Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2007, 15:15
Tiramisu Tiramisu is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 15
Tiramisu is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief functie directiesecretaris

Wie wil voor mij checken of mijn sollicitatiebrief goed is. Want deze functie is mijn droombaan en wil heeeeeel graag deze functie. Ik zou het ontzettend op prijsstellen als iemand bereid is kritisch naar mij brief te kijken. Ben zelf heel onzeker over mijn brief. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Vacaturetekst.
Veelzijdige directiesecretaris

Functieomschrijving
Als directiesecretaris bent u verantwoordelijk voor een efficiente inrichting en uitvoering van de interne bedrijfsvoering: van ICT tot opleidingsplan. U draagt zorg voor de totstandkoming van verantwoordingsproducten zoals het werkplan en de jaarrapportage, en draagt actief bij aan een effectieve inrichting van de primaire en ondersteunende werkprocessen. U adviseert de directeur en de afdelingshoofden pro-actief over zaken die de bedrijfsvoering en de inrichting en ontwikkeling van de organisatie in den brede raken. U signaleert hiaten en verbeterpunten en doet haalbare voorstellen voor verbetering. Daarnaast ondersteunt u het managementteam bij de tweewekelijkse management-vergaderingen. U werkt samen met de medewerker Financieel Economische Zaken (FEZ), die is belast met de planning- en controlcyclus.

U vertegenwoordigt de organisatie in de contacten met de stafdiensten van de de organisatie en de stafdirecties (personeelszaken, financiën, facilitaire zaken, auditdienst enzovoort). U faciliteert samen met de HRM afdeling van de organisatie de personeelscyclus en bevordert verdere organisatieontwikkeling.

Functie-eisen
U hebt een academisch werk en denkniveau. U hebt ervaring in een overheidsorganisatie en beschikt over aantoonbaar relevante kennis en ervaring in bedrijfsvoerings- en organisatievraagstukken, bij voorbeeld als directiesecretaris of een vergelijkbare andere ondersteunende functie. U hebt inzicht in het functioneren van een toezichthouder en de daarmee samenhangende (politieke) besluit¬vormingsprocessen. De werkzaamheden vereisen een hands on mentaliteit en een resultaatgerichte instelling. U bent organisatiesensitief, communicatief sterk, adviesvaardig en stressbestendig. U bent doortastend, maar bent ook tactvol en heeft gevoel voor verhoudingen. U bent een netwerker die in staat is mensen in beweging te krijgen en met verve een spilfunctie kan vervullen in een jonge, dynamische organisatie. U bent in staat op effectieve, eigen wijze inhoud te geven aan een functie die daar ook de ruimte toe laat.

Sollicitatiebrief.
Van:
xxxxx
xxxxxx
xxxxxxx

Aan:
xxxxx
Xxxxxx
xxxxx

xxxxx, 9 december 2007

Betreft: vacature veelzijdige directiesecretaris
Vacaturenummer: xxxxxx


Geachte mevrouw xxxx,

U zoekt een veelzijdige directiesecretaris en dat is exact de functie waar ik naar zoek. Ik zal u in deze brief overtuigen waarom ik denk dat ik die vakbekwame veelzijdige directiesecretaris ben waarnaar u zoekt.

Ik solliciteer op de functie omdat ik mijn opgebouwde kennis en ervaring op het gebied optimaal kan benutten. Bovendien sluit de functie goed aan op mijn opleiding, ervaring en ambitie, zodat ik me als een vis in het water zal voelen in deze functie. Uit mijn curriculum vitae kunt lezen dat ik zeer bedreven ben in bedrijfsvoeringsvraagstukken en jaren ervaring heb opgedaan in diverse bedrijfsvoeringsfuncties. Dankzij de veelzijdige werkervaringen kan ik flexibel omgaan met verschillende situaties. Ook kunt u uit mijn curriculum vitae opmaken dat ik de vaardigheden en capaciteiten bezit om taken van uiteenlopende aard eigen te maken.

De competenties die u zoekt kan ik u bieden. In mijn functies zijn deze competenties ook van groot belang waardoor ik de juiste ervaring bezit. Ik ben een bedrijfskundige/lijncontroller met oog voor cijfers en voor de bedrijfsprocessen. Graag zou ik mijn talenten in een maatschappelijk relevante organisatie inzetten en verder ontwikkelen. Het lijkt mij erg uitdagend om aan de slag te kunnen en denk met mijn kennis en vaardigheden een goede invulling kan geven aan de gestelde taken. Verder is het mijn ambitie om als een motiverende spin in het web te kunnen fungeren, zodat ik een service kan verlenen welke voldoet aan alle eisen. Tevens ben ik altijd bereid om de nodige opleidingen te volgen indien gewenst.

Het zal u duidelijk zijn geworden dat ik een uitgesproken belangstelling heb voor deze boeiende functie bij een voor mij even boeiende organisatie. Werken voor de overheid heeft mijn interesse daar het een organisatie is die werkt aan de toekomst van de samenleving en wil daar graag mijn steentje aan bijdragen.

Aangezien ik voor een tijdelijke periode werkzaam ben, ben ik momenteel aan het oriënteren op de arbeidsmarkt.

Omdat een brief slechts beperkte ruimte laat om al mijn kennis en ervaring te beschrijven, zou ik mijn belangstelling graag nader willen toelichten in een persoonlijk gesprek.

Ik vertrouw erop zo spoedig mogelijk een positieve reactie van u te vernemen.


Met vriendelijke groet,


Xxxxxxxx
Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 december 2007, 18:37
Tiramisu Tiramisu is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 15
Tiramisu is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief functie directiesecretaris

Niemand geen reactie??
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 december 2007, 22:17
manager-in-wording manager-in-wording is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 1
manager-in-wording is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief functie directiesecretaris

.... zie nu pas dat je sollicitatie in juni was... hopelijk ben je aangenomen..
ik laat mijn reactie maar voor wat het was..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 december 2007, 22:38
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief functie directiesecretaris

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manager-in-wording Bekijk bericht
.... zie nu pas dat je sollicitatie in juni was... hopelijk ben je aangenomen..
ik laat mijn reactie maar voor wat het was..
Het berichtje is van vandaag . Ik denk dat je de registratiedatum voor plaatsingsdatum hebt aangezien?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 december 2007, 23:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief functie directiesecretaris

Inderdaad.... registratiedatum verkeerd gezien (beginnersfoutje.. laten we hopen)

In dat geval toch nog even een reactie.
Ik vind je brief er goed uitzien. Je laat absoluut je competenties zien, maar wat ik mis is de reden waarom je juist deze baan wilt hebben.
Wat is er zo leuk aan DIT bedrijf, waar je solliciteerd?

Succes ermee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief heao'er ondersteunende functie administratie ReMcOrE Sollicitatiebrief en cv 8 15 maart 2007 20:42
sollicitatiebrief functie sociaal pedagogisch werker leonie Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 21:31
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20
Sollicitatiebrief voor eigen functie daphne Sollicitatiebrief en cv 4 8 juni 2006 18:33
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon