Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2010, 20:03
Josca Josca is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2010
Berichten: 1
Josca is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor gastvrouw, graag commentaar

Onderstaand de vacaturetekst voor de functie van gastvrouw:

Je rol
Als gastvrouw/gastheer draag je in belangrijke mate bij aan het succes van de organisatie. Onze klantgerichtheid wordt vooral bepaald door hoe goed jij deze rol vervult. Als eerste aanspreekpunt voor onze klanten maak je het verschil. Je bent een organisator met vele talenten, waarvan het belangrijkste is om heel goed, eerlijk en betrokken in gesprek te zijn met onze bewoners. Je bent verantwoordelijk voor het beantwoorden van alle voorkomende vragen, het signaleren van behoeften die leven onder bewoners en het inschakelen van technisch onderhoud. In brede zin draag je met alles bij aan een optimaal plezierig en veilig leefklimaat in de complexen. Naast de primaire taken rond verhuur en inzet van serviceproducten en zorgdiensten bied je ook ondersteuning bij persoonlijke zaken van bewoners, zoals aanmeldingen bij instanties, aanvragen van hulpmiddelen of dagbesteding.

Ons aanbod
• Veel vrijheid, zelfstandigheid en ruimte om je rol zelf in te vullen
• Werken in een klein regionaal team
• Leuk en afwisselend takenpakket binnen een vaak diverse bewonersgroep
• Een baan waarin je persoonlijk een échte bijdrage kunt leveren aan het woon- en leefplezier van onze bewoners
• Een sociale functie, je bent de spil in een netwerk met eigen mensen, klanten en regionale partijen.
• Je staat niet alleen, een heel team experts op alle gebieden staan je, waar nodig, bij in je werk
• Een baan in een moderne, open maatschappelijke en mensgerichte organisatie met gezonde ambities
• Een groeiende organisatie die vele kansen biedt voor verdere loopbaanontwikkeling
• Veel ruimte voor persoonlijke groei, onder andere door een aantrekkelijk opleidingsprogramma

Je profiel
Je bezit het unieke talent om oprecht contact te maken met onze bewoners. Je kunt goed naar ze luisteren, je inleven en je spreekt hun taal (ook eventueel streekdialect). Je weet een sterke vertrouwensband met onze bewoners op te bouwen. De dienstverlening kent geen geheimen voor jou en je vindt het leuk anderen een plezier te doen en te helpen. Je bent praktisch ingesteld, zelfstandig, flexibel, creatief en oplossingsgericht. Je werkt op mbo niveau, bezit goede administratieve vaardigheden en je kunt de mogelijke behoeften voor zorg- en woondiensten inschatten. Een EHBO diploma is een pre, evenals kennis van de volkshuisvesting en/of de zorg. Je ziet niet op tegen verschoven werktijden. Je bent in het bezit van een rijbewijs, hebt de beschikking over een auto en bent bij voorkeur woonachtig in de regio. In de procedure zal gevraagd worden een Verklaring Omtrent Gedrag


Hiervoor heb ik de volgende sollicitatiebrief geschreven, graag jullie commentaar:

Naam
Adres
Postcode Woonplaats


Plaats, datum


Naam instelling
Adres
Postcode Woonplaats

Geachte heer xxxxxx,

Naar aanleiding van de parttime vacature voor gastvrouw zoals vermeld in het xnaam krantx van xdatumx en ons telefoongesprek op xdatumx, stuur ik u deze sollicitatiebrief met curriculum vitae.

Mijn naam is xnaamx, ik ben xx jaar. Sinds 2008 ben ik werkzaam als ambulant woonbegeleider. In deze functie breng ik huisbezoeken en bied ik ondersteuning aan cliënten met een verstandelijke beperking die zelfstandig wonen. Ik begeleid cliënten in alle facetten van hun leven zoals werk, wonen, vrije tijd, financiën en sociale contacten.
Mijn cliënten zijn woonachtig door heel xprovinciex. Naast cliënten met een verstandelijke beperking, heb ik veel te maken met cliënten met een dubbele diagnose, zoals psychiatrische problematiek en verslavingsproblematiek.
De missie van uw organisatie, mensen zo lang mogelijk zelfstandig laten wonen op een hoogwaardig niveau van leven en welzijn, is de hoofddoelstelling van mijn huidige functie.

Bij het zien van de vacature in de krant en na het lezen van de informatie op de website, was ik meteen enthousiast. Wat mij vooral aanspreekt is het afwisselende takenpakket, de diversiteit van de doelgroep en het zelfstandig werken.

In de functie van gastvrouw komen vooral mijn enthousiasme en opgedane werkervaring goed tot zijn recht. Ik heb veel ervaring in het leggen van contacten met verschillende doelgroepen en het opbouwen van een vertrouwensband. In mijn werk als ambulant woonbegeleider wordt een grote aanspraak gemaakt op zelfstandigheid. Mijn werkwijze is oplossingsgericht en
ik kan goed organiseren.
In mijn huidige functie ben ik al gewend aan flexibele werktijden.
Daarnaast ben ik meer dan bereid aanvullende opleidingen te volgen.

Graag zou ik het één en ander willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Voor aanvullende informatie heb ik een uitgebreid curriculum vitae bij deze brief gevoegd.

Met vriendelijke groet,


Naam


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon