Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 januari 2011, 13:22
nielsv nielsv is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Berichten: 1
nielsv is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Junior Consultant

Advertentie:
Bedrijfsprofiel: Voor onze vestiging in *******, gevestigd aan de *******, zijn wij op zoek naar een nieuwe enthousiaste collega. Wij houden ons al meer dan 12 jaar bezig met het hunten, werven en selecteren, en detacheren van getalenteerde midden- en hogerkader professionals. Vaak voor vaste banen, soms voor interim jobs.

Met * kantoren in Nederland wordt vooral de regionale markt bewerkt. Wij houden ons bezig met de invulling van technische, sales, financiële, management en staffuncties. Onze kandidaten beschikken over minimaal MBO+ , HBO danwel academisch niveau. De gezochte Commercieel Adviseur zal zich met name bezig houden met vraagstukken in de financiële markt en de administratiesector.
Bedrijfscultuur: *********** is een informele organisatie die zich kenmerkt door een platte organisatiestructuur.
Werkzaamheden: Als Junior Consultant krijg je na een gedegen inwerkperiode de mogelijkheid in Amsterdam je eigen "vakgebied en netwerk" te beheren en deze verder uit te breiden. Dit doe je door middel van telefonische acquisitie, het bezoeken van klanten en prospects en gebruik te maken van social media. Daarnaast wordt je langzamerhand geleerd op de juiste manier kandidaten te screenen en te beoordelen met betrekking tot de door opdrachtgevers vereiste criteria. Goed om kunnen gaan met de grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid is hierin cruciaal.
Functie-eisen - HBO denk- en werkniveau;
- gezonde ambitie;
- humor en doorzettingsvermogen;
- affiniteit met de financiële sector.

Competenties:
- Ondernemend;
- initiatiefrijk;
- zelfstartend;
- gedisciplineerd;
- positief;
- doorzettingsvermogen.




Mijn sollicitatie brief alleen de inhoud de opmaak is geen probleem:
U zoekt een ambitieuze en zelfstandig junior financieel adviseur, als ik de vacature lees,
Lees ik een profiel schets waar ik mij aan kan spiegelen.
Ik zal door middel van deze brief, u ervan proberen te overtuigen dat het de moeite waard is om mij uit te nodigen voor een persoonlijke toelichting van deze brief en mijn Curriculum Vitae.

Ik ben een netwerker, een sociaal persoon met een natuurlijke interesse in de mensen rondom mij, zonder hierbij de commerciële voordelen en kansen uit het oog te verliezen.
Graag zou ik deze eigenschappen gebruiken en doorontwikkelen, daarom solliciteer ik bij uw organisatie.

Tijdens en na mijn opleiding bij de IVA-Driebergen heb ik relevante werk ervaring opgedaan,
bij een callcenter, Bij Professional Boat Care, en in mijn eigen onderneming.
Voor mijn eigen onderneming ben ik ook veel bezig met PR hiervoor bezoek ik beurzen, bezoek ik geregeld mijn bestaande klanten en stap ik vaak bij potentiële klanten naar binnen.

Eerst bij Professional Boat Care en later binnen mijn eigen onderneming heb ik door middel van vallen en opstaan geleerd dat bij vrijheid grote verantwoordelijkheid hoort.
Bij Professional Boat Care was ik verantwoordelijk voor de planning en controle van het personeel.
Ik zorgde ervoor dat het iedereen wist wat er gedaan moest worden en dat dit mogelijk was.
Het vertalen van de wensen van de klant naar opdrachten voor het uivoerend personeel
Speelde een grote rol binnen deze functie.

Mijn eigen onderneming is een bedrijf in het onderhoud en beheer van schepen.
Deze onderneming ben ik in maart 2010 gestart, maar ik heb besloten het uitvoerende werk van het onderhoud uit te besteden.
Met als gevolg dat ik nog maar een paar uur per maand nodig heb om deze onderneming voort te zetten.

Wat mij enorm aantrekt in de door u geboden functie is dat ik mijn vaardigheden en ervaring kan uitbreidden op een gebied waar ik in de toekomst binnen welke functie, onderneming en zelfs in het privéleven voordelen van zou ondervinden.

Door een aantal keer doorlezen en aanpassen van deze brief en het bijvoegen van mijn Curriculum Vitae, heb ik mijzelf ervan overtuigd dat ik uw interesse voldoende gewekt heb om een afspraak te maken voor een gesprek, waar in u een duidelijk beeld kunt krijgen van mij, en ik een goed beeld van uw organisatie.

Graag maak ik met u een afspraak voor een gesprek, en een ding weet ik zeker door een goed gesprek tussen twee mensen worden er twee netwerken groter.

Met vriendelijke groet,

Niels Vernhout

Opmerkingen ...? graag
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 januari 2011, 00:01
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is logisch dat je een sollicitatiebrief schrijft om iemand te overtuigen en dat je een brief niet in 1x goed hebt, dus dit hoef je op zich niet te benoemen in de brief.

Let op spaties (soms is iets 1 woord ipv 2), onterechte hoofdletters of komma's en maak je zinnen niet te lang. Kan nu door haast of layout op het forum komen, maar let er wel even op. Als bedrijven tig brieven per vacature krijgen val je door dit soort dingen af.

Voorzover ik verder inhoudelijk kan oordelen ziet het er goed uit.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2011, 18:01
Elpaco Elpaco is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 1
Elpaco is on a distinguished road
Standaard Feedback

Hey Niels,
Even @ random wat feedback:
- Ik mis een goede opbouw, introductie body en afsluiting
- Wees stelliger, niet ik ga u proberen overtuigen, ik zal u overtuigen
- Dit is een heel vreemde zin: Door een aantal keer doorlezen en aanpassen van deze brief en het bijvoegen van mijn Curriculum Vitae, heb ik mijzelf ervan overtuigd dat ik uw interesse voldoende gewekt heb om een afspraak te maken voor een gesprek, waar in u een duidelijk beeld kunt krijgen van mij, en ik een goed beeld van uw organisatie
- Ik lees niet waarom je nu precies consultant wil worden
- Hang alle ervaring in 1 alinea
- Kijk naar de structuur
- Dit is weer wat vreemd:
Graag maak ik met u een afspraak voor een gesprek, en een ding weet ik zeker door een goed gesprek tussen twee mensen worden er twee netwerken groter.
Kies voor een zakelijke, gebruikelijke afsluiting.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon