Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2012, 16:40
Wonder Wonder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 6
Wonder is on a distinguished road
Standaard Feedback op sollicitatiebrief mw klantenservice

Beste allen,
Na 7 jaar werken bij mijn eerste werkgever ben ik nu hard op zoek naar een nieuwe leuke baan. Ik word tot nu toe afgewezen, zonder motivatie en daarom kan ik elke hulp gebruiken om die supersollicitatiebrief te schrijven. Wie wil feedback geven op mijn brief? Alvast mijn grote dank! En ik zal zeker andermans brieven becommentarieren.

De vacature
Ben jij de klantenservice medewerker die XXXX helpt de positie als marktleider verder uit te bouwen? XXXX is een snel groeiende internet onderneming in het hart van Amsterdam bestaande uit 30 gedreven professionals. De sleutel van ons huidige succes en de toekomstige groei ligt in goede service en een hoge klanttevredenheid. Hierin vervul jij als klantenservice medewerker een cruciale rol.

Taken en verantwoordelijkheden
Als klantenservice medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze vakmannen en daardoor het visitekaartje van het bedrijf. Je kerntaken zijn
• Telefonisch en per mail beantwoorden van inbound vragen van vakmannen;
• Outbound servicen van nieuw aangesloten vakmannen zodat ze direct goed aan de slag gaan met het genereren van klussen via XXX;
• Geven van adviezen ter verbetering van het gebruik van de site;
• Beantwoorden van vragen van vakmannen bij trainingen op locatie.
Jouw antwoorden en adviezen leiden er toe dat onze vakmannen concreet klussen genereren via XXX en dat de basis wordt gelegd voor een langdurige klantrelatie.

Profiel
Jij beschikt over de vaardigheden om je goed te kunnen verplaatsen in de vakman door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen. Je beschikt over de volgende kwalificaties:
• Minimaal een afgeronde MBO opleiding;
• Minimaal 2 jaar relevante telefonische ervaring in een B2B omgeving;
• Klantvriendelijk, professioneel en resultaatgericht;
• Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
• Ervaring in de bouw- of klusmarkt is een pré.
-------------------------------------------------------------------

Mijn brief
U bent op zoek naar een gedreven en montere medewerker die goed kan uitleggen hoe een vakman zijn klussen kan plaatsen en binnenhalen, dat hij (of zij!) vol enthousiasme superkwaliteit levert aan de klanten. Met genoegen solliciteer ik naar genoemde functie, omdat ik zeker weet dat ik een goede aanvulling zal zijn op het klantenserviceteam.

Ik streef als vanzelfsprekend naar een hoge klanttevredenheid en ik ben het helemaal eens dat klantenservice een cruciale rol hierin speelt. Als programma assistent en coördinator bouwden externe trainers op mij als eerste aanspreekpunt en informatiebron. Ik deed wat ik beloofde en stond altijd voor ze klaar met een vriendelijke, open houding. Door goed te luisteren kon ik efficiënt en volledig inspelen op hun vragen en behoeftes. Hierdoor ondersteund bedienden zij de opdrachtgevers professioneel en met enthousiasme en dat leverde ons zeer tevreden en trouwe klanten op.

Als het me opviel dat meerdere personen tegen eenzelfde vraag of probleem liepen, dan zorgde ik ervoor dat ik dit intern besproken werd, zodat we hier pro actief mee aan de slag gingen. Daarnaast was ik er in veel gevallen een voorstander van om juist de melders hierbij te betrekken, aangezien het om hun gebruiks- of werkgemak ging. Dit vond ik van belang om de loyaliteit van de betrokkenen te verhogen, die zij wederom naar de afnemers van onze trainingen uitstraalden.

U zult in mijn cv zien dat mijn werkervaring het niveau van de gevraagde functie overstijgt. Dit is heel bewuste keuze is in mijn carrière. Mijn kracht zit hem in klanten binden en blijvend boeien voor het bedrijf waar ik voor werk. Ik wil dit combineren met een ambitieus, online opererend bedrijf met een mooi eenduidig product, zoals xxx. Ik vind het uitermate interessant hoe je online ondernemer steeds weer moet zoeken naar nieuwe manieren om met klanten te communiceren, ze te vinden en te houden. En zoals gezegd, denk ik hierin zeker een goede steen te kunnen bijdragen.

Ik verwijs u voor verdere informatie naar mijn bijgevoegde Curriculum Vitae. Ik ben per direct inzetbaar en zou graag worden uitgenodigd om mijn sollicitatie toe te lichten.
--------------------------------------------------

Ok, be gentle.. maar niet té :-)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 oktober 2012, 15:58
ANP ANP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2012
Berichten: 6
ANP is on a distinguished road
Standaard

Het is meer een verhaal en opsomming, ik raak er door afgeleid.
Waar heb je de vacature vandaan en begin daar je brief mee, als je evt. telefonisch contact hebt gehad kun je dat ook vermelden.

Schrijf niet 'genoemde functie' maar functie als klantenservice medewerker.

Kijk ook eens op deze website er worden duidelijke tips gemeld en wat mij erg heeft geholpen zijn de voorbeeld brieven en schrijven volgens het AIDA systeem.

In je brief hoef je niet te verwijzen naar je CV. Je afsluiting moet zelfverzekerder, je wilt door hun uitgenodigd worden voor een gesprek om je brief toe te lichten, maar het woord graag komt [I]te[I] over.

ANP
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2012, 17:12
Wonder Wonder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 6
Wonder is on a distinguished road
Standaard

Hi,
Dank je wel voor je toelichting!
Tsja, de AIDA-tips heb ik meermaals gelezen, maar toch lukt het me nog niet om vervolgens een perfecte brief te schrijven. Dan vraag ik liever concrete feedback. Nogmaals dank.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 oktober 2012, 21:10
BB75 BB75 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2012
Berichten: 7
BB75 is on a distinguished road
Standaard

Lees eens een aantal brieven op het forum, je brief is inderdaad een verhaaltje ipv motivatiebrief waarin je jezelf presenteert!

Je kan het beste een nieuwe brief maken met krachtige openingszin, een aantal steekwoorden die op jou van toepassing zijn,geformuleerd in 1 a 2 zinnen,dan een kleine alinea met je werkervaring(laatste werkzaamheden)
Daarna waarom je er wilt werken en een slotzin waarin je vraagt om een persoonlijk gesprek.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 oktober 2012, 16:10
Wonder Wonder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2012
Berichten: 6
Wonder is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BB75 Bekijk bericht
Lees eens een aantal brieven op het forum, je brief is inderdaad een verhaaltje ipv motivatiebrief waarin je jezelf presenteert!

Je kan het beste een nieuwe brief maken met krachtige openingszin, een aantal steekwoorden die op jou van toepassing zijn,geformuleerd in 1 a 2 zinnen,dan een kleine alinea met je werkervaring(laatste werkzaamheden)
Daarna waarom je er wilt werken en een slotzin waarin je vraagt om een persoonlijk gesprek.

Succes!
Dank je wel voor je comments!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Sollicitatiebrief medewerker Klantenservice bij een woningbouwvereniging Sara29 Sollicitatiebrief en cv 4 16 september 2011 15:19
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice marmar Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2010 23:10
Sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar baanzoeker Sollicitatiebrief en cv 0 2 maart 2009 23:25
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon