Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 december 2005, 10:52
ZXL ZXL is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 6
ZXL is on a distinguished road
Standaard Postbakoefening

Ik ga voor mijn volgende sollicitatie ook een postbak oefening moeten doen. Ik weet wat het inhoud en heb al eens gezien hoe het eruit ziet maar nu is mijn vraag hoe pak je het best aan? Ik heb nog geen ervaring ermee, en vraag mij af of andere meer ervaren mensen zijn die weten welke strategie het best gehanteerd wordt bij het aanpakken van een dergelijke oefening.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 januari 2006, 14:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Postbakoefening

De postbakoefening kom je ook vaak tegen onder de naam in basket. De postbak is een verzameling memo’s of e-mails van een manager die door omstandigheden een paar dagen niet op zijn werk is geweest. Aan jou wordt gevraagd die correspondentie in circa een uur af te handelen.

Je moet dus bij elke memo en mail bedenken en noteren wat jij als manager in die situatie doet. Van de postbak bestaan ook computervarianten (ook wel elektronische in basket genoemd), die vooral zaken als plannen en delegeren beoordelen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 oktober 2007, 18:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Postbakoefening

Toevallig iemand een idee waar je dat kan live of via internet oefenen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2007, 19:41
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Postbakoefening

Misschien heb je iets aan deze eerdere discussie? :
http://www.carrieretijger.nl/forum/s...ead.php?t=1531
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 oktober 2007, 20:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Postbakoefening

Hoi,

Ik heb één keer de postbakoefening gedaan bij het assementstest voor de functie van intercedent. De doel was toen dat zij wilden weten waar ik mijn prioriteit stel in de werkzaamheden.
Ik kan je wel het advies geven dat het belangrijkste is om niet gelijk te beginnen met de bovenliggende poststuk. Je kunt het beste de meest belangrijkste en het meest dringende poststukken eruit halen en deze behandelen. Je kunt de poststukken gaan sorteren in groepen van het meest belangrijkste en dringende naar het wat minder belangrijke en dringende poststukken.

succes!
Ling
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 mei 2010, 16:34
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Postbakoefening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb één keer de postbakoefening gedaan bij het assementstest voor de functie van intercedent. De doel was toen dat zij wilden weten waar ik mijn prioriteit stel in de werkzaamheden.
Ik kan je wel het advies geven dat het belangrijkste is om niet gelijk te beginnen met de bovenliggende poststuk. Je kunt het beste de meest belangrijkste en het meest dringende poststukken eruit halen en deze behandelen. Je kunt de poststukken gaan sorteren in groepen van het meest belangrijkste en dringende naar het wat minder belangrijke en dringende poststukken.

succes!
Ling
Een postbakoefening is niet heel lastig. Althans, je kunt jezelf hier goed op voorbereiden door enkele stappen in je hoofd te stampen. En natuurlijk wil men proberen jou onder druk te zetten: houd je aan de regels van prioriteit en verantwoordelijkheden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon