Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 13 juli 2009, 15:56
tom1404 tom1404 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2009
Berichten: 4
tom1404 is on a distinguished road
Standaard Brief en CV PhD positie

Hallo allemaal,

Allereerst mijn complimenten over dit forum. Heb hier veel goede adviezen gezien. Voor mijn sollicitatie op een PhD positie over interferometrie (in de sterrenkunde) zou ik graag vragen of jullie nog commentaar hebben op mijn brief en cv.
Wat ik op voorhad moet zeggen is dat ik al eens eerder bij dit instituut gesolliciteerd heb, maar toen helaas niet ben aangenomen. De brief was toen niet helemaal top en mijn vorig onderzoek is niet afgerond (dit is nu nog het geval, maar wil toch in de brief noemen dat ik het binnenkort ga afmaken).

Daarnaast nog een paar kleine vraagjes:
1) De vacature en web-formulier zijn in het Engels, terwijl er wel gevraagd wordt naar Nederlans sprekende kandidaten. De Prof spreekt ook Nederlands, dus kan ik dan in het Nederlands solliciteren of is het toch aan te raden om in het Engels te schrijven?
2) mijn e-mailadres bevat cijfers, kan ik dan beter eentje gebruiken zonder cijfers of maakt dit niet zoveel uit?
3) Neem aan dat je een referent van te voren vraagt, maar wat nu als die niet reageert en vroeger wel aangegeven heeft om referent te zijn bij een andere vacature. Kan ik hem dan toch opgeven als referent?

Alle tips zijn verder welkom. Alvast bedankt!

Tom

-------------------
De brief:

Beste Prof. X,

Twee weken geleden werd ik door professor X geattendeerd op de vacature van de PhD positie “Astronomy at high spatial resolution”. Direct bij het lezen van de beschrijving was mijn interesse gewekt. Via deze brief wil ik graag solliciteren op deze positie.

Tijdens mijn Erasmus uitwisseling heb ik kennis kunnen maken met het sterrenkundig instituut in Leuven en met het doen van onderzoek. Met veel plezier heb ik toen gewerkt aan mijn asteroseismologisch onderzoek. Vooral het verwerken van de data en het uitpluizen wat er aan de hand is spraken me daarbij aan. Het onderzoek is nog niet geheel afgerond, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik in de nabije toekomst een mooie afronding aan dit onderzoek kan maken. Het doen van het onderzoek heeft me wel doen beseffen dat dit iets is waar ik in de toekomst mee verder wil gaan.

Deze promotieplaats spreekt me vooral aan door de diversiteit aan mogelijke projecten. Langs de hele levenscyclus van sterren zijn, door de kwalitatief hoogwaardige observaties, vele interessante projecten mogelijk. Met interferometrie heb ik niet zoveel ervaring, maar wil er graag meer over te weten komen. Tijdens mijn studie heb ik voor een vak in een literatuur studie gekeken naar adaptive optics. Hierdoor heb ik kunnen zien waar betere waarnemingen toe kunnen lijden en besef ik wat voor potentieel er schuilt in de interferometrie.

Tijdens mijn onderzoek vorig jaar heb ik laten zien dat ik erg gedreven ben en goed zelfstandig onderzoek kan doen. Dit laatste heb ik bijvoorbeeld laten zien door zelf uit te zoeken hoe een programma voor het scheiden van spectra werkt en dit weten toe te passen op mijn onderzoek. Maar ook samenwerken is iets wat ik belangrijk vind in het onderzoek en dat ga ik dan ook zeker niet uit de weg. Zoals men vaak zegt “twee weten meer dan een”. En ik hoop dan ook veel te leren door met u en andere onderzoekers te discussieren over het onderzoek. Als bestuurslid van de studievereniging in X heb ik menigmaal meegemaakt wat voor positieve effecten dit kan geven. Door dit alles ben ik erg gemotiveerd om aan de slag te gaan met wetenschappelijk onderzoek en deze PhD in het bijzonder. Ik hoop dan ook veel nieuwe en bijzondere dingen te leren binnen deze PhD.

Hopelijk heb ik u kunnen overtuigen van mijn interesse. Ik kijk er naar uit om in een gesprek mijn interesse verder toe te lichten en eventuele vragen te beantwoorden.

Met vriendelijke groeten,
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV_anoniem.pdf‎ (34,1 KB, 2464x gelezen)
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
Graag respons op CV (Is haast bij) Fred Sollicitatiebrief en cv 3 15 oktober 2008 12:55
Sollicitatiebrief en/of alleen cv? appie Sollicitatiebrief en cv 2 27 augustus 2008 22:56
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon