Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2012, 14:23
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Financieel/boekhoudkundig medewerker

XXXXX
XXXXXXX
XXXXXXX

XXXXX, 30 januari 2012

Betreft: vacature financieel/boekhoudkundig medewerker


Geachte heer/mevrouw,

Ik las uw vacature op de site van uitzendbureau.nl en was meteen zeer enthousiast. In de vacature gaf u namelijk aan dat u voorkeur geeft aan financiële starters voor de functie financieel/
boekhoudkundig medewerker. Dit spreekt mij erg aan want als onlangs afgestudeerd bedrijfseconoom aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen ben ik op zoek naar een interessante en geschikte administratieve starterfunctie. In deze brief zal ik u uitleggen waarom een administratieve functie bij mij past.

Gedurende mijn studie ben ik er achter gekomen waar mijn interesses liggen als het gaat om het vakgebied bedrijfseconomie. Met veel plezier en enthousiasme werkte ik graag met het boekhoudprogramma Exact Globe waarin ik geleerd heb om onder andere inkoop- en verkoopfacturen en bankafschriften te verwerken, bestellingen en orders in te voeren, grootboekbrekingen aan te maken en hoe de goederenontvangst- en uitgifte verwerkt moeten worden. Het vak bedrijfsadministratie was dan ook één van de vakken waar ik echt in uitblinkte. Dit heeft ook te maken met het feit dat ik ten eerste erg nauwkeurig en zorgvuldig kan werken en ten tweede erg gemotiveerd ben om de administratie en taken of plichten naar behoren uit te voeren. Een tevreden opdrachtgever of werkgever vind ik namelijk erg belangrijk en zet me dan ook altijd in om kwalitatief goed werk te leveren. Vaak ben ik nogal geneigd om meer te doen dan nodig is, maar meestal wordt dat wel gewaardeerd.

Naast mijn studie heb ik ook stage gelopen bij XXXX waar ik veel praktijkervaring heb opgedaan op het gebied van inrichting en organisatie van administratieve processen, informatieprocessen en de informatievoorziening in de praktijk. Het was mijn taak om de gehele informatievoorziening en administratieprocessen in kaart te brengen en te optimaliseren. Naast mijn kennis van Exact Globe heb ik tijdens mijn stage ook kennisgemaakt met het managementinformatiesysteem Oracle en heb ik gewerkt met het rapportagesysteem Crystal Reports. Rapporten uitdraaien, analyseren en opstellen van rapportages in Excel behoorden tot mijn werkzaamheden. De financiële analyses en rapportages werden uitgevoerd ter ondersteuning van de controllers en het hoger management.

Mijn kennis, ervaring, vaardigheden en kwaliteiten wil ik graag inzetten voor het bedrijf om een positieve bijdrage te leveren aan de kwaliteit van de financiële administratie. Door mijn ervaring bij KEMA weet ik dat de kwaliteit van de financiële administratie erg belangrijk is wil een bedrijf optimaal kunnen presteren. Zelf heb ik ervaren welke kwaliteitsproblemen er zich voor kunnen doen en welke effecten het heeft op het bedrijf.

Wat mij ten slotte aanspreekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid om mezelf op het gebied van debiteuren- en crediteuren administratie te ontplooien. Het takenpakket van de functie spreekt mij erg aan aangezien het goed aansluit bij datgene wat ik geleerd heb tijdens mijn studie. Als starter kan ik dan essentiële ervaring opdoen in mijn vakgebied.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een gesprek waarbij ik deze brief en mijn CV verder kan toelichten. Een uitnodiging daartoe zie ik in ieder geval met grote belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

XXXXXXXX

Bijlage: Curriculum Vitae


Vacature:

Voor één van onze opdrachtgevers zijn wij per direct op zoek naar een boekhoudkundigmedewerker op MBO 4 niveau.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse verwerking van de financiële administratie.
Dagelijks houdt je je bezig met het coderen en het verwerken van de bankafchriften. Wekelijks verzorg je de debiteurenbewaking in samenspraak met de verkoopbinnendienst/buitendienst. Daarnaast voer je de gehele crediteurenadministratie van diverse werkmaatschappijen.

Je ondersteunt de directie op financieel/boekhoudkundig vlak.

Starters en- of kandidaten met 1 of 2 jaar werkervaring genieten de voorkeur.

Vaardigheden
* MBO Niveau 4
* Woonachtig in de omgeving van Nijmegen


Uren per week: 40 -


Graag jullie commentaar over de solicitatiebrief en of ik ook kan reageren op deze vacature als ze MBO4 vragen en ik zelf HBO heb.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2012, 18:49
wendies wendies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 18
wendies is on a distinguished road
Standaard

volgens mij is oracle een database en geen managementinformatie systeem. dat je een database gebruikt voor management informatie is iets anders...

ik zou de zin "Als starter kan ik dan essentiële ervaring opdoen in mijn vakgebied. " weglaten. dat is geen reden voor hun om jou aan te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2012, 19:15
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wendies Bekijk bericht
volgens mij is oracle een database en geen managementinformatie systeem. dat je een database gebruikt voor management informatie is iets anders...

ik zou de zin "Als starter kan ik dan essentiële ervaring opdoen in mijn vakgebied. " weglaten. dat is geen reden voor hun om jou aan te nemen.
Oke je hebt gelijk dat Oracle een database is, ik zal dat veranderen. Ook de zin dat ik als starter essentiele ervaring op kan doen zal ik weghalen omdat inderdaad het geen reden is waarom een bedrijf mij aan zou nemen.

Hoe is de brief in het algemeen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2012, 19:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lizzz Bekijk bericht
Oke je hebt gelijk dat Oracle een database is
Eh nee, Oracle is een bedrijf met een heleboel verschillende producten. De Oracle Database (of: Oracle RDBMS) is de bekendste, maar het bedrijf heeft ook allerlei andersoortige producten.

Dit soort ervaring noemen is prima, maar dan is het wel van belang dat je secuur bent in het benoemen van de product(en) waar je mee gewerkt hebt.

Het maakt dan ook nog uit of je ervaring hebt met een bepaald standaardproduct van Oracle, of met een bedrijfseigen maatwerkapplicatie die met Oracle-technologie gebouwd is.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 januari 2012, 21:50
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Een oneindig vaak terugkerend punt (op school althans) bij het schrijven van een sollicitatiebrief is dat je niet mag beginnen met 'ik'. Pas daarom voor de zekerheid de eerste zin even aan. Baat het niet dan schaadt het zeker ook niet.

Uiteraard kun je ook reageren als je HBO hebt inplaats van MBO-4 maar je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat je daarom ook meer betaald krijgt dan iemand met MBO-4. Ook zul je je denk ik in je brief goed moeten verklaren waarom je op MBO niveau wilt werken als je HBO hebt.

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 1 februari 2012, 01:06
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Eerlijk, ik vind je motivatiebrief top.

Wel wat lang.. Misschien kan je wat kernwoorden aanduiden? Als je toekomstige werkgever veel brieven krijgt, zal ie dat waarschijnlijk wel appreciëren.

Enkele dingen die ik zou veranderen:
Exact Globe waarin.... > ma Exact Globe waar ... (verkeerd voorzetsel)


Zo, ik zou je wel uit nodigen voor een gesprek!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 februari 2012, 17:16
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kanya Bekijk bericht
Een oneindig vaak terugkerend punt (op school althans) bij het schrijven van een sollicitatiebrief is dat je niet mag beginnen met 'ik'. Pas daarom voor de zekerheid de eerste zin even aan. Baat het niet dan schaadt het zeker ook niet.

Uiteraard kun je ook reageren als je HBO hebt inplaats van MBO-4 maar je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat je daarom ook meer betaald krijgt dan iemand met MBO-4. Ook zul je je denk ik in je brief goed moeten verklaren waarom je op MBO niveau wilt werken als je HBO hebt.

Succes!
Oke dat klopt ja dat je niet met 'ik' mag beginnen, had het niet eens door. Mss zou het een goede reden kunnen zijn dat ik graag ervaring op wil doen in de administratie werkzaamheden en aangezien men meestal daarvoor MBO 4 vragen wil ik er toch op reageren. Verder bedankt voor het commentaar!!!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 1 februari 2012, 17:18
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Eerlijk, ik vind je motivatiebrief top.

Wel wat lang.. Misschien kan je wat kernwoorden aanduiden? Als je toekomstige werkgever veel brieven krijgt, zal ie dat waarschijnlijk wel appreciëren.

Enkele dingen die ik zou veranderen:
Exact Globe waarin.... > ma Exact Globe waar ... (verkeerd voorzetsel)


Zo, ik zou je wel uit nodigen voor een gesprek!
Ten eerste bedankt dat je mij brief top vind , en je hebt gelijk dat ik best lange zinnen heb en ik kan me goed voorstellen dat een selecteur graag kortere brieven leest.

Wat betreft het voorzetsel, ik dacht dat waarin juist goed is omdat ik geleerd heb 'in' het programma om bijv facturen in te boeken. Mss zie ik het verkeerd maar dat denk ik.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 februari 2012, 21:03
Manon87 Manon87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2012
Berichten: 6
Manon87 is on a distinguished road
Standaard

Eigenlijk weinig op aan te merken, alleen wat al eerder is gezegd, misschien je eerste zin niet met "ik" beginnen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 februari 2012, 21:24
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard

Dank allemaal voor jullie reacties, ik heb ze allemaal meegenomen en sta op het punt om de brief weg te sturen. Echter over 1 ding weet ik het nog zeker en dat is of het 'waarin' moet zijn of 'waar'. Misschien dat iemand me kan helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Open sollicitatiebrief pedagogisch medewerker in kinderdagopvang carli Sollicitatiebrief en cv 2 19 juli 2010 16:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon