Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2009, 18:26
robinbossie robinbossie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 3
robinbossie is on a distinguished road
Standaard Hulp gevraagd bij motivatie!

Het betreffende bedrijf zoekt een jonge MBO'er voor een juniorfunctie. Het probleem is dat die functie mij enorm aanspreekt, maar dat ik 1. HBO gedaan heb, maar niet afgemaakt omdat ik meer praktisch ben ingesteld. En 2. omdat ik pas 19 jaar oud ben. Ik zoek een manier om mij het beste te presenteren in de sollicitatiebrief zonder oneerlijk te zijn. Hieronder staat ie. Als je tips, aanbevelingen, correcties hebt hoor ik het heel graag!


Pieter Pietersen
straat 1
0000AA Plaats

XXX B.V.
Dhr……….
Straat 1
0000AA Plaats

Zoetermeer, .. mei 2009

Betreft: vacature Junior Vertegenwoordiger West Nederland

Geachte heer/mevrouw,

U zoekt een getalenteerde, jonge vertegenwoordiger en dat is precies de functie waarnaar ik zoek. Ik zal u in deze brief overtuigen waarom ik denk dat ik dat ik geschikt ben voor deze functie.
Ondanks mijn leeftijd heb ik al veel ervaring op het gebied van vertegenwoordiging en verantwoordelijkheid. Graag zou ik mijn talenten verder willen uitdragen en verder willen ontwikkelen in een branche die mij aanspreekt. Daarom solliciteer ik bij uw organisatie.

In mijn huidige baan, en in de banen die ik heb gehad heb ik ervaren dat contact met mensen en het samen zoeken naar passende oplossingen, samen met verkopen, datgene is wat ik het liefst doe. Ik heb er plezier in en mede daarom gaat het me goed af. Bij mijn baan in een poelier-traiteurswinkel kreeg ik op 17-jarige leeftijd al de verantwoordelijkheid de winkel hele dagen zelf te runnen. Bij het bedrijf waar ik nu werk leidde mijn vertegenwoordigerinteresse tot het feit dat ik al op jonge leeftijd het verkoopteam ondersteunde en het bedrijf vertegenwoordigde op (grote) beurzen. Tevens dacht ik mee bij het uitwerken van nieuwe, innovatieve producten en diensten. Het heeft me een volwassen kijk gegeven op het vak.

Gedurende mijn leven werd duidelijk dat het verkopen van producten mij het meeste ligt. Het is ook datgene waar ik goed in ben. Al van jongs af aan heb ik altijd wel een zogenaamd handeltje gehad. Deze tak van sport is precies datgene wat mij ligt. Ik ben praktijkgericht en maak zeer snel contacten. Ik heb de ambitie en drive het vertegenwoordigervak verder te leren en wil ook graag doorgroeien binnen het bedrijf. XXX is een internationale organisatie met een persoonlijke aanpak.
Dit, en het feit dat u doorgroeimogelijkheden en leermomenten biedt spreekt mij dan ook enorm aan.

U zult zich ongetwijfeld afvragen of ik met mijn leeftijd wel pas in het team van uw organisatie. Ik hoop dat u open staat voor een iets andere invulling van de functie dan u in eerste instantie in de vacature heeft beschreven. Ik hoop dan ook ten zeerste dat u de keuze voor een jong en gedreven persoon met een brede kennis wil overwegen.
Graag zou ik mijn enthousiasme over deze baan in een gesprek verder willen toelichten.


Met vriendelijke groet,

Pieter Pietersen

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 mei 2009, 00:36
mai mai is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2009
Berichten: 4
mai is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd bij motivatie!

Ze vragen om een junior vertegenwoordiger...

Je geeft in je brief drie keer aan dat je jong bent... je suggereert dat het feit dat je jong bent een zwakte is. Maar ze zijn juist opzoek naar een junior vertegenwoordiger, dus waarschijnlijk iemand als jij, met niet al te veel ervaring.

Ik zou de laatste alinea aanpassen:

Deze zin zou ik weglaten (is van later belang; het is in eerste instantie van belang dat je op gesprek mag komen)
Ik hoop dat u open staat voor een iets andere invulling van de functie dan u in eerste instantie in de vacature heeft beschreven.

Weg:
U zult zich ongetwijfeld afvragen of ik met mijn leeftijd wel pas in het team van uw organisatie.

Het laatste stuk zou ik in zoiets dergelijks veranderen:
Ik ben er van overtuigd dat ik de geschikte kandidaat voor uw vacature ben, omdat ik jong en gedreven ben en veel wil leren.
Graag zou ik mijn enthousiasme over deze baan in een gesprek verder willen toelichten.


Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 mei 2009, 11:23
robinbossie robinbossie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Berichten: 3
robinbossie is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd bij motivatie!

Ok dank je wel! Ik heb de brief nu hier en daar aangepast. Is het zo beter? Zijn er nog op of aanmerkingen?

-------------------------------------------

Pieter Pietersen
Straat 1
0000AA Plaats
XXX
Dhr……….
XXXXX 2
XXXX XXXXX

Plaats, .. mei 2009

Betreft: vacature Junior Vertegenwoordiger

Geachte heer/mevrouw,

Heeft u er wel eens over nagedacht een persoon een kans te geven die iets jonger is dan degene die u in eerste instantie zocht? Ik zal u in deze brief overtuigen waarom ik denk dat ik dat ik geschikt ben voor deze functie.
Ik heb al veel ervaring op het gebied van vertegenwoordiging en verantwoordelijkheid. Graag zou ik mijn talenten verder willen uitdragen en verder willen ontwikkelen, iets waar u de mogelijkheid toe biedt. Daarom solliciteer ik bij uw organisatie.

In mijn huidige baan, en in de banen die ik heb gehad heb ik ervaren dat contact met mensen en het samen zoeken naar passende oplossingen, samen met verkopen, datgene is wat ik het liefst doe. Ik heb er plezier in en mede daarom gaat het me goed af. Bij mijn baan in een poelier-traiteurswinkel kreeg ik op 17-jarige leeftijd al de verantwoordelijkheid de winkel hele dagen zelf te runnen. Bij het bedrijf waar ik nu werk leidde mijn vertegenwoordigerinteresse tot het feit dat ik al op jonge leeftijd het verkoopteam ondersteunde en het bedrijf vertegenwoordigde op (grote) beurzen. Tevens dacht ik mee bij het uitwerken van nieuwe, innovatieve producten en diensten. Het heeft me een volwassen kijk gegeven op het vak.

Gedurende mijn leven werd duidelijk dat het verkopen van producten mij het meeste ligt. Het is ook datgene waar ik goed in ben. Al van jongs af aan heb ik altijd wel een zogenaamd handeltje gehad. Deze tak van sport is precies datgene wat mij ligt. Ik ben praktijkgericht en maak zeer snel contacten. Ik heb de ambitie en drive het vertegenwoordigervak verder te leren en wil ook graag doorgroeien binnen het bedrijf. XXX is een internationale organisatie met een persoonlijke aanpak.
Dit, en het feit dat u doorgroeimogelijkheden en leermomenten biedt spreekt mij dan ook enorm aan.

Ik ben er van overtuigd dat ik de geschikte kandidaat voor uw vacature ben, omdat ik jong en gedreven ben en veel wil leren.
Graag zou ik mijn enthousiasme over deze baan in een gesprek verder willen toelichten.

Met vriendelijke groet,

Pieter Pietersen

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
hulp gevraagd bij deze loopbaanvraag Mo. Loopbaanvragen 3 13 februari 2009 14:40
Hulp gevraagd bij parafraseren juridische tekst en brief schrijven rustigemeid Opleiding kiezen en volgen 4 6 november 2008 11:09
hulp gevraagd voor mijn sollicitatie bij de Hema monique16 Sollicitatiebrief en cv 1 14 oktober 2007 22:52
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 16:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon