Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 september 2012, 01:06
Stitch85 Stitch85 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 9
Stitch85 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerkster

Helaas zit ik nu al weer een paar maanden werkeloos thuis, maar ik ben actief op zoek naar een nieuwe uitdaging. Het lukt me maar niet om dé brief te schrijven waarin ik mezelf "goed verkoop". Hebben jullie nog tips hoe ik onderstaande brief kan verbeteren??
alvast bedankt voor jullie reacties!


Geachte heer/mevrouw,

Zelfstandig, enthousiast, verantwoordelijk en nauwkeurig. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Daarom reageer ik graag op uw vacature voor de functie van administratief medewerker. Door mijn interesses, opleiding, achtergrond en gedrevenheid denk ik dat ik een geschikte kandidaat ben voor deze functie.

Tot 1 juni van dit jaar ben ik werkzaam geweest als administratief medewerkster bij container en transportbedrijf xxxxxxxxx. Mijn werkzaamheden bestonden onder andere uit het verzorgen van de administratie voor de inzamelvoertuigen , correspondentie en telefoon beantwoorden. Door het uitwerken van offertes en overeenkomsten bood ik ondersteuning aan de verkoopadviseur buitendienst . Daarnaast gaf ik veel administratieve ondersteuning aan collega’s daar waar nodig was en tijdens afwezigheid/verlof van collega’s nam ik diverse werkzaamheden over.

Naast mijn werk als administratief medewerkster heb ik de opleiding gevolgd tot commercieel medewerker marketing & communicatie. Onlangs heb ik deze opleiding afgerond en het bijbehorende diploma behaald.

Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Voor verdere gegevens over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2012, 05:59
headbanger headbanger is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2012
Berichten: 6
headbanger is on a distinguished road
Standaard

ik ga me best doen
probeer achter de naam te komen naar wie je de brief moet schrijven.
waar soliciteer ja naar? dat mis ik nog.
waarom wilt u graag op dit bedrijf werken, probeer te laten zien in de brief dat je onderzoek heb gedaan in het bedrijf.

deze brief vindt ik al een erg goed begin.
mag inderdaad nog een soort verkoop praatje in.

hoop dat je er wat aan heb.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 september 2012, 17:58
Fiekep Fiekep is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 september 2012
Berichten: 2
Fiekep is on a distinguished road
Standaard

Hoi Stitch85,

Ik vind je openingszin alvast sterk.
De zin: "Door mijn interesses, opleiding, achtergrond en gedrevenheid denk ik dat ik een geschikte kandidaat ben voor deze functie" zou ik anders formuleren, heb zelf al ervaren dat recruiters dit verkeerd kunnen interpreteren. (zij beslissen immers of je geschikt bent of niet)

Ook zou ik de exacte vermelding van datum ("Tot 1 juni van dit jaar ...") weglaten en enkel vertellen dat je al ervaring hebt.

"Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.": je kan hier een praktijkvoorbeeld aan koppelen waar uit blijkt dat dit zo is.

Verder mis ik een beetje enthousiasme in je brief. Als je dat er op een of andere manier nog kan aan toevoegen, denk ik dat je brief zal opvallen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 september 2012, 08:39
mrb_2013 mrb_2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2012
Berichten: 6
mrb_2013 is on a distinguished road
Standaard

hoi stitch85,

je openingszin is idd goed. na een tijdje lezen, zag ik wat punctuatie foutjes (te veel ruimte open) inzamelvoertuigen , correspondentie

voor de sociale en contactuele eigenschappen kan je wel een voorbeeld zetten, ik las je teamverband en zelfstandigheid.

waar ik ook problemen mee heb is vertellen waarom juist dat bedrijf. dat is zeker voor een bedrijf interessant .

ik hoop je een beetje onderweg te hebben geholpen, gr en succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 september 2012, 12:07
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard

Ik lees in je in brief vooral heel veel over jou.
Dat is op zich niet erg als je het weet te linken aan het bedrijf.
Een werkgever wil ook graag weten waarom je juist bij hem solliciteert en wat jij voor hem kan betekenen.
Dus wat spreekt je aan aan het bedrijf en welke eigenschappen van jou passen daar bij.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 september 2012, 16:15
JSB JSB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 november 2011
Berichten: 5
JSB is on a distinguished road
Standaard

Hoi Stitch85,

Ik ben het met de bovenstaande reacties eens dat je veel over jezelf verteld, dit is goed want je moet jezelf natuurlijk verkopen maar waarom pas jij goed binnen dit team/bedrijf? Waarom ben jij de ideale kandidaat voor deze functie? Misschien kun je door te googlen meer informatie verzamelen over het bedrijf en waar zij voor staan en proberen hier wat meer op in te spelen..

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 september 2012, 16:50
dannyvt dannyvt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 16
dannyvt is on a distinguished road
Standaard Feedback

Sterke openingszin!


De alinea die begint met vanaf 1 juni, zou ik helemaal weglaten, dit blijkt wel uit je cv en kan je nader toelichten bij je eventuele gesprek.

Waarom wil je bij het bedrijf werken? Dit zou ik nog meer uitschrijven.

Dan de laatste opmerking:
Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen waaruit blijkt dat je over goede sociale en contactuele eigenschappen beschikt?

en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.
Deze zin voegt voor mij niet zoveel toe,zou ik weglaten

Heel veel succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 oktober 2012, 20:46
BB75 BB75 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2012
Berichten: 7
BB75 is on a distinguished road
Standaard

Hoi!

Ik mis ook een slotzin in je brief, hierbij een paar voorbeeldjes:

Ik kom graag bij u langs om mijn enthousiasme over te brengen in een persoonlijk gesprek.

of:

Uw interesse geprikkeld? Voor eventuele vragen sta ik voor u beschikbaar via telefoon en mail, maar ik hoop natuurlijk mijn motivatie te mogen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Nu staat er niets waaruit blijkt dat je een gesprek wilt!

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief interne vacature administratief medewerkster saartje123 Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2012 09:36
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, graag feedback Lian Sollicitatiebrief en cv 3 6 februari 2011 18:06
sollicitatiebrief administratief medewerkster op kinderdagverblijf, graag commentaar Bianca34 Sollicitatiebrief en cv 0 28 juni 2008 13:32
sollicitatiebrief administratief medewerkster Tomlin Sollicitatiebrief en cv 7 21 februari 2007 12:36
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon