Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2007, 21:31
Tomlin Tomlin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2007
Berichten: 3
Tomlin is on a distinguished road
Post sollicitatiebrief administratief medewerkster

Hallo mensen, Mijn zus vroeg of ik haar sollicitatiebrief wilde wijzigen, dat heb ik ook voor een groot deel gedaan maar wilde toch nog even jullie mening horen.
-----------------------------------------------------------------------

<adres>



<plaats>, <datum>

Betreft: Vacature secretaresse/administratieve medewerker

Geachte heer <naam>,

Naar aanleiding van de vacature <uit ….> wil ik graag solliciteren naar de functie van administratief medewerker bij de Protestants Christelijke Woonstichting DSV. Ik heb besloten om te solliciteren omdat ik denk dat het functieprofiel mij zeer aanspreekt en goed aansluit bij mijn kennis en vaardigheden.

Na mijn HAVO opleiding heb ik verschillende vakgerichte, financieel administratieve, cursussen gevolgd. Op dit moment ben ik werkzaam op het Lokaal Administratief Centrum (LAC) van de <naam bank>te <plaats>. De werkzaamheden op het LAC zijn veel omvattend; correspondentie, archiefwerkzaamheden, effectenadministratie, boekingswerkzaamheden, betalingen buitenland, verwerken van cheques, spaarloonadministratie, afhandeling erven administratie e.d., zijn werkzaamheden die dagelijks voorkomen. Voor dat ik op het LAC terecht kwam heb ik ook nog bij deze <naam bank> als o.a. kassier, baliemedewerkster, en cliëntadviseur gewerkt.

Als kassier was ik verantwoordelijk voor de geldvoorraad van de bank, bestellingen van geld, vreemde valuta en het vullen van de geldautomaten. Als baliemedewerkster en cliëntadviseur adviseerde ik klanten m.b.t. het openen van rekeningen, het aangaan van verzekeringen en alle voorkomende baliewerkzaamheden. Sinds 2000 ben ik werkzaam op het Lokaal Administratief Centrum. Dit centrum is binnen de bank opgericht met het doel alle administratieve handelingen te centraliseren. Samen met twee andere medewerkers heb ik hier als eerste gestalte aangegeven.

De functie van administratief medewerkster binnen uw bedrijf spreekt me om diverse redenen aan.
Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging en deze functie sluit goed aan op mijn opleiding cq vaardigheden en werkervaring. Daarnaast wil ik graag mijn kwaliteiten, zoals mijn goede contactuele vaardigheden, maar bovenal mijn servicegerichtheid en accuratesse inzetten bij een dynamische organisatie.
Ik ben zeer goed in staat zelfstandig te werken maar maak hiernaast ook graag deel uit van een enthousiast team zodat we samen een meerwaarde kunnen betekenen voor het bedrijf. Tevens ben ik bereid om eventuele vakgerichte cursussen ten behoeve van deze functie te gaan volgen.

Ik realiseer me dat ik niet alles kan vermelden in mijn brief en curriculum vitae. Ik hoop mijn motivatie en geschiktheid voor een baan als administratief medewerker te kunnen toelichten in een gesprek. Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,


<naam>


Bijlage 1: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 februari 2007, 00:29
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

Beste Tomlin,

In plaats van "ik denk dat het functieprofiel mij aanspreekt" zou ik "het functieprofiel spreekt mij aan" in de brief zetten.
Het laatst komt namelijk een stuk overtuigender over.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 februari 2007, 00:52
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Post Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

Hey Tomlin,

Ik vind de brief te vriedelijk. In een sollicitatiebrief wil je de selecteur overtuigen. Je wil dat [U]jij[U] (of je zus) gekozen wordt uit de duizend andere sollicitanten. Ik ben het helemaal eens met wat al eerder over de inleidende zin opgemerkt is. De eerste zin of alinea moet uitnodigen om de hele brief te lezen. Het moet dus een zin zijn waarin je kort verteld wat je in de brief duidelijk wilt maken. Als je begint met bijvoorbeeld: Ik wil u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk geschikt te zijn voor....... enz... dan wordt de selecteur uitgenodigd om de brief verder te lezen.

Niet alleen de eerste alinea is belangrijk. Niet minder belangrijk is de laatste alinea. Deze alinea moet het bedrijf waar je naar toe solliciteerd aansporen om jou uit te nodigen. Doe dit op een orginele manier.

Ik heb zelf nog niet veel ervaring, maar ik adviseer je de AIDA-methode eens op te zoeken... daar staan handige aanwijzingen in.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen....
verder kan ik jullie alleen maar veel succes toe wensen. ...
vriendelijke groet,

Henk de Jong.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 februari 2007, 11:05
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

Hoi Tomlin,

Met het voorgaande commentaar over de eerste alinea ben ik het helemaal eens. Verder vind ik de brief een beetje saai om te lezen door de vele opsommingen. Er staat zelfs een heel uitgebreide opsomming in, waarna nog e.d. staat. Ik zou alleen de drie meest relevante taken noemen, gevolgd door e.d..
Verder het je bij het onderwerp 'administratieve medewerker' staan, dat moet administratief medewerker zijn. En omdat de brief voor je zus is, neem ik aan dat het kassiere moet zijn..

Gr Patricia
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 februari 2007, 11:09
Tomlin Tomlin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2007
Berichten: 3
Tomlin is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag:-)

Kassier is een baan binnen de bank, heeft niks met kassiere te maken...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 februari 2007, 11:14
MissDiZz's schermafbeelding
MissDiZz MissDiZz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 26
MissDiZz is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

Haha, sorry! Ben niet thuis in het bankwezen...

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 februari 2007, 11:32
Tomlin Tomlin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2007
Berichten: 3
Tomlin is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

haha, ik ook niet hoor, ik had namelijk dezelfde vraag gesteld aan mn zus:-)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 februari 2007, 12:36
Taalfan Taalfan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 14
Taalfan is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief administratief medewerkster

Hallo Tomlin,

Van 'financieel administratieve' zou ik maken 'financieel-administratieve'.

Verder zie ik nog wat spaties die volgens mij weg mogen:
- veel omvattend -> veelomvattend
- voor dat (einde tweede alinea) -> voordat
- terecht kwam (einde tweede alinea) -> terechtkwam

Verder begin je de voorlaatste alinea met de zin 'De functie van administratief medewerkster binnen uw bedrijf spreekt me om diverse redenen aan'. De lezer verwacht dan dat je die redenen gaat noemen maar wat er komt is eigenlijk meer een opsomming van kwaliteiten van de sollicitant. Ik zou de inhoud van de alinea meer in overeenstemming brengen met die eerste zin, dus uitleggen wat er nu zo aansprekend is aan die functie en/of dat bedrijf. Je persoonlijke kwaliteiten kan je dan in een aparte alinea zetten.

Tenslotte nog de opsommingen die MissDiZz noemt. Misschien zijn die inderdaad een beetje saai maar toch kan het wel belangrijk om te weten wat je allemaal gedaan hebt. Je zou kunnen overwegen om die opsommingen van taken naar je c.v. te verplaatsen. Dat is namelijk toch al een opsomming, en hoeft in tegenstelling tot je brief geen lekker leesbaar verhaal te zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wens je zus veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 20 januari 2007 01:30
Open sollicitatie administratief medewerkster nika Sollicitatiebrief en cv 1 15 januari 2007 22:47
Sollicitatiebrief administratief bediende Koshi Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 22:55
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon