Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2008, 00:21
hello25 hello25 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2008
Berichten: 6
hello25 is on a distinguished road
Standaard Hoe huidige werkervaring formuleren in mijn cv?

Ben bezig met me cv.IK weel alleen niet zo goed hoe ik mijn huidige werkervaring moet formuleren. Zou iemand het effe voor me kunnen nalezen en vertellen wat het beste is.

Als baliemedewerker ben ik verantwoordelijk voor het verrichten van geldtransacties naar het buitenland,aan- en verkoop van vreemde valuta, aannemen van telefoon, behandelen van klachten van klanten, adviseren en verkopen van bedrijfsdiensten, het begeleiden van stagiaires. Door het vertrouwen in mij en mijn veelzijdigheid kreeg ik ook het opmaken van de hoofdkassa en beheren van de kluis

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2008, 01:16
biorage85 biorage85 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Berichten: 3
biorage85 is on a distinguished road
Standaard Re: kan iemand mij helpen met mijn cv

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hello25 Bekijk bericht
Ben bezig met me cv.IK weel alleen niet zo goed hoe ik mijn huidige werkervaring moet formuleren. Zou iemand het effe voor me kunnen nalezen en vertellen wat het beste is.

Als baliemedewerker ben ik verantwoordelijk voor het verrichten van geldtransacties naar het buitenland,aan- en verkoop van vreemde valuta, aannemen van telefoon, behandelen van klachten van klanten, adviseren en verkopen van bedrijfsdiensten, het begeleiden van stagiaires. Door het vertrouwen in mij en mijn veelzijdigheid kreeg ik ook het opmaken van de hoofdkassa en beheren van de kluis

Alvast bedankt.
als ik jou was zou ik het niet allemaal zo uitgebreid neer zetten. ik heb de tip gekregen van een uitzendbureau om het als volgt te doen:


Werkervaring

2006 – heden naam bedrijf
plaats
fulltime / partime medewerk(st)er
omschrijving van de werkzaamheden:
- Aannemen van de telefoon
- Klachten afhandeling
- verrichten van geldtransacties
- adviseren en verkopen van bedrijfsdiensten
- het begeleiden van stagiaires

2001-2006 naam bedrijf
plaats
fulltime / partime medewerk(st)er
omschrijving van de werkzaamheden:
- ???
- ???

maar dan allemaal recht onder elkaar (het jaar links van de pagina en de werkzaamheden e.d. in het midden van de pagina, dat lukt hier dus nu even niet.. :s )
kun je hier iets mee???
als je gaat solliciteren zal je cv besproken worden en dan heb je de gelegenheid om overal dieper op in te gaan. zoals het extra vertrouwen ding, is leuk en ook zeker belangrijk, maar dat zou ik persoonlijk bewaren voor tijdens het gesprek....
suc6!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2008, 12:52
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: kan iemand mij helpen met mijn cv

Ik sluit me grotendeels aan bij Biorage.

Het is denk ik wel algemeen bekend wat een baliemedewerker bij een bank allemaal doet en overige dingen kun je toelichten in je gesprek.
Het begeleiden van stagiairer is wel onderscheidend en zou ik wel apart vermelden (als het tenminste relevant is voor je volgende stap)

Afhankelijk van je leeftijd zou ik niet al te veel liggende streepjes toevoegen.
Hoe ouder je bent en hoe meer ervaring je hebt, hoe minder nodig al die informatie is.
En als je in 2 functies dezelfde dingen hebt gedaan, dan zou ik dat maar 1 keer vermelden.
Zelf zou ik al die kopjes veel korter houden:
  • 2001 - heden: ABC Bank - baliemedewerker
  • 1999 - 2001: Super de Boer - kassa bediende
En dan wel mooi uitlijnen onder elkaar maar dat lukt me hier even niet....

Hierdoor houd je ruimte over om te beginnen met een mooi persoonlijk profiel bovenaan je CV waarin je jezelf kunt voorstellen. Daarin kun je dan wat meer informatie over jezelf kwijt.

Persoonlijk profiel van hello25
Met x jaar ervaring als all round huppelepup medewerker ben ik iemand die veelzijdig is en graag in een adviserende en ondersteunende rol werkt.
Door mijn vertouwenwekkende persoonlijkheid kan ik als geen ander klanten adviseren en stagiaires begeleiden. Door dat ik gewetensvol en nauwkeurig ben heb ik tevens ervaring met het beheren en opmaken van de hoofdkas, maar wil ik deze talenten graag verder ontwikkelen en inzetten om in de toekomst xxxxxxx .
Mijn passie is xxxx en dit helpt mij om xxxx
etc etc etc bla die bla die bla.

Het is vrij Amerikaans om dit te doen, maar gelukkig zie je het hier ook steeds vaker. Het is een geweldige manier om jezelf te profileren, zeker in een wereld waarin de sollicitatiebrief steeds verder op de achtergrond verdwijnt vanwege het emailverkeer.

Succes ermee!!!

Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2008, 13:42
penthiseleia penthiseleia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 13
penthiseleia is on a distinguished road
Standaard Re: kan iemand mij helpen met mijn cv

ook ik sluit me aan bij de vorige reacties: puntgewijs de vaardigheden en wat meer toelichting op zaken als vertrouwen onder een kopje 'persoonlijk' 'persoonlijk profiel' of iets dergelijks. Je kunt deze direct onder je persoonsgegevens plaatsen, als een soort inleiding vóór je opleidingen en ervaring (dat is dan denk ik heel amerikaans) of juist aan het einde, dan kan het net ietsjes langer/dieper zijn.. al het echt belangrijke is dan immers al geweest... dan moet het nog steeds niet teveel blablabla zijn maar kun je wel nog wat dingen noemen die je in de meer professionele/schematische opsomming daarboven niet kwijt kunt. Bij mij heet het kopje 'interesses en aanvullende informatie'.

Wat ik in ieder geval even wilde posten is een kleine correctie (hoop dat je het niet erg vind?) op makingsense's suggestie:

Door dat ik gewetensvol en nauwkeurig ben heb ik tevens ervaring met het beheren en opmaken van de hoofdkas, maar wil ik deze talenten graag verder ontwikkelen en inzetten om in de toekomst xxxxxxx .

Deze zin zou ik in ieder geval niet op die manier neerzetten, hij loopt niet lekker ronde de komma. Doe het dus of zoals hieronder met komma, maar het liefste de zin opsplitsen: punt i.p.v. komma en dan een nieuwe zin beginnen met "Graag...".

Door dat ik gewetensvol en nauwkeurig ben heb ik tevens ervaring met het beheren en opmaken van de hoofdkas, graag wil ik deze talenten verder ontwikkelen en inzetten om in de toekomst xxxxxxx .
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2008, 14:59
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up Re: Hoe huidige werkervaring formuleren in mijn cv?

Oh bedankt. Penthimoeilijke naam maar ik heb helemaal niet op de zinsbouw etc. gelet omdat het toch maar een suggestie is.
Hello moet natuurlijk het profiel in zijn / haar eigen woorden en stijl maken....
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 november 2008, 15:01
penthiseleia penthiseleia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 13
penthiseleia is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe huidige werkervaring formuleren in mijn cv?

dat begrijp ik makingsense Ik wilde alleen voorkomen dat hello het zo integraal zo overknippen en plakken... dat zou jammer zijn geweest.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 november 2008, 21:02
hello25 hello25 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 november 2008
Berichten: 6
hello25 is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe huidige werkervaring formuleren in mijn cv?

Heel erg bedankt voor al de reacties.Kan het goed gebruiken om me cv af te ronden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe te formulieren in mijn brief, help. Miss Missy Loopbaanvragen 6 20 oktober 2008 19:45
Hoe kom ik onder mijn opzegtermijn uit? Niekie Je rechten en plichten als werknemer 4 23 september 2008 12:38
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38
nog wat vragen over mijn CV Lones Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2007 05:34
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon