk als brieven van anderen redigeren. Voorwaarde voor een eigen brief is wel, dat de vacature mij bijzonder moet aanspreken. In die gevallen rolt er spontaan binnen no time een goede brief uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phaidra Bekijk bericht

Betreft: Vacature Opleidingscoördinator

Met belangstelling las ik de personeelsadvertentie op uw website, waarin u aangeeft dat u op zoek bent naar een opleidingscoördinator XX. Graag solliciteer ik naar deze functie.

Met mijn achtergrond in klassieke talen was het onderwijs misschien een voor de hand liggende keuze geweest. Hoewel ik het onderwijs en de wetenschap een warm hart toedraag, ben ik vooral geïnteresseerd in wat er achter de schermen wordt opgebouwd: hoe het lesmateriaal tot stand komt; hoe coördinator en docenten samenwerken om de opleidingen in goede banen te leiden en hoe (een--> deze weglaten) voor de studenten een zo optimaal mogelijk traject kan worden aangeboden.

Met de ervaring die ik als student-assistent en vooral ook als project coördinator bij een wetenschappelijke uitgeverij heb opgedaan, meen ik een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de Afdeling XXX. Ik ben een goede organisator en sterk in het opstellen en bewaken van de planning. Het onderhouden van contacten met auteurs, editors, vormgevers en drukkers behoort in mijn huidige functie tot mijn dagelijkse bezigheden en heeft ervoor gezorgd dat ik makkelijk communiceer met mensen uit verschillende disciplines. Daarnaast ben ik leergierig(zonder komma) en heb ik grote affiniteit met het onderwijs.

<Ik hoop dat ik u met deze brief een indruk heb kunnen geven van mijzelf. >Suggestie: Met deze brief heeft u een eerste indruk van mij. Gedetailleerde gegevens over mijn achtergrond, opleiding en relevante werkervaring kunt u vinden in mijn cv, dat ik als bijlage meestuur. Graag zou ik mijn sollicitatie nader toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,
Succes!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 november 2008, 07:40
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Rianne, dankjewel

Je hebt wel gelijk, en dit is ook niet 'de baan van mijn dromen' maar ik moet ergens beginnen en die sollicitatiedrempel over.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 november 2008, 18:46
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Prima toch?

Wie weet wat ze eventueel nog anders voor je hebben. Er zit een opening in je brief waarbij je aangeeft waar je interessegebied ligt.

Mocht je een afwijzing krijgen, dan kun je ook altijd nog vragen of ze je sollicitatie als open sollicitatie in portefeuille willen houden.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 november 2008, 23:03
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Met mijn achtergrond in klassieke talen was het onderwijs misschien een voor de hand liggende keuze geweest. Maar hoewel ik het onderwijs en de wetenschap een warm hart toedraag, ben ik vooral geïnteresseerd in wat er achter de schermen wordt opgebouwd: hoe het lesmateriaal tot stand komt; hoe coördinator en docenten samenwerken om de opleidingen in goede banen te leiden en hoe een voor de studenten een zo optimaal mogelijk traject kan worden aangeboden.

Echt super leuk en origineel begin!!!

1 puntje. Ik zou makkelijk vervangen door gemakkelijk. Vind ik zelf altijd iets netter klinken... not sure of iedereen dat vind though

Succes!!!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 november 2008, 09:06
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigitte Bekijk bericht
Met mijn achtergrond in klassieke talen was het onderwijs misschien een voor de hand liggende keuze geweest. Maar hoewel ik het onderwijs en de wetenschap een warm hart toedraag, ben ik vooral geïnteresseerd in wat er achter de schermen wordt opgebouwd: hoe het lesmateriaal tot stand komt; hoe coördinator en docenten samenwerken om de opleidingen in goede banen te leiden en hoe een voor de studenten een zo optimaal mogelijk traject kan worden aangeboden.

Echt super leuk en origineel begin!!!

1 puntje. Ik zou makkelijk vervangen door gemakkelijk. Vind ik zelf altijd iets netter klinken... not sure of iedereen dat vind though

Succes!!!!
Hi Brigitte,

Dankjewel :-)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 november 2008, 11:58
duha duha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2007
Berichten: 8
duha is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Hoi Phaidra,

als ik je brief overkijk voor ik hem lees valt me op dat je iedere alinea begint met het woordje 'met'. dit ziet er een beetje vreemd uit en kun je gemakkelijk veranderen door een beetje met de woordvolgorde te spelen.

Verder vind ik het een nette brief! Laat je even weten wat er van geworden is?

Merijn
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 november 2008, 12:20
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Ik ben zojuist uitgenodigd voor een gesprek, kennelijk wel een geslaagde brief :-)

Nu de volgende stap, want ik vind het eigenlijk best eng.... (moet ook zeggen dat ik daarna een vacature gezien heb voor een baan die ik echt heel graag wil
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 november 2008, 12:51
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie opleidingscoordinator

Mogelijk zien ze het wel zitten "met" jou.

Probeer zoveel mogelijk te ontspannen door gewoon jezelf te zijn. Zij maken kennis met jou, maar jij ook met hen. M.a.w. voor jou is het net zoveel aftasten en beoordelen of dit een geschikte werkgever voor jou is en/of een baan waar je voor wilt gaan.

Succes met je sollicitatiegesprek. Wie weet heb je straks een luxe-probleem.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 17:34
open sollicitatie guusje Sollicitatiebrief en cv 3 9 augustus 2007 16:26
Open sollicitatie helpende in de zorg. Graag commentaar Betty Sollicitatiebrief en cv 4 14 mei 2007 14:33
Sollicitatie ICT functie drekes Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2007 10:58
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 16:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon