Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2010, 16:24
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Question Werk niet leuk

Hallo mede-carrièretijgers,
ik zit met een probleem en dat is dat ik mijn werk niet leuk vind. Specifieker vind ik met name mijn werkomstandigheden niet leuk. Ik wil hier graag wat aan doen. Binnen deze baan of zoeken naar een andere. Wie heeft dit ook en wil met me van gedachten wisselen.
Groeten Eva
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2010, 22:33
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Beste Evalina,

Kun je ook wat duidelijker zijn in wat je niet leuk vindt? Zijn het de collega's, de plek waar je zit, het werk dat je doet, .........?

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2010, 12:43
Evalina Evalina is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 23
Evalina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Hallo Hetty, leuk dat je reageert.

Tja waar zal ik beginnen?

Ik werk er nu ongeveer 2 jaar. Vanaf het begin af aan ben ik in het diepe gegooid. Het bedrijf is al jaren een langzaam zinkend schip, heb ik het idee.
Vanaf het begin heb ik afwisselend geen manager, een manager met een burn-out, weer geen manager, naar weer een andere manager gehad. Er is dus totaal geen sturing vanuit de organisatie, een visie of richting ontbreekt. We zien de manager hooguit een keer in de maand/twee maanden een uurtje. Vaak wordt niet gereageerd op telefonische vragen en mailtjes.
Veel collega's (van andere afdelingen) zijn ziek, burn-out en overwerkt. Ik doe nu al een jaar bijna het werk van 1 1/2man,omdat er geen nieuw personeel aangenomen mag worden. Andere collega's werken ook structureel over. Het is al diverse keren aangegeven, maar de boot wordt steeds afgehouden. We moeten het voorlopig allemaal intern oplossen. Maar ondwertussen lopen we op onze tenen.
Ik zit meerdendeel van de week alleen op kantoor. Alleen op een dagdeel heb ik contact met mijn (2 andere) directe collega's. De rest van de tijd zitten we alledrie alleen op ander, verder leeg kantoor/gebouw. Erg eenzaam en lastig samenwerken.

Dit zijn voorlopig mijn grootste frustraties. Met name het feit dat het al meerder keren is aangegeven dat we het zo niet volhouden. Maar dat wordt helemaal niet opgepakt.
Hoe nu verder. We zijn alledrie aardig op. Vrienden zeggen dat ik naar de directeur moet stappen. Maar ja dat is toch makkelijk roepen, maar het daadwerkelijk doen is denk ik een stap te ver. Weet niet of ik dat zomaar zou durven.
Heb je nog tips??
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2010, 17:39
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Hallo Evalina,

Ben je ook lid van een vakbond? Je zou daar info in kunnen winnen. Of bij de OR, als die er is.

Ik weet niet of je een vaste baan hebt, of je daar wilt blijven, of dat je eventueel iets anders zou willen?

Een optie is: solliciteren naar een andere baan. Solliciteren vanuit een baan is handiger dan eerst ziek worden van de situatie en dan weer gaan solliciteren.

Kun je hier iets mee?

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2010, 23:54
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evalina Bekijk bericht
Vaak wordt niet gereageerd op telefonische vragen en mailtjes.
Veel collega's (van andere afdelingen) zijn ziek, burn-out en overwerkt. Ik doe nu al een jaar bijna het werk van 1 1/2man,omdat er geen nieuw personeel aangenomen mag worden. Andere collega's werken ook structureel over. Het is al diverse keren aangegeven, maar de boot wordt steeds afgehouden. We moeten het voorlopig allemaal intern oplossen. Maar ondwertussen lopen we op onze tenen.
Ik zit meerdendeel van de week alleen op kantoor. Alleen op een dagdeel heb ik contact met mijn (2 andere) directe collega's. De rest van de tijd zitten we alledrie alleen op ander, verder leeg kantoor/gebouw. Erg eenzaam en lastig samenwerken.

Dit zijn voorlopig mijn grootste frustraties. Met name het feit dat het al meerder keren is aangegeven dat we het zo niet volhouden. Maar dat wordt helemaal niet opgepakt.
Hoe nu verder. We zijn alledrie aardig op. Vrienden zeggen dat ik naar de directeur moet stappen. Maar ja dat is toch makkelijk roepen, maar het daadwerkelijk doen is denk ik een stap te ver. Weet niet of ik dat zomaar zou durven.
Heb je nog tips??
Jeetje, wat een vervelende situatie. Het feit dat zoveel collega's ziek, overwerkt, burn-out zijn, is wel een teken aan de wand. De werkomstandigheden en bedrijfscultuur zijn dus ziekmakend. Mensen in de ziektewet zijn volgens mij duurder dan uitzendkrachten, dus waarschijnlijk is er gewoon geen geld voor aanvulling/ tijdelijke vervanging?

Wat ideeen:
-zou alle mails en gesprekken bewaren en noteren die je over dit onderwerp gevoerd hebt
-het lijkt mij ook goed idee om bedrijfsarts + personeelszaken/vertrouwenspersoon in te lichten. Aan te geven dat jullie ook al op je tenen lopen, maar dat er niets mee gedaan wordt
-eventueel regelen dat jullie meer bij elkaar kunnen zitten. Dan hebben jullie meer steun aan elkaar. Zou het brengen als dat er dan kortere lijnen zijn tussen jullie 3-en enz.
-gesprek inplannen (officieel via vergaderverzoek) met de manager van je afdeling. Het nogmaals eens aankaarten. Een gesprek met je medewerker weigeren via een officieel vergaderverzoek is toch wat anders dan niet reageren op mailtjes.

De directie inschakelen is tricky, want dan passeer je je huidige manager, en ook al reageert hij niet, wordt dat toch beschouwd als een 'doodzonde'.

Realiseer je wel heel goed dat het kan zijn dat je weinig steun krijgt van je andere collega's omdat ze bang zijn om er uitgewerkt te worden. Dat je alleen komt te staan en directie enz. je als 'lastig' beschouwt. Ik wil je niet ontmoedigen, maar sta er wel even bij stil.

Succes! Denk echter ook aan jezelf. Als dit lang duurt, ga je er namelijk zelf ook aan onderdoor. Het zou geen slecht idee zijn om alvast wat rond te kijken naar vacatures.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 februari 2010, 00:43
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Je kunt je ook afvragen of het verstandig is om energie te stoppen in een slecht functionerend energievretend zinkend schip dat steeds verder naar de bodem zakt.

Voor wie of wat zou je dat doen?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 februari 2010, 12:21
jvs jvs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 19
jvs is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Dit is idd allemaal heel vervelend.

In een vorige baan had ik ook vaak communicatieproblemen met het management. Een manager die eigenlijk liever op vervroegd pensioen wou gaan en dus niet graag nieuwe initiatieven nam en liefst zo snel mogelijk zijn tijd uitzat, een jonge en vrij onervaren MD die daar eigenlijk alleen maar zat omdat hij aangetrouwde famillie was van het famillie bedrijf, slechte HR, etc etc.

Ik heb vaak nieuwe dingen voorgesteld maar er werd nooit echt op gereageerd. Ze waren bijzonder sterk in het zeggen van " we zullen er eens over denken" maar uiteindelijk gebeurde er nooit wat.

Uiteindelijk heb ik het gewoon opgegeven en ben ik me op andere banen gaan richten door te netwerken tussen mijn uren en ook ben ik begonnen met de eerste ideeën om een website op te richten die nu ook actief is.

In jouw specifieke situatie zou ik echt serieus beginnen zoeken naar een andere job want er is veel te veel dat dient te veranderen in je huidige bedrijf en ik betwijfel dat je in een positie bent om dit te doen...

Hoe moet het dan verder tot je je nieuwe droombaan gevonden hebt? Je geeft zelf aan.

"Met name het feit dat het al meerder keren is aangegeven dat we het zo niet volhouden"

Misschien moet je gewoon eens laten zien dat je het niet volhoud, meld je gewoon een paar dagen ziek en zeg achteraf dat de spanningen op het werk er het gevolg van waren en dat je dit reeds eerder aan hen hebt willen aangeven

Als je af en toe klaagt maar je blijft gewoon doorwerken zien ze je misschien gewoon als een "Klager".

Groeten,
__________________
Johan Van Steen
www.zen-op-kantoor.net
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 februari 2010, 21:25
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Je kunt je ook afvragen of het verstandig is om energie te stoppen in een slecht functionerend energievretend zinkend schip dat steeds verder naar de bodem zakt.

Voor wie of wat zou je dat doen?
Voor jezelf doen omdat je niet meteen een andere baan hebt en toch de resterende tijd goed wilt doorkomen. Misschien heb je dan ook gevoel dat je er alles aan hebt gedaan en het dan af kan sluiten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Ik vind mijn werk als winkelmedewerkster niet meer leuk Liekje Loopbaanvragen 6 26 april 2007 11:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon