Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2009, 21:56
Femme Femme is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Berichten: 5
Femme is on a distinguished road
Standaard Help, wat wil ik?

Halllo,
In mijn hoofd is er een prangende kwestie gaande! Ik weet namelijk niet wat mijn ambities zijn (denk ik) of ik weet niet hoe ik mijn ambities het beste kan omschrijven(schriftelijk en mondeling).

Ik ga binnenkort solliciteren en op de vraag; wat zijn je ambities- weet ik niet zo goed hoe ik daarop moet antwoorden.

Ik heb een HBO SJD bijna op zak-scriptie in oktober 2009 inleveren.
Op dit moment wil ik een start maken met mijn carriere. Gezien mijn opleiding en persoonlijke kwaliteiten zijn de organisatie waar ik terecht kan divers van aard.
Graag wil ik bij een organisatie werken waar de combinatie sociaaal en juridisch gecombineerd wordt. Dit is echter een heel breed gebied en dat varieret van bv. de politie tot aan de afdeling SoZaWe bij de gemeente.
Van nature ben ik dienstverlenend van aard en voel ik mij er prettig bij wanneer ik mensen op diverse vlakken kan helpen. Ik ben communicatief vaardig en ben leergierig en een doorzetter. Verder pik ik dingen snel op en ben ik flexibel van karakter.
Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek bij een detacheringsbureau voor de functie junior klantmanager. Ik heb een aantal jaar geleden stage gelopen als junior klantmanager en om die reden ben ik ook uitgenodigd.
Deze functie sluit perfect aan op mijn studie. Ik ben alleen bang dat ik in het gesprek mijn ambities niet kan verwoorden.
Dat komt waarschijnlijk doordat ik niet weet wat ik wil.
Ik zal natuurlijk het sociaal wenselijke antwoorden en dat-voor het gesprek-tot op de bodem voorbereiden, maar ik weet dan dat ik mezelf voor de gek houdt. Snapt u een beetje wat ik bedoel|????
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2009, 10:50
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Help, wat wil ik?

hallo Femme,

voor dit sollicitatiegesprek is het belangrijkste dat je je motivatie voor deze baan goed op een rijtje hebt. Als ik jouw verhaal zo lees weet je best wat je nu wilt en dat kun je ook gewoon vertellen. Aan sociaal wenselijke antwoorden heeft je toekomstige werkgever niet zoveel en jijzelf ook niet. Ik neem aan dat je nog jong bent en dan geeft het helemaal niet als je geen uitgestippeld plan hebt voor de komende 10 jaar. Je kunt ook gewoon zeggen dat je nu deze baan graag wilt en dat je het voor de toekomst nog niet weet.
Succes met het gesprek.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juni 2009, 12:51
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Help, wat wil ik?

Hallo Femme,

Bij ambitie denken mensen vaak meteen ver van huis. Carrière maken, andere functies, meer verdienen, etc.

Je ambitie kan evengoed zijn dat je je wilt ontwikkelen tot een goede klantmanager en alle kneepjes van het vak wilt leren. Waar een junior van is zal ook een senior van zijn. Ambitie zou dus ook kunnen zijn dat je studie en stage verder uitbouwt.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juni 2009, 18:09
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Help, wat wil ik?

Ga gewoon aan het werk en maak het jezelf niet zo moeilijk met allerlei vage gedachten. Al doende leert men. De realiteit is toch heel anders dan wat je denkt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2009, 17:45
claudia1980 claudia1980 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 55
claudia1980 is on a distinguished road
Standaard Re: Help, wat wil ik?

Je weet wel heel goed te verwoorden wat je vaardigheden zijn. Kun je niet als ambitie meenemen dat je graag wilt werken in een omgeving waarin je die vaardigheden nog verder kunt ontwikkelen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werk is één, maar wat wil ik nou echt? mai Loopbaanvragen 9 4 september 2012 22:51
Ik weet niet wat ik later in de toekomst wil worden lady nepo Opleiding kiezen en volgen 7 25 september 2010 21:32
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Wat wil ik?!?! Faatje Loopbaanvragen 1 28 juni 2007 22:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon