Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2010, 14:40
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Unhappy Asociaal druk

Iedereen kent het wel. De lente begint en waar krijgen mensen met een handicap nu last van?
Voorjaarsmoeheid, psychische klachten en de een gaat sneller de goot in als de ander.

Ik run een PGB bureau en al 10 jaar (bijna jubileum) en ik weet niet of het de mode is van de afgelopen jaren, maar 12 uur werken op een dag is eerder regel dan uitzondering.

Nu kan ik als baas zeggen van "doe jij het maar", of van "geen zin in, ik doe het niet", maar dan ben ik volgend jaar failliet en trek ik 11 werknemers een uitkering in, dus ik moet wel rennen en rennen.

Dadelijk moet ik even hals over kop naar Cardiff vliegen vanaf Eindhoven en mijn vlucht gaat om 15 uur. Fijn...
Moet zo gaan en vanavond nog terug ook en wel de vlucht van 23:38 om hier om 23:57 te landen (uur verschil) en dan wil ik om 0:30 thuis zijn, dus dat wordt weer met 170 km/h over de A50. Morgen nog 6 rapporten uitwerken en mijn moeder zegt dat het wonderlijk is dat ik nog geen stress heb.

Mijn arts heeft me Diazepam gegeven (20-30mg per dag) en dat is een leuke pil want je wordt er knap duf van, maar ik kan me wel beter concentreren en ik rek het daarom ook langer.

Spoeddebat in de Universiteit van Cardiff. Mag ik oplossen terwijl men om 6 uur aan zijn avondmaal zit en voor de buis kruipt zit ik nog te debatteren.

Sorry voor een beetje geraas, maar ik begin het wel beu te worden. Vooral marktwerking levert mij veel werktijd op en ik krijg mijn 8 uur al makkelijk vol, dus bespaar me die troep.

Ik weet niet wie het herkent?
1. Grote drukte
2. Veel zieken = verzuim en extra belastend
3. Geestelijke ziekten door stress
4. Een misantropische maatschappij
5. Chagrijnige baas, nu ben ik dat zelf, maar daar hebben anderen gelukkig weinig last van, is mijn probleem.
6. Even naar Engeland moeten terwijl ik al rustgevers slik om mezelf te blijven.
7. Gekkenhuis op de weg.

1+2+3+4+5+6+7 = Bureaucratie

Mijn mening aldus
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2010, 15:20
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Asociaal druk

Je kunt je afvragen of dit echt moet of dat je het wil. Een levensstijl/ werkstijl op deze manier houd je alleen vol als je gemotiveerd bent en als je dit ook echt wilt. Als je het gevoel hebt dat het moet (van wie eigenlijk?) en dat je er geen lol meer in hebt is het vooral voor je eigen gezondheid misschien beter om andere keuzes te maken.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2010, 23:09
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Standaard Re: Asociaal druk

Laptop mee en even rust.

Ja, dit wil ik. Ik kan het en ik zet me er voor in en 65 of 67 is mij onbekend want ik werk tot mijn dood.
Ik kan het niet uitstaan dat mensen met een beperking waarvoor ik begeleiders in dienst heb zo hard verstoten worden. Wat dat betreft is Engeland een zaligheid.
Whoppa, 2 pint op in Backdoor Inn en ik heb een paar uur om te rusten. Het is allemaal op zijn pootjes terecht gekomen en ik wacht om naar huis te vliegen. Ik loop lekker in het bos en ik heb ontvangst met de server ook nog, ideaal. Accu laptop gaat 5,5 uur mee in energy saver mode en dat is al krap want ik zit nu op 36% na al dat geratel.

Morgen even gas terug en ik kan gelukkig 5 uur vrijaf nemen en dus 3 uur werken. Lekker
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2010, 11:07
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Asociaal druk

... En zo lijkt er toch weer balans te zijn... Alvast een goed weekend.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 maart 2010, 13:01
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Thumbs up Re: Asociaal druk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
... En zo lijkt er toch weer balans te zijn... Alvast een goed weekend.
Bedankt ! Jij ook!

En de krokussen in de berm van de wegen van Oss herrijzen al en het wordt lente.

Lekker van 2 tot 5 en dan, yess
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon