Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2006, 11:16
rowena rowena is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2006
Berichten: 1
rowena is on a distinguished road
Standaard stage sollicitatie

Zouden jullie even kritisch willen kijken naar mijn brief. Solliciteer naar een stageplaats bij een organsiatie voor de opvang van asielzoekers.

xxx
xxx x
xxxx xx xxxxxxxx

bedrijf xxx
t.a.v Dhr. xxx, afdeling wonen
Postbus xxx
xxxx xx xxxxxxxx


xxx, vrijdag 18 augustus 2006


Geachte Dhr. xxx,

Naar aanleiding van een gesprek met een medewerker van xxx, besloot ik te solliciteren voor een stageplaats.

Al van jongs af aan heb ik me geďnteresseerd in de mensen om me heen. Ik wilde ze zo goed als ik kon helpen op allerlei gebieden. Dat is een van de redenen dat ik de opleiding Social Work op de Hogeschool Zeeland ben gaan volgen. Mijn interesse gaat vooral uit naar jongeren in de leeftijd van 13 tot en met 18 jaar. De reden hiervan is dat ik vind dat juist deze jongeren die extra steun en begeleiding hard nodig hebben. Niet alleen hebben ze problemen met hun omgeving, maar ze zijn ook vaak in strijd met zichzelf, hun uiterlijk en/of karakter.

Het lijkt me inspirerend om verder te werken met jongeren. Ik vind het belangrijk om juist deze jongeren te helpen, omdat zij nog een hele toekomst voor zich hebben. Een toekomst die niet alleen onzeker is, maar ook onbekend. Met behulp van mijn taalvaardigheid en vastberadenheid denk ik dat ik voor deze jongeren wat kan betekenen met betrekking tot ondersteuning in de voorbereiding op hun toekomst.

Ik kijk uit naar een gesprek om mijn brief verder toe te lichten.


Hoogachtend,

Rowena xxx

Bijlage: Curriculum Vitae

Laatst gewijzigd door René; 12 september 2006 om 14:31 Reden: Persoonlijke gegevens verwijderd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 augustus 2006, 16:12
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: stage sollicitatie

Beste Rowena,

Ik heb als docent op een ISK= Internationele Schakelklas gewerkt, dit is een school voor asielzoekers en vluchtelingen (12 t/m 18 jaar) en ik heb gemerkt dat je vooral duidelijkheid en structuur moet kunnen aanbrengen. Hun leven is onzeker en dat geeft heel veel stress. Daarnaast komen ze uit een andere cultuur, spreken ze een andere taal, hebben ze andere gewoontes en hebben ze vooral mensen nodig waar ze op kunnen bouwen. Deze mensen moeten duidelijk hun eigen grenzen kennen, want je zult veel uitgeprobeerd worden. Vooral jongens hebben hele andere normen dan jij misschien gewend bent.

Nu over je brief: ik vind dat je te lief overkomt. Misschien kun je wat met mijn verhaal en hierdoor je brief pittiger maken. Laat vooral je karakter eigenschappen zien. Zijn die alleen lief en aardig of is er ook een pittige Rowena die van aanpakken weet en haar eigen grenzen goed kent.

Succes met het herschrijven van je brief.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2006, 11:23
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: stage sollicitatie

Ik vond de vacature AMA opvang op internet. Zie hieronder de functieomschrijving. Misschien krijg je door deze functieomschrijving nog meer een idee wat de stage die je wilt gaan doen inhoudt.

Functieomschrijving:
Het organiseren en uitvoeren van de opvang voor en het begeleiden van alleenstaande minderjarige asielzoekers, intervenieert bij problemen, optredende spanningen en crisissituaties, motiveert de ama zijn opleidingen te volgen, het creëren van een evenwichtige leefomgeving, voert gesprekken gericht op terugkeer, verwijst door, controleert en stemt af met ketenpartners, informeert en adviseert de ama over uitvoeringsregelingen, onderhoudt contacten met ketenpartners, voogdij instelling en relevante onderwijsinstellingen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 18:34
Sollicitatiebrief stage... adri Sollicitatiebrief en cv 5 17 november 2006 13:19
Stage sollicitatie Spellingscontrole Lies Sollicitatiebrief en cv 7 5 juni 2006 14:12
Sollicitatiebrief stage shiva Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2006 15:09
Sollicitatie stage Marjon1986 Sollicitatiebrief en cv 2 21 april 2006 10:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon