Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 oktober 2005, 14:02
cindy cindy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 1
cindy is on a distinguished road
Question Hoe schrijf ik een sollicitatiebrief?

Kan iemand mij misschien helpen met het schrijven van een sollicitatiebrief?
Ik heb er geen ervaring mee. Ook heb ik geen ervaring en diploma's op het gebied waar ik wil solliciteren, maar ben van plan om de cursussen te volgen. Er stond ook geen advertentie in de krant of op het internet.

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen met een voorbeeld brief en met deze hierboven genoemde zaken.

mvg,
Cindy

Laatst gewijzigd door René; 5 oktober 2005 om 14:47
  #2  
Oud 5 oktober 2005, 14:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe schrijf ik een sollicitatiebrief?

Zie de tips op: http://www.carrieretijger.nl/carrier...tiebrief-en-cv
__________________
René
  #3  
Oud 11 oktober 2005, 18:52
CBUI
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe schrijf ik een sollicitatiebrief?

Schrijf zo goed als je kan een brief, plaats hem en vraag om advies. Zelf heb ik dat ook gedaan en merk dat je van dit soort hulpmiddelen op z'n minst wat leert. Bovendien heeft solliciteren veel met zelfvertrouwen te maken, zeker van jezelf zijn, dat moet blijken uit je brief maar vooral uit een gesprek. Dus schrijf maar een goede brief, praat erover, dan gaat het balletje wel rollen. Succes.
  #4  
Oud 21 augustus 2007, 23:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up Re: Hoe schrijf ik een sollicitatiebrief?

schrijf je opleidingen die je gedaan hebt.
Schrijf je werkervaring die je gedaan hebt. That's it!

Als de werkgever geintereseerd is dan vraagt hij om een intakegesprek.

Een sollicitatiebrief hoeft eigenlijk helemaal niet mooi te zijn. Want sociale eigenschappen vind je in de persoon. De brief kan mij geen donder schelen!

Tijdens het intakegesprek zal duidelijk worden of je aan de voorwaarden voldoet.

Meestal vind een werkgever een slordige uit de hand geschreven sollicitatiebrief heeeeeeeeeel erg leuk, omdat er hele boel dingen zijn die je kunt aanmerken. Dus schrijf gewoon wat in je opkomt. Als je fouten maakt is dat helemaal niet zo erg.

Als een sollicitant en heel nette brief maakt is dat een teken dat die persoon heel veel te verbergen heeft.

Doe hier wat mee.

Groetjes van Peter van Dissel.
  #5  
Oud 24 augustus 2007, 16:08
Sven Sven is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2007
Berichten: 14
Sven is on a distinguished road
Standaard Re: Kan iemand mij please helpen

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Toegegeven een brief hoeft idd niet "mooi" te zijn, maar een slordige handgescgreven brief zegt wel degelijk wat over de zakelijkheid van de sollicitant, net als de manier waarop je je kleedt en gedraagt. Een netjes opgestelde brief kan ook gewoon betekenen dat je de sollicitatie heel erg serieus neemt, of nauwkeurig omgaat met je werk.

Wat ik wel zou vermijden is taalgebruik dat vèr boven jou normale taalgebruik ligt, dat is ten eerste niet nodig, en je bent je dan ook anders aan het voordoen dan je bent (klinkt wat minder erg dan "iets te verbergen hebben").

Wat mij betreft heeft de brief twee functies:
1 - hij moet jou als kandidaat eruit laten springen (in positieve zin!)
2 - Hij moet duidelijk maken wat je te bieden hebt/waarom ze je aan zouden moeten nemen.

En hoe je dat doet is in principe helemaal aan jou. Ik zou zeggen begin gewoon, en laat het eens lezen, dat is de makkelijkste manier om commentaar te ontvangen!

Succes!

edit: ik zie nu pas dat ik zit te reageren op een vraag ui 2005...
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn CV levert mij niks op, wie kan mij helpen? Tijgerkatje Sollicitatiebrief en cv 7 26 juni 2007 19:01
Sollicitatiebrief secretaresse: wie wil mij helpen? diaantje Sollicitatiebrief en cv 4 27 februari 2007 21:57
Wie wil me helpen mijn sollicitatiebrief te controleren op spelfouten en dergelijke? karink22 Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 15:53
Wie wil even kijken of ik het zo kan versturen! celine Sollicitatiebrief en cv 2 23 maart 2006 13:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon