Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 mei 2009, 16:46
studente studente is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 2
studente is on a distinguished road
Standaard vraag ivm studiekeuze

hoi hoi
ik volg momenteel bij schoevers de opleiding administatief medewerkster (telefoniste/ receptioniste) en zal in juli mijn diploma gaan halen.
Nu wil ik graag verder leren en ben ik een aantal opties tegengekomen
nl BKB en BKC en dan later PDB
of
BKB en dan MBA

mijn vraag is nu wat is een goede keuze?
ik wil graag mijn takenpakket uitbreiden en doorgroeien vandaar dat ik aan deze cursussen zit te denken, en ook wil ik mijn kans op de arbeidsmarkt vergroten.
wat vinden jullie hiervan? heeft iemand nog wat ideeën en adviezen ?
ik zit eraan te denken deze cursussen of via Markus verbeek of roc of misschien wel een thuisstudie, wat zou dan de betse keuze zijn ?

alvast bedankt !!
groetjes studente
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2009, 20:26
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

Draai het om. Welke beroepen vindt je interessant en welke opleidingen heb je daarvoor nodig? Dat is nuttig. Je huidige vraagstelling deugt niet. Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2009, 20:53
studente studente is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 2
studente is on a distinguished road
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

hoi henk,
Ik weet heel goed wat ik wil en welke opleiding ik daarvoor nodig heb ik denk dat jij mijn vraag niet begrijpt
toch bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 mei 2009, 03:58
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

Secretaresse is iets anders dan boekhouder. Wil je boekhouder worden en uiteindelijk (assistent) controller ga dan direct MBA doen bij Markus Verbeek en daarna SPD. Met BKB, PDB enzovoorts schiet het allemaal niet op. Dat is alleen VMBO/MBO niveau. Met MBA begin je al aan propedeuse SPD.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 mei 2009, 10:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

hoi henk,
bedankt voor je reactie.
hier heb ik ook al bij Markus verbeek en het ROC navraag gedaan alleen om PDB diploma te halen moet je eerst BKB en BKC halen omdat PDB vernieuwd is, en je dus om het diploma PDB te halen je eerst BKB en BKC moet hebben.
En om MBA te behalen zou ik ook eerst BKB moeten halen.
En ik ben geen secretaresse ik ben administratief medewerker met de richting telefoniste receptioniste.

En wat dus mijn vraag is waar zou je dan meer aan hebben PDB of MBA of maakt dat niet uit?
alvast bedankt voor je antwoord,

groetjes studente
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 mei 2009, 15:59
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

Je hebt alleen iets aan MBA. Daarmee krijg je enigzins serieuze banen. Aan VMBO (dat is BKB, PDB toch wel) heb je niets.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 mei 2009, 16:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studente Bekijk bericht
hoi hoi
ik volg momenteel bij schoevers de opleiding administatief medewerkster (telefoniste/ receptioniste) en zal in juli mijn diploma gaan halen.
Nu wil ik graag verder leren en ben ik een aantal opties tegengekomen
nl BKB en BKC en dan later PDB
of
BKB en dan MBA

mijn vraag is nu wat is een goede keuze?
ik wil graag mijn takenpakket uitbreiden en doorgroeien vandaar dat ik aan deze cursussen zit te denken, en ook wil ik mijn kans op de arbeidsmarkt vergroten.
wat vinden jullie hiervan? heeft iemand nog wat ideeën en adviezen ?
ik zit eraan te denken deze cursussen of via Markus verbeek of roc of misschien wel een thuisstudie, wat zou dan de betse keuze zijn ?

alvast bedankt !!
groetjes studente
Ik raad aan eerst de diploma's basiskennis te halen en dan pdb. Als je het diploma pdb hebt kan je pas mba doen anders mag dat niet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 mei 2009, 16:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ik raad aan eerst de diploma's basiskennis te halen en dan pdb. Als je het diploma pdb hebt kan je pas mba doen anders mag dat niet.
PDB is trouwens MBO-4 niveau en heb je wel degelijk wat aan. Je kan de financiele administatie verwerken, interpreteren, controleren, corrigeren en het jaar afsluiten en volgend jaar openen.

Het is een veelgevraagd diploma welke veel kennis oplevert. Eigenlijk zou iedere administratief/financieel medewerker moeten hebben, vind ik.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Mvrgr.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 mei 2009, 17:27
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vraag ivm studiekeuze

Mijn ervaring is dat je met MBO4 als beginnend administrateur mag beginnen maar dat het hebben van MBA toch wel de eis is om volwaardig mee te draaien. PDB is een prima introductie in het vak maar MBA is toch wel echt het minimum. Zeker aangezien tegenwoordig de meeste functies waar vroeger MEAO voldoende was nu om SPD vragen. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over startsalaris berkenen //\\//\\ichiel Salaris 3 6 februari 2010 18:08
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carričreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Vraag over geld van examen horecaportier Ruve_silverpacer Opleiding kiezen en volgen 1 2 augustus 2007 06:43
weet je eindelijk wat je wil... dan komt de volgende vraag:) Marieke Loopbaanvragen 4 21 september 2006 11:44
Vraag/ discussie: Is er een geschikte sollicitatiebrief aankomstdag?? Myrthe Sollicitatiebrief en cv 1 25 augustus 2005 15:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon