Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 september 2009, 21:37
Method Method is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2009
Berichten: 2
Method is on a distinguished road
Standaard Te laag salarisbod

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruikmaken om jullie een dilemma voor te leggen:

Ik word deze maand 35, heb een hbo-studie journalistiek afgerond en heb zo'n 5 volle jaren ervaring als journalist, waarvan zo'n 1,5 jaar als eindredacteur. Mijn laatste salaris bedroeg 2.400 euro obv 38 uur. Dit salaris staat al zo'n zeven jaar (waarvan vijf jaar in een andere branche) op ditzelfde bedrag

Nu kan ik per 1 oktober voor 16 uur beginnen bij een uitgever. De functie van redacteur waarop ik solliciteerde is een startersfunctie. De werkgever heeft mij een salaris geboden van 1.800 euro op basis van 40 uur. Ik ben hier niet mee accoord gegaan en het nieuwe aanbod is nu 2.200, maar dan wel in de functie van hoofdredacteur (voor een vakblad). Ook hier is het argument dat het een startersfunctie betreft. Dan nog vind ik de verhouding salaris - functieniveau niet kloppen.

Ik vraag me af in hoeverre een functie van hoofdredacteur een startersfunctie kan zijn, maar goed. Maar ik ben natuurlijk vooral benieuwd naar wat jullie mening is over dit salaris. Ik weet (nog) niet hoe de mogelijkheden zijn voor opbouw van het salaris, maar gezien de functie is een doorgroei vrijwel niet aan de orde. Ze zijn verder wel heel flexibel voor wat betreft mogelijkheden tot thuiswerken en het spelen met de uren. Maar persoonlijk vind ik het erg laag.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2009, 22:51
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Te laag salarisbod

Geen idee. Ik denk dat je gericht bij concollega's navraag zult moeten doen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 september 2009, 15:25
Nina84 Nina84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 6
Nina84 is on a distinguished road
Standaard Re: Te laag salarisbod

Dat is inderdaad een te laag salarisbod. Mijn startsalaris met 0 jaren ervaring als journalist lag daar destijds al boven. Dat was overigens niet bij een vakblad, die er volgens mij wel om bekend staan iets slechter te betalen dan tijdschriften, dagbladen of televisie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2009, 11:54
Method Method is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 september 2009
Berichten: 2
Method is on a distinguished road
Standaard Re: Te laag salarisbod

Echt waar???
Ik ben geloof ik een beetje het spoor bijster geraakt met die salarissen. Ik weet niet meer zo goed hoeveel ik in welke functie kan vragen. Vorig jaar heb ik als eindredacteur bij een huis-aan-huisblad gewerkt en daar verdiende mijn collega 2100 per maand. Dat vond hij een goed salaris. Ik kreeg alleen maar meer (2400) omdat mijn voorgaande baan (niet in de journalistiek) meer betaalde. Maar 2100 voor een eindredacteur is toch belachelijk laag?

Ik heb het aanbod inmiddels wel aanvaard. Maar meer voor mezelf. Ben een jaar uit de arbeidsmarkt geweest, dus het is een goede start. Van daaruit kan ik altijd nog verder kijken. Heb vanmiddag overigens wel een gesprek nog elders (stuk dichterbij huis), dus wie weet haal ik hier nog wat meer uit. En de VARA had ook interesse...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris, schaal ik me zelf te laag of te hoog in? mary Salaris 15 8 februari 2011 18:16
Salarisindicatie te laag? TimdeRoos Salaris 10 24 maart 2009 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon