Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2013, 23:09
NickDamen NickDamen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2013
Berichten: 1
NickDamen is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Vliegtuigtechneut

Hallo.
Alle tips zijn welkom!

Sergeant X
Adres X

Aan: Kapitein van X

Plaats en Datum

Betreft: sollicitatie Vliegtuigtechneut (vac. nr)


Geachte Kapitein X

Deze brief schrijf ik na aanleiding van de vacature voor de functie X. Ik solliciteer op deze functie omdat het een zeer mooie uitdaging en eer is, om als een van de eerste onderhoudstechneuten een bijdrage te leveren aan de X ter voorbereiding op de invoering van de X.

In februari 2013 heb ik deelgenomen aan een oefening die plaats vond in X. Tijdens deze oefening heb ik de X mogen bewonderen tijdens een rondleiding door de hangar. Na het afronden van mijn part-66 mbo-opleiding vliegtuigtechniek en de B1-1 type training F-16 werk ik ruim 2,5 jaar met veel plezier bij het X Squadron correctief onderhoud als F-16 B1.1 Technician. Mijn huidige werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het inspecteren, testen en het uitvoeren van klachtenanalyses aan de F-16. Buiten het feit dat dit een ander type toestel, sluiten de werkzaamheden perfect aan bij de functie als X techneut.

Kwaliteit, veiligheid en communicatie staan bij het uitvoeren van mijn werkzaamheden aan luchtvaartuigen centraal. Ik zie mijzelf als iemand die zich verantwoordelijk voelt voor de werkzaamheden op en rondom het luchtvaartuig, die graag het initiatief neemt en met uiterste enthousiasme te werk gaat. Ik sta bij collega’s bekend als een gemotiveerd en leergierig persoon die altijd open staat om te leren van anderen.

Naast mijn dagelijkse werkzaamheden, volg ik een hbo-opleiding Engineering aan de Hanzehogeschool Groningen als thuisstudie variant. Dit weet ik te combineren met mijn werk en gezin. Hiervoor is veel zelfstandigheid en doorzettingsvermogen nodig. Ik denk dat de kennis en vaardigheden die ik geleert heb tijdens de studie, een bijdrage kunnen leveren aan het opstellen van procedures en het evalueren van het X.

Ik geloof dat mijn opleidingen, werkervaring en persoonlijke eigenschappen mij de capaciteiten geven waar u naar op zoek bent en die nodig zijn voor een succesvolle vervulling van deze functie. Ik ben meer dan bereid mijn capaciteiten en enthousiasme in een persoonlijk gesprek verder te bespreken en toe te lichten.

Mochten er nog vragen zijn met betrekking tot werkhouding en functioneren, dan kunt u ook contact opnemen met de referenten op mijn C.V.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,


Sergeant X
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 augustus 2013, 15:29
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Nick,

Best een goede brief vind ik! Ik heb weinig verstand van jouw branche, ik kan dus moeilijk beoordelen of je geschikt bent. Daarnaast blijft het erg lastig om een motivatiebrief te beoordelen wanneer er geen vacaturetekst voorhanden is.

Misschien kun je jezelf iets meer verkopen. Leg de nadruk op de eisen die worden gesteld en verdiep jezelf in de cultuur van je potentiële werkgever. Vertel niet meer dan ze willen weten, want dat kan nieuwe vragen oproepen.

Kortom, prima brief, zo op het eerste gezicht. Check nog even goed of je nu alle aspecten van de advertentie hebt besproken, niets meer of minder.

Als je meer info wilt, heb ik de advertentietekst nodig.

Hartelijke groet, Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 augustus 2013, 16:04
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Vliegtuigtechneut Wat is dat nu weer voor straattaal? Ik mag hopen dat de functie vliegtuigtechnicus o.i.d. heet.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon