Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2012, 00:08
I.D I.D is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2012
Berichten: 1
I.D is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief buitengriffier

Beste mensen,

Zojuist heb ik mijn ideale bijbaan gevonden dus jullie moeten me echt helpen om hem te krijgen!

hier onder vind je mijn sollicitatiebrief en ik vroeg me af of jullie nog wat tips/opmerkingen kunnen geven. Het betreft een open-sollicitatie naar de functie van buitengriffier waardoor ik dus geen functie eisen heb.

Belangrijke eigenschappen zijn volgens mij vooral goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en zelfstandigheid.




xx
xx
xx

Rechtbank Dordrecht
Afdeling P&O
Postbus 7003
3300 GC Dordrecht

Dordrecht, 13 september 2012

Betreft: sollicitatie naar de functie van buitengriffier

Geachte meneer/mevrouw,

Mijn naam is Ismail D en ik zit in het tweede jaar van mijn studie Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit. Al een geruime tijd opzoek naar een manier om meer praktijk ervaring met het recht op te doen. Ik was daarom ook ontzettend enthousiast op het moment dat ik erachter kwam dat naast afgestudeerde rechten studenten ook studerende rechtenstudenten als buitengriffier werkzaam konden zijn. Vandaar dat ik geen moment heb getwijfeld om deze sollicitatie te verrichten.

Het lijkt mij een enorme ervaring om als buitengriffier bij uw rechtbank te mogen werken. Je bent immers als buitengriffier nauw betrokken bij de procesgang en biedt daarnaast de rechter de nodige ondersteuning. Ook het feit dat het een uitdagende functie betreft waarbij je zaken snel, doch nauwkeurig, moet voorbereiden en tevens moet zorg dragen voor een zorgvuldige afhandeling, boeit mij enorm.

De afgelopen jaren heb ik meerdere relevante werk ervaringen opgedaan, maar mijn meest relevante werkervaring vind ik mijn freelance functie als mysteryguest. In deze functie las ik het scenario en ging ik langs bij de winkel, door het scenario te doorlopen testte ik de medewerk(st)ers van de winkel. Hier maakte ik een verslag van wat werd ingediend bij het hoofdkantoor van de desbetreffende winkel. Een belangrijke competentie was vooral een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid maar ook een oog voor detail en het zelfstandig kunnen werken waren geen overbodige luxe. Ik heb dit werk ruim twee jaar gedaan en het was me erg goed bevallen.

Na mijn studie is zou ik het liefst meteen de Raio in gaan. Mijn interesse in een toekomstige functie als rechter of officier van justitie vind ik moeilijker te beschrijven. Ik weet namelijk ook niet waar het vandaan komt. Het zou kunnen komen omdat ik een enorme fan ben van het programma ‘de rechtbank’. Ook documentaires die de kijker een kijkje in de keuken van rechters, raio’s en rechter-commissarissen vind ik erg interessant. Daarnaast heb ik talloze zittingen bijgewoond en rechters gesproken waardoor ik een goed beeld heb gekregen van de rechterlijke macht.

Vanwege al het bovenstaande ben ik ervan overtuigd dat ik een positieve bijdrage kan leveren als buitengrifier. Indien u, net als mij van mening bent dat ik uw rechtbank in positieve zin zou kunnen versterken, dan ben ik uiteraard bereid u hiervan verder te overtuigen in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,


Ismail D

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2012, 08:46
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Lees de huisregels eens door: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon