Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2012, 23:38
Pralien Pralien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2012
Berichten: 3
Pralien is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Leerkracht

Hallo,

Ik zou graag solliciteren voor een job in het Belgische onderwijs. Dit is een open sollicitatie. Ik zou deze brief opsturen naar een 20tal scholen. Hieronder vinden jullie de tekst van mijn sollicitatiebrief. Kunnen jullie me vertellen of ik goed bezig ben?

Ik vermoed dat ik teveel Ik-gericht praat, maar weet niet goed hoe ik dit moet ombuigen. Ik heb nog geen sollicitatie-ervaring, en schrijf ook geen specifieke school aan. PS: ik stuur wel aparte brieven naar mijn stagescholen en ex-scholen, deze brief is een algemene brief naar de scholen in de regio.



Geachte heer/mevrouw,

Via deze brief stel ik mij als net-afgestudeerde leerkracht wiskunde-informatica graag kandidaat om een medewerker van uw lerarenteam te worden.

Als jeugdleider bij *** ervaar ik hoe het is om te werken in een team en samen tot een goed resultaat te komen. Ik kan vanuit deze ervaring dan ook goed omgaan met onverwachte en stressvolle situaties.

Bij het maken van mijn bachelorproef leerde ik duidelijke instructies opstellen voor leerlingen. Daarnaast verdiepte ik mij in de algoritmiek. Dit resulteerde in 2 verschillende leerwerkboeken waarbij de informatica-leerkracht 20 lesuren algoritmiek mee kan vullen.

Tijdens mijn verschillende stages ondervond ik dat het onderwijzen van leerlingen mijn grote passie is. Ik leerde er mijn creativiteit omzetten in het lesgebeuren en genoot van de manier waarop de leerlingen de inhoud opnamen. Ik streef er dan ook naar dat iedere leerling actief meedenkt en de leerstof begrijpt.

Ik sta er altijd voor open om bij te leren. Hiervan getuigen mijn creditcontract aan de bachelor toegepaste informatica en de talencursus Frans die ik volgde in Parijs. Ik ben steeds bereid om verdere bijscholingen te volgen op elk gebied. Hierdoor kan ik meer groeien naar de leerkracht die zijn leerlingen optimaal kan motiveren om bij te leren.

Met deze kwaliteiten denk ik geschikt te zijn voor een functie als leerkracht secundair onderwijs.

In bijlage vindt u mijn curriculum vitae. Graag kom ik u in een persoonlijk gesprek overtuigen van mijn keuze en motivatie voor het beroep van leerkracht.

Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juni 2012, 09:39
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Je brief heeft inderdaad een hoog ik gehalte. Ik zou ook niet 1 "open sollicitatie" brief maken om deze te versturen naar verschillende scholen, een school wil denk ik toch ook graag lezen waarom je hun school kiest om te solliciteren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juni 2012, 22:37
Vrunck Vrunck is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 40
Vrunck is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pralien Bekijk bericht
Hallo,

Ik zou graag solliciteren voor een job in het Belgische onderwijs. Dit is een open sollicitatie. Ik zou deze brief opsturen naar een 20tal scholen. Hieronder vinden jullie de tekst van mijn sollicitatiebrief. Kunnen jullie me vertellen of ik goed bezig ben?

Ik vermoed dat ik teveel Ik-gericht praat, maar weet niet goed hoe ik dit moet ombuigen. Ik heb nog geen sollicitatie-ervaring, en schrijf ook geen specifieke school aan. PS: ik stuur wel aparte brieven naar mijn stagescholen en ex-scholen, deze brief is een algemene brief naar de scholen in de regio.



Geachte heer/mevrouw,

Via deze brief stel ik mij als net-afgestudeerde leerkracht wiskunde-informatica graag kandidaat om een medewerker van uw lerarenteam te worden.

Als jeugdleider bij *** ervaar ik hoe het is om te werken in een team en samen tot een goed resultaat te komen. Ik kan vanuit deze ervaring dan ook goed omgaan met onverwachte en stressvolle situaties.

Bij het maken van mijn bachelorproef leerde ik duidelijke instructies opstellen voor leerlingen. Daarnaast verdiepte ik mij in de algoritmiek. Dit resulteerde in 2 verschillende leerwerkboeken waarbij de informatica-leerkracht 20 lesuren algoritmiek mee kan vullen.

Tijdens mijn verschillende stages ondervond ik dat het onderwijzen van leerlingen mijn grote passie is. Ik leerde er mijn creativiteit omzetten in het lesgebeuren en genoot van de manier waarop de leerlingen de inhoud opnamen. Ik streef er dan ook naar dat iedere leerling actief meedenkt en de leerstof begrijpt.

Ik sta er altijd voor open om bij te leren. Hiervan getuigen mijn creditcontract aan de bachelor toegepaste informatica en de talencursus Frans die ik volgde in Parijs. Ik ben steeds bereid om verdere bijscholingen te volgen op elk gebied. Hierdoor kan ik meer groeien naar de leerkracht die zijn leerlingen optimaal kan motiveren om bij te leren.

Met deze kwaliteiten denk ik geschikt te zijn voor een functie als leerkracht secundair onderwijs.

In bijlage vindt u mijn curriculum vitae. Graag kom ik u in een persoonlijk gesprek overtuigen van mijn keuze en motivatie voor het beroep van leerkracht.

Met vriendelijke groeten
Hoi,

Probeer je brief een andere opbouw te geven en er één lopende brief van te maken volgens het AIDA-concept. Nu lijkt het een aaneenschakeling van "oja-momentjes" die opgenoemd staan.

1.
De eerste alinea loopt niet. Veel woorden zonder boodschap.

2.
"Als jeugdleider bij *** ervaar ik hoe het is om te werken in een team en samen tot een goed resultaat te komen. Ik kan vanuit deze ervaring dan ook goed omgaan met onverwachte en stressvolle situaties."

Naast dat ik de zinsbouw in de verleden tijd zou doen (het is ervaring dat je al heb opgedaan). roept het bij mij 4 vragen op:

a. Welk resultaat is dat dan?
b. Wat is die samenwerking dat leidt tot dit resultaat?
c. Wat zijn die stressvolle situaties?
d. Waarop baseer je dat je goed met die situaties om kan gaan?

Probeer dingen dus concreet te maken, zodat je deze vragen al beantwoordt voor je ze kan oproepen.
3. Wat is het "lesgebeuren"?

4.
Er staan enkele dubbele verwijzingen (pleonasmes) en "open deuren" in, zoals:

a.
het lijkt me logisch dat je, bij het volgen van de lerarenopleiding, al enige affiniteit hebt met het lesgeven hebt.
b.
onderwijzen doe je aan leerlingen (= dus dubbelop).
c.
Frans is een taal, dus is de cursus Frans altijd een taalcursus.



Ik hoop dat je aan de hand van deze opmerkingen verder kan komen tot je "perfecte" basisbrief.

Vrunck
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief beginnende leerkracht Loes Sollicitatiebrief en cv 9 15 oktober 2010 17:36
Sollicitatiebrief leerkracht in het secundair onderwijs bbb Sollicitatiebrief en cv 1 30 juli 2010 18:33
open sollicitatiebrief leerkracht basisonderwijs Serena Sollicitatiebrief en cv 6 9 september 2009 02:12
Feedback gevraagd op startende leerkracht basisonderwijs (sollicitatiebrief). Murl87 Sollicitatiebrief en cv 2 3 maart 2009 21:15
Sollicitatiebrief en cv voor leerkracht AnneliesVD Sollicitatiebrief en cv 2 1 juni 2008 18:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon