Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2008, 00:22
khotkham khotkham is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 februari 2008
Berichten: 2
khotkham is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Medewerker Reisdocumenten en Rijbewijzen

Hallo,

Kunnen jullie mijn sollicitatiebrief even checken? deze gaat morgen weg, ik heb echt hulp nodig!!



Geachte mevrouw X,


Met grote belangstelling las ik op uw website dat u op zoek bent naar kandidaten voor de functie van Medewerker Reisdocumenten en Rijbewijzen. Mijn enthousiasme was meteen gewekt. Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging en ik verwacht die bij uw bedrijf te kunnen vinden. Graag solliciteer ik naar deze functie.

De reden dat ik juist bij uw bedrijf solliciteer is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn opleiding en werkervaring. De veelzijdigheid van deze functie spreekt mij erg aan. Daarnaast vind ik het leuk om bij een jonge en dynamische organisatie te werken. Ik zet me graag in om de klanten op een goede klantgerichte manier te helpen. Bovendien voel ik mij thuis in een omgeving waar gegevens gestructureerd en systematisch worden vastgelegd. U mag van mij een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan werken. Ik beschik over een ruim MBO werk- en denkniveau en heb kennis van en affiniteit met geautomatiseerde systemen.


De afgelopen jaren heb ik aardig wat werkervaring opgedaan en heb ik als Administratief Medewerker bij verschillende bedrijven gewerkt. Hierbij heb ik altijd veel voldoening gehaald uit het bieden van goede oplossingen en het tevreden stellen van klanten. Servicegerichtheid, resultaatgericht, oplossend vermogen en nauwkeurigheid werken zijn als Administratief Medewerker eerste vereisten en ik geloof dat ik daar zeker aan voldoe. Hier zal ik in de functie van Medewerker Reisdocumenten en Rijbewijzen zeker van kunnen profiteren. Door mij leergierigheid ben ik altijd bereid om functiegerichte opleidingen en cursussen te volgen.

Op basis van mijn genoemde eigenschappen en ervaring, hoop ik een positieve bijdragen te mogen leveren aan de verdere ontwikkeling van stad X.
Uiteraard ben ik graag bereid mijn motivatie toe te lichten in een persoonlijk gesprek.



Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2008, 07:58
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Medewerker Reisdocumenten en Rijbewijzen

Hoi KhotKham,

Een sterke brief

Enkele opmerkingen:
- Er hoeft maar 1 witregel tussen de tweede en derde alinea. Dit geldt ook voor de ruimte tussen de aanhef en de eerste alinea.
- In de tweede alinea maak je te weinig gebruik van komma's/doorlopende zinnen. Nu leest (vooral het eerste stuk) vrij ongemakkelijk. Probeer hier mee te spelen zodat ook dat stuk 'lekker' leest!
- "Door mij leergierigheid ben ik altijd bereid " -> mij moet zijn mijn
- "hoop ik een positieve bijdragen te mogen leveren" -> bijdragen moet zijn bijdrage
- Vergeet je handtekening en naam niet te vermelden onder de brief, evenals de adresgegevens van jou en van het bedrijf bovenaan de brief.
- Je hebt het slechts sporadisch over je interesse voor dit bedrijf (gemeente). Misschien dat je middels enkele argumenten kunt aangeven waarom je nou zo graag in deze gemeente wilt werken (bijvoorbeeld "omdat ik hier mijn hele leven al woon en altijd wil bijven wonen wil ik graag mijn steentje bijragen", of een alternatief hierop.

Succes!

Laatst gewijzigd door H@ns; 19 februari 2008 om 09:45 Reden: kleine aanvulling
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2008, 16:45
khotkham khotkham is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 februari 2008
Berichten: 2
khotkham is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Medewerker Reisdocumenten en Rijbewijzen

Hoi Hans,

Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga deze brief meteen aanpassen.

gr,Lamy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2008, 20:10
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Medewerker Reisdocumenten en Rijbewijzen

Hoi Lamy,

Geen dank! Veel succes met de sollicitatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan iemand mijn sollicitatie ff checken voor verkoop medewerker in een telefoonwinkel Michael89 Sollicitatiebrief en cv 0 26 oktober 2007 18:18
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18
Eerste sollicitatie: medewerker afdeling Personeelszaken Bos23 Sollicitatiebrief en cv 2 20 juli 2007 17:48
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
sollicitatie bankhal medewerker bank graag nakijken :) renske1982 Sollicitatiebrief en cv 2 6 maart 2007 18:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon