Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 april 2007, 14:07
tara tara is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 april 2007
Berichten: 12
tara is on a distinguished road
Standaard Wisselen van baan eng...

Ik werk al jaren als verpleegkundige in het ziekenhuis. De laatste 7 jaar op dezelfde afdeling. Ik heb het heel erg gezellig met al mijn collega's maar er zijn heel veel andere factoren op mijn werk waar ik mij aan stoor. Slecht management (er wordt niet geluisterd naar de mensen op de werkvloer) bezuinigingen en er wordt weinig aan vernieuwing gedaan. Roosters voor fulltimers worden vaak om roosters van parttimers heengepland. Waardoor je rare roosters draait.
Ik loop al tijden met het idee een andere richting in te slaan. En heb deze nu gevonden. Commercieel verpleegkundige voor een firma in medische artikelen. Ik heb geinformeerd naar de functie en het sluit helemaal aan bij mijn wensen.
Toch... nu ik moet beslissen om te solliciteren slaat de twijfel toe.
Zou ik het daar naar mijn zin krijgen? Is het wel helemaal wat ik verwacht? Laat ik mijn collega's in het ziekenhuis niet in de steek zo vlak voor de drukke zomerperiode? En dan natuurlijk de arbeidsvoorwaarden. Ik heb nu een cao-conform salaris, ik weet waar ik aan toe ben. Hoe zal dit bij de nieuwe functie zijn? Ik kan toch niet meteen informeren naar het salaris? Maar ik heb toch een bepaald salaris nodig om te blijven leven zoals we nu doen.
Kortom ik zie een functie die me erg interesseert helemaal aansluit bij mijn wensen en toch twijfel ik of ik ga solliciteren. Is dat niet gek? En hebben jullie misschien tips voor mij?

Laatst gewijzigd door tara; 29 januari 2008 om 21:46 Reden: niet meer actueel kan gewist worden
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2007, 14:28
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Wisselen van baan eng...

Nee, helemaal niet gek: je werkt al 7 jaar in een veilige omgeving (hoe gek het ook wordt geregeld met roosters e.d.). Het is dan moeilijk om die veiligheid (en zekerheid) te moeten verlaten en een nieuwe, onbekende baan in te stappen.

Mijn tip: gewoon solliciteren. Tijdens dit gesprek kun je ook vragen stellen om een beter beeld te krijgen van de plek die open is. Ook kun je proeven hoe de sfeer is: informeel of juist formeel, los of strak, je kunt al met al binnen de twee minuten (in het echte gesprek, een sollicitatiegesprek begint doorgaans met een paar ´geruststellend´ makkelijke vragen van koetjes-kalfjes niveau) aanvoelen of je jezelf binnen het bedrijf zou kunnen zien werken.

De redenen waarom je niet weg zou gaan zijn drogredenen: vooral het in de steek laten van collegae is niet het beste argument: waarschijnlijk zullen zij, als de situatie echt is zoals je omschrijft (en ik herkend die van een ziekenhuis in Rotterdam) het heimelijk roerend met je eens zijn en hetzelfde hebben gedaan! Het is nobel van je dat je aan ze denkt, maar andersom zou je er ook weinig moeite mee hebben als een ander plots naar een ´leukere´ baan overstapt.

Meestal begin je niet in het eerste gesprek over salarissen en dergelijke, mocht dat wel gebeuren dan is het de personeelsfunctionaris die erover een mededeling o.i.d doet. In het tweede of volgende gesprek zou je het wel zelf aan kunnen kaarten. Je kunt gewoon vragen naar de vergoedingen voor het werk als die verder niet in de vacaturetekst worden genoemd. Waarschijnlijk werken ze ook volgens een cao. Informeer daar gewoon naar.

En als dit je eerste gesprek gaat worden, gewoon doen! Je kunt er meestal niet slechter van worden!
Thor 2002.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 april 2007, 16:46
Miellyn Miellyn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 17
Miellyn is on a distinguished road
Standaard Re: Wisselen van baan eng...

ik zou er ook zeker voor gaan. Proberen kan geen kwaad.

Ook ik ben op dit moment bezig te zoeken naar een andere baan. Dat terwijl ik hier nog gerust een tijdje vast zat. De reden ... euh... het werk ligt me echt niet, en ik kan het gewoon niet voldoende goed genoeg uitvoeren naar mijn eigen aanvoelen.

Het is een grote stap, maar als je nooit een sprong waagt blijf je rondpeddelen.

En over loon... Nu ligt je loon mooi vast met mooie barema's en dergelijke. Maar informatie vragen kan volgens mij geen kwaad. Veel recruiters zeggen dat zelfs bij een eerste gesprek. Je werkt immers voor geld en dan verwonderd het hen totaal niet dat je de vraag stelt om een juiste beslissing en inschatting te kunnen maken.
Volgens mij ga je je veel verbeteren en je zal weer nieuwe werkenergie krijgen door de nieuwe uitdaging.

Liefs
Miellyn
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 mei 2007, 21:41
moi moi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2007
Berichten: 15
moi is on a distinguished road
Standaard Re: Wisselen van baan eng...

Hoi ik ken je probleem,

ik heb het topic "help ik twijfel" in de wereld gebracht,
mijn tip: zeker gaan solliciteren, je hebt toch een baan, het kan alleen maar beter, toch?!
En elke baan heeft z'n voor en nadelen dat zul je altijd houden, je moet alleen goed nadenken over wat van waarde is voor jou? welke voor of nadelen..

ik kan in ieder geval zeggen dat ik ook heb getwijfeld en dat ik best veel gehad heb door er met veel vrienden/ familie over te praten ( of op het forum) en ik ben echt blij dat ik de knoop doorgehakt heb!
succes!

groetjes moi
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker markvis Sollicitatiebrief en cv 7 18 december 2006 14:06
Academie voor Kunst en Vormgeving, door de ogen van een oud-student forumbeheerder Opleiding kiezen en volgen 0 8 september 2005 15:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon