Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2012, 02:24
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 27
wileenbaan is on a distinguished road
Standaard Graag advies van mensen die in de accountancy werken of gewerkt hebben?

De laatste tijd ben ik toch wel aan het twijfelen of ik wel bij een accountantskantoor of administratiekantoor aan de slag wil? Of gewoon een job bij een (liefst iets grotere) organisatie met een grote administratieve afdeling.

Feit blijft dat het voor mij zeer belangrijk wordt om ervaring te gaan op doen.

Ik heb 2 stages gehad bij kleine accountantskantoren. Een stage was me goed bevallen, leuke baas en leuke collega's. De andere stage was mij slecht bevallen (werkte samen met enkel de baas, die pas 4 maanden gestart was met zijn acc kantoor). Vooral die laatste stage heeft me aan het twijfelen gebracht of een acc-kantoor wel iets is voor mij.

In principe zou ik toch nog wel graag op een acc kantoor werken. Maar ik heb sterk de indruk dat de acc kantoren alleen maar hbo-ers willen of hoger. Ik zou zelf graag bij een acc kantoor werken maar dan wel starten op MBO niveau.
Hoe leg je dat uit als je gymnasium hebt gedaan, 1 jaar MEAO (diploma) en 3,5 jaar accountancy (75% afgerond). Waarbij 15% de afstudeerstage is.

De opleiding heeft mij geadviseerd om niet bij een acc kantoor te gaan werken. Als reden gaven ze dat ze denken dat ik die stress niet goed aankan. (Ik moet daar wel bij zeggen dat het hier ging om die ene vervelende stage)
Ik ben er ook al achter dat cultuur heel erg belangrijk is binnen de accountancy. Ik heb liever een baas die elke week naar het voetbal gaat dan een baas die 3 dagen per week golft en lid is van de countryclub.
De big-four of beter de big-five vallen voor mij zowiezo al af daar zou ik ook niet willen werken. (ben ik niet geschikt voor).

Vraag blijft dan of er voor mij wel mogelijkheden zijn bij een klein accountantskantoor? Of kan ik het beter zoeken bij een administratiekantoor?

Feit blijft denk ik dat het altijd goed is voor je carriere om eerst bij een admin of acc kantoor te werken om eventueel later door te stromen naar een gewone administratieve (MBO) functie bij een willekeurig bedrijf/onderneming.

Dit verhaal is misschien een beetje warrig.

Alle ervaringen en tips van mensen die werken in de administratieve sector zijn welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 maart 2012, 02:32
wileenbaan wileenbaan is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2012
Berichten: 27
wileenbaan is on a distinguished road
Standaard

Het blijft mij gewoon erg aanspreken om bij een accountantskantoor of administratiekantoor te werken omdat je er over het algemeen werkt met intelligente collega's. Je kunt echt iets leren van je baas en je collega's.

Mijn voorkeur gaat wel enkel naar een klein acc kantoor.

Bij de grotere acc kantoren bevalt de cultuur mij niet. Heb verschillende keren bij big four bedrijven in de keuken mogen kijken. Cultuur beviel mij totaal niet.

Alle tips en adviezen zijn welkom.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 maart 2012, 15:39
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga bij een administratiekantoor werken (www.noab.nl). Veel MKB accountantskantoren zijn ook niet veel meer dan administratiekantoren. Bij een echt accountantskantoor heb je als MBO-er geen kansen op een loopbaan. Daar is alles gericht op doorgroei naar accountant/fiscalist om uiteindelijk vennoot te worden. En dat is HBO+/WO+.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2012, 23:30
SteenbergenConsultancy SteenbergenConsultancy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 51
SteenbergenConsultancy is on a distinguished road
Smile

Wat verwacht je precies van je toekomstige baan? En waar wil je graag in groeien.
Ik denk dat je goed hierover moet nadenken. Want dat bepaald al voor een groot deel wat je opties zijn en waar je het beste je draai zult vinden.
__________________
Ontdekken van je kwaliteiten? Twijfel over je loopbaan of ontwikkelingen op je werk?
Begeleiding en coaching van Steenbergen Consultancy kan je daarbij helpen! Bezoek de website voor meer info.

Ook te vinden op Twitter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon