Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2008, 18:34
mindstate mindstate is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 3
mindstate is on a distinguished road
Standaard Graag commentaar op mijn brief (Account Manager). Bij voorbaat dank.

Het gaat om een mediabedrijf. En in de functie moet online advertentieruimte worden verkocht.

het functieprofiel:

HBO denk- en werkniveau;
Goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden;
Minimaal 1 jaar aantoonbare verkoopervaring;
Ervaring met internet en het verkopen van online advertising producten is een pré;
Stressbestendig, flexibel en initiatiefrijk.




eigen naam
adres
postcode plaats

naam contactpersoon
bedrijf
adres
postcode plaats

Betreft: vacature Account Manager Binnendienst
Amsterdam, 17 maart 2008

Geachte mevrouw Vet,

De media, en dan met name het online gedeelte daarvan, vind ik een zeer intressante branche, omdat hier nog zo veel groei en toekomst in zit. Daarom solliciteer ik bij u naar de functie van Account Manager Binnendienst.

Op het moment ben ik in Amsterdam werkzaam als bedrijfsleider bij een thais afhaal- en bezorgrestaurant, genaamd Top Thai Thuis. Mijn taken zijn het coördineren van het personeel, klanten te woord staan, voorraden bijhouden, bestellingen plaatsten en de administratie op orde houden. Dit is echter niet wat ik ambieer. Mijn ambities gaan uit naar een commerciële baan omdat dit naar mijn mening meer uitdagingen en meer ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden met zich mee zal brengen. Ik ben ervan overtuigd dat ik dit bij u kan vinden.

Ervaring in de sales heb ik opgedaan als verkoper binnendienst. Door mijn commercieële drive, stressbestendigheid en goede communicatieve- en luistervaardigheden, ben ik hier succesvol in geweest. Verder ben ik erg ambitieus, leergierig, gemotiveerd en beschik ik over een echte winnaarsmentaliteit.

Als u net als ik overtuigd bent dat ik een uitstekende aanvulling op uw team zal zijn, zie ik in vol vertrouwen uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,


Raoul
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 maart 2008, 11:02
Ynge Ynge is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 4
Ynge is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief (Account Manager). Bij voorbaat dank.

De schrijfstijl leest goed weg, en komt op mij goed over.

Ik zou misschien wel nog iets meer uitleggen waarom jij succesvol was als verkoper binnendienst. Ze vragen expliciet naar 1 jaar verkoopervaring, dus k zou nog iets meer over je taken vertellen.

In de vacature staat ook onderhandelingsvaardigheden. Mij lijkt dat je in de laatst genoemde functie daar veel mee te maken hebt gehad om succesvol te kunnen zijn, misschien kan je daar een kort voorbeeld van geven?

Stressbestendig zou je ook nog subtiel kunnen verwoorden als kwaliteit in je functie als bedrijfsleider in het restaurant.

Als toevoeging zou je nog even kunnen noemen hoe je op de vacature bent gekomen, maar dit is niet essentieel.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2008, 18:30
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief (Account Manager). Bij voorbaat dank.

Hoi Raoul,

Goede brief, alleen wel één opmerking:

Citaat:
De media, en dan met name het online gedeelte daarvan, vind ik een zeer intressante branche, omdat hier nog zo veel groei en toekomst in zit. Daarom solliciteer ik bij u naar de functie van Account Manager Binnendienst.
Om eerlijk te zijn een niet zo'n geslaagde openingszin. Mijn tip in deze is om de eerste 'subzin' ertussen uit te halen en te vervangen door bijvoorbeeld "De online media vind ik een zeer interessante branche, omdat (...)".
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2010, 15:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief (Account Manager). Bij voorbaat dank.

Ik zou er toch nog even spellingscontrole overheen gooien...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie hulp bij mijn brief voor stage. Ellennn123 Sollicitatiebrief en cv 5 8 januari 2009 16:32
Sollicitatiebrief junior account manager.. Graag commentaar mindstate Sollicitatiebrief en cv 3 14 februari 2008 10:09
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon