Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2007, 16:53
Iris Iris is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 1
Iris is on a distinguished road
Wink Ik wil weer werken

Hoi allemaal ,
Om maar met de deur in huis te vallen: ik ben herstellende van een ziekteperiode en ik wil weer aan het werk.
Mijn werkgever heeft mij sexueel geintimideerd, daardoor ben ik ziek geworden.
Ik heb mij wel verdedigd, maar hij ging gewoon door.
Ondertussen heb ik ander werk proberen te zoeken, maar dat wou niet zo goed lukken. Toen het allemaal gebeurde ging ik iedere dag met stress naar mijn werk en daarom ben ik overspannen geworden. Dat heeft er uiteindelijk in geresulteerd dat mijn contract niet verlengd is. Maar dat is nu het verleden.
Nu ga ik dus weer solliciteren.
Ik ben bang dat ze vragen waarom mijn contract niet is verlengd.
Ook ben ik bang dat ze vragen waarom ik mijn oud werkgever niet als referentie op wil geven. Het is ook zo dat ik nu vanwege mijn ziekteperiode een gat in mijn CV heb.
Wat moet ik zeggen, wie kan mij helpen.
Als ik de waarheid vertel, ben ik bang om in een hoek gedrukt te worden.
Ze kunnen bijvoorbeeld denken dat ze een probleem binnenhalen, terwijl ik niets fout heb gedaan. Moet ik bijvoorbeeld zeggen dat ik ben lastiggevallen en dat ik daardoor ziek ben geworden.
Help me please!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2007, 22:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ik wil weer werken

Ik ben op dit moment bijna 2 jaar thuis, maar nog steeds in dienst. Met mijn zwangerschap kreeg ik bekkenproblemen en deze zijn nog steeds niet over. Wel ben ik weer opzoek naar een nieuwe baan, aangezien mijn werkgever heeft geprobeerd mij per direct te ontslaan. Heel vervelend allemaal. Toch kies ik ervoor om dit niet te noemen in mijn sollicitaties. Ten eerste brengt het weer een hoop spanningen en pijn met zich mee. Ten tweede heb je ook recht op een nieuwe, met goede energie, baan. Dat het niet boterde tussen mij en mijn werkgever hoeft geen geheim te zijn en kan iedereen overkomen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2007, 20:40
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Ik wil weer werken

Hoi Iris,

Wat een verhaal zeg......................

Het is heel hard, maar dit moet je, op werkgebied, uit je geheugen zetten.

Wat tips:
Waarom het contract niet verlengd is: Er was geen werk meer... anders had je een vast contract gehad, toch?
Gat in je CV: Je hebt een pauze ingelast om prive wat zaken te regelen.
Referentie: als opvraagbaar zetten. Jij geeft toestemming wie er iets over jou mag zeggen. Daarbij noem je iemand die jij in vertrouwen hebt genomen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je door jouw antwoorden het gesprek kunt sturen naar de kant die jij op wilt.

Succes.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Sollicitatiebrief media-adviseur zomerzon Sollicitatiebrief en cv 3 16 januari 2007 21:46
Geen idee welke opleiding ik wil volgen Soave Opleiding kiezen en volgen 4 21 september 2006 18:09
wil iemand aub hiernaar kijken zo snel mogelijk want ik wil beginnen met solliciteren jamila Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2005 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon